Har moralfolket vunnit?

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Seriöst jag kommer sluta umgås med dig..........

Å det skulle vara ett straff?? :arsele

men det är väl inte så svårt igentligen..vi frigolithjonen får hålla oss på vissa områden och ni customfransnissar på ett annat..

vi kör tis/tors/sön och ni kör alla andra dagar funkar ju också..:D:rolleyes:

I åmed det så gav han frogolithjonen ett ansikte !!!!

(Undrar när han byter avatar?) :D :D :D

Last edited:

Nicotin

Guest
Av de inlägg du skickat, så framkommer att du inte står för nånting!!!

Inte ens din egen avatar. :D

ett tipps på avatar till dig vore en amöba, dom har inte ryggrad heller...... :arsele

ahhh..visste inte att jag behövde detta..stå för ngt alltså..

men jag kör som jag väljer att köra..om ngn inte gillar det så e det väl deras bekymmer..

frågor på det ???

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Ähhh du är inte mycket till outlaw, du slår av innan blinda krön där man kan chansa, hoppa och ha kul, saktar ner vid gården trots att bara bor bönder där, inga feta omkörningar på slangen osv...

Du är endast 5% outlaw.

Nu var du snäll.... skulle ge han 3-4%, å sen tveksamma spårval på en sträcka där de finns nada å inget.

uberfrigolit skulla jag säga!!! :glömdet

Men de e klart , någon 14-15 åring kanske blir impad... ett tipps.. du kanske ska lägga ut den på moppenet.se ???

Exom

molekyler, igen..
Gick med
10 Mar 2009
Hoj
1987 Yamaha FZR1000 Streetfighter
måste säga att ibland är det så där för mig med! eller mest om jag bombat en stund så kan det va riktigt skönt att bara sätta sig upp med ena handen i knät och glida runt på trean och nästan känna sej stolt för att nu kan inte snutarna säga ett ord :)

men då måste jag säga att det är sällan jag bombar i stan, brukar hålla mej till kurviga vägar i förorterna men slanga i stan är alltid kul ;)

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
måste säga att ibland är det så där för mig med! eller mest om jag bombat en stund så kan det va riktigt skönt att bara sätta sig upp med ena handen i knät och glida runt på trean och nästan känna sej stolt för att nu kan inte snutarna säga ett ord :)

men då måste jag säga att det är sällan jag bombar i stan, brukar hålla mej till kurviga vägar i förorterna men slanga i stan är alltid kul ;)

Men ärligt...!!!

Du bor i Finnland å kör en veteranare ???

Är bastun trasig eller???????

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo

Innan har jag inte tagit det lugnt om jag inte väntat in folk, men då står jag brevid cykeln.

Hur kommer det bli i nästa fartkontroll, kommer de vinka glatt åt en eller kommer de bli arga för man låg 79kmh på 70väg?
Ska man börja lägga massa pengar på böter?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu var du snäll.... skulle ge han 3-4%, å sen tveksamma spårval på en sträcka där de finns nada å inget.

uberfrigolit skulla jag säga!!! :glömdet

Men de e klart , någon 14-15 åring kanske blir impad... ett tipps.. du kanske ska lägga ut den på moppenet.se ???
Äggsackth, hade han bombat på så mitt i stan mellan bilar och kunnat frambringa lite svarta streck i kurvorna så hade R2 rankats högre på outlawskalan.

Nej om man skulle ta och burna lite mot grannens garagevägg, detta börjar ju bli tråkigt.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Har moralfolket vunnit?

Min ödmjuka kommentar till ursprungsfrågan:

Ja, det är väl kanske för tidigt att ge ett definitivt svar i ditt fall. Viss tillfällig återfallsrisk får väl fortfarande anses föreligga. ;)

Men sett över ett lite längre perspektiv så är detta ett diskussionsämne där moralfolket alltid "vinner", i slutändan. Jag tror att det är extremt svårt att finna förare som är 50+ som delar åsikt med den ack så vanliga dödsföraktande inställning som många unga sporthojsförare ger uttryck för. Och då måste vi ju också inse att dessa 50-plussare faktiskt också varit 20 bast nån gång på stenåldern ... Då hette missilerna dock inte R1 V Rossi race-replica-så-de-så eller gixxer 750 R väldigt-mycke-delux utan CB 750 snabb-så-in-i-baljan. Same shit, diffrent name.

Ifall en förare varvar ur ett par växlar på en tom väg så går inte ens jag upp i spinn. Men när man ser hur vissa andra agerar på allmän väg mitt i annan trafik och medvetet provocerar den polis som finns till för att värna mina nära och kära... då är det enbart sunt att gå upp i falsett. Denna "kastratsång" är indirekt bara ett tecken på att man själv har anpassat sig till de såväl skrivna som oskrivna regler som majoriteten av oss har valt att respektera och leva efter. Man har nämligen själv till slut insett att "nä, det här kommer inte att funka om jag bara kör mitt eget race hela tiden".

Fartens tjusning finns nog i hög grad fortfarande kvar där i skallen även trots att man börjar inse risken för övriga trafikanter. Man blir dock mer omtänksam gentemot sina nära och kära. Man inser helt plötsligt en dag att den korta stund av tjusning man får vid den där bakhjulskörningen inte längre ger någon tillfredställelse. Eller rättare sagt. Man inser att bakhjulsåkningen har aldrig gett nån verklig tillfredställelse! Helt plötsligt så är det därför förarens förstånd som styr över lusten att gasa istället för att lusten att gasa styr över förarens förstånd.

Då människan är en varelse som ständigt utvecklas så kommer förståndet alltid att segra till slut. Det finns nämligen inget hållbart alternativ.

Jag lyfter på hatten åt changco och tackar för ett av de modigare inläggen här på senare tid. :tummenupp

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Kom också till en sån där punkt då det gick långsamt per automatik. Slutade/tog en paus ifrån gatåkandet och bombade på bana istället hela sommarn.

Nu när gatcykeln stått still i 7-8 veckor och jag tog en liten tur så var man back in track, bombahelvete och brassa bakhjul. Vägarna som en gång var tråkiga var roliga.
Cevil olydnad gör gott. Så ställ hojjen en stund, kör cross under tiden tills du blir sugen då går de bra att bomba igen

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Håller med!

Har man kompisar som klotat. frontat etc under årens lopp å ser att vissa här har samma ....hummm... nonchalanta inställning så blir man kanske lite moraltant.

Passera en kille som maxade sin r1'a förra året, satt den i ett vajjeräcke.

1 millesekund av felbedömning, men.....

Är dock ganska värdelöst att diskutera med dessa, då samtliga annser att dom e en slags rossi på gata, å kan och gör vad dom vill. En del kommer att klara sig...en del inte.....

Exom

molekyler, igen..
Gick med
10 Mar 2009
Hoj
1987 Yamaha FZR1000 Streetfighter
Men ärligt...!!!

Du bor i Finnland å kör en veteranare ???

Är bastun trasig eller???????

vad menas med det? att det skulle va lika billigt att köra en ny hoj? isof. har du nog fått de finska försäkringarna om bakfoten.
jag är arbetslös men behövde en hoj och köpte en gammal fzr, byggde om den och har skitkul med den! eller hade; miste kortet 1:a augusti..

det finns inga trasiga bastun i Finland.

changco: dom ger garanterat böter för 79 på 70 (eller 89 på 80 som det heter i Finland :banana ) speciellt om du sitter på en hoj! tyvärr är vi stämplade så man får aldrig vara ifred. dom har tagit mig då jag stått stilla på en parkering och klagade på allt som inte var tip top. ni kan ju se finska polis jakter på tuben och se om det finns likadana från Sverige? jag stannar alltid och tar mitt straff om det inte är frågan om att jag kör som en idiot och riskerar kort och feta böter, då försöker jag garanterat köra ifrån dem.

en stor lyx ni har är att ni inte har nåt ägaransvar! skulle det vara så här skulle man självklart köra ifrån dem oftare men tyvärr vet man alldrig om de råkat få reg. nr. och då får man böter fast det är ens moster som är ute och kör ens hoj, om hojen inte är stöld anmäld.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin