Har moralfolket vunnit?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...det finns en lösning, testade den ikväll.

Motard på små och fan så krokiga landsvägar...galet kul, och hastigheter som svensson inte får hjärtsnörp av. :hihi

Fruktat kul rent av.

/J

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Inte har moralfolket vunnit! Men medelåldern på åkarna går bara upp, upp!
Man körde mycket mer inspirerat för några år sen, framför allt innan man hade ungar. Så fort man skaffar fru, villa, & volvo blir man lite (hmm, säg som det är, till 100%) som en gammal kastrerad hankatt, tjock, lat och rätt nöjd med att det inte händer för mycket. Förmodligen nåt virus. Eller så lägger min fru nåt i maten.

Visst är det tragiskt!

Försöker mota bort det med öppna blås och trim men hittar alldeles för ofta mig själv i innerfilen, omkörd av Rune i sin blåa passat.

Ack ja... Ni skall alla den vägen vandra ;)

Jaa åldern går upp. Och nykomlingarna blir kallade "moppe fuckos" och p12or... hur i helvete tänker svenskt 2 hjuls kollektiv egentligen?

Ligger mycket i din text.

...det finns en lösning, testade den ikväll.

Motard på små och fan så krokiga landsvägar...galet kul, och hastigheter som svensson inte får hjärtsnörp av. :hihi

Fruktat kul rent av.

/J

Welcome to the sunny side my friend :hihi

Last edited:

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Nico.... Detta forum är ej till för oss som använder en sporthoj som den ska användas.

Och till er som predikar om att man ska åka bana istället, skitlätt när man har 20-30 mil till närmsta bana...det är inte nått man gör varje helg.

Nicotin

Guest
Nico.... Detta forum är ej till för oss som använder en sporthoj som den ska användas.

Och till er som predikar om att man ska åka bana istället, skitlätt när man har 20-30 mil till närmsta bana...det är inte nått man gör varje helg.

:fakta:rock:klappar

bobo har talat..

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750

Here we go again, again...

[YOUTUBE-ID]WMZdA-b2Vdw[/YOUTUBE-ID]

Om ödet har jävlats så hemsk med er att ni landat på den här planeten nånstans långt ifrån en racingbana så får ni väl helt enkelt ta å flytta på bopålarna så ni kommer lite närmare då.

Långt avstånd till en race-bana är väl ändå inte en ursäkt för att bryta mot lagar och regler och utsätta andra medtrafikanter för fara? Enligt det resonemanget så skulle ju jag i så fall få plocka fram bössorna och övningsskjuta mitt inne i samhället bara därför att skjutbanan ligger irriterande långt borta...

PS. Huspriser brukar dessutom vara låga intill racebanor. ;)

Nicotin

Guest
Here we go again, again...

[YOUTUBE-ID]WMZdA-b2Vdw[/YOUTUBE-ID]

Om ödet har jävlats så hemsk med er att ni landat på den här planeten nånstans långt ifrån en racingbana så får ni väl helt enkelt ta å flytta på bopålarna så ni kommer lite närmare då.

Långt avstånd till en race-bana är väl ändå inte en ursäkt för att bryta mot lagar och regler och utsätta andra medtrafikanter för fara? Enligt det resonemanget så skulle ju jag i så fall få plocka fram bössorna och övningsskjuta mitt inne i samhället bara därför att skjutbanan ligger irriterande långt borta...

PS. Huspriser brukar dessutom vara låga intill racebanor. ;)

har ju skitnära till närmaste RR bana..bulten..:tummenupp

jaa och nynäsvägen

HALLON1975

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Yamaha XT600E, Ducati Monster 750
Känns de inte kul att "fläska" jämt så är väl de helt ok.
Både cykeln och du behöver varva ner emellanåt :tummenupp

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj

Helt rätt :yoparty

Några fler som förstår detta?

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Helt rätt :yoparty

Några fler som förstår detta?

Nej tyvärr. Jag trög.

På vilket sätt skiljer sig användandet av en sporthoj ifrån användandet av en HD när vi pratar om körning på allmän väg?

Får man köra fortare och mer vårdlöst med den ena av dessa två konstruktioner? Källa?

Jag trodde i min enfald att båda maskinerna var till för att medelst ett flin på läpparna frakta arschlet från punkt A till punkt B.

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Nej tyvärr. Jag trög.

Jag trodde i min enfald att båda maskinerna var till för att medelst ett flin på läpparna frakta arschlet från punkt A till punkt B.

har du inte missat ganska mycket vad hojåkning innebär om du nu bara fraktar röven till jobbet fram och tillbaka?

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
har du inte missat ganska mycket vad hojåkning innebär om du nu bara fraktar röven till jobbet fram och tillbaka?

Varför tror du jag har ett flin på läpparna ... ?

Menar att man sysslar med mer hojåkning om man åker i 200 km/h än om man åker i 100 km/h?

Innebär sann hojåkning samma sak som busåkning så har ju uppenbarligen huvuddelen av MC-kollektivet fullständigt missat vad det handlar om. Då är det ju nästan bara de unga och ofta oerfarna förarna som hajjat vad det handlar om. Synd att alla i så fall glömmer bort det med åren, eller hur?

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Med tanke på att Du lade upp en länk till den grekiske MalakaRider och pratar om onani så är jag inte förvånad längre. Visste Du att psykopater har ett sjukligt onani begär och har svårt att släppa in kvinnor i sitt liv? :klappar

Du e en satans fan på att skapa debatt...
Undercover för f***n på uppdrag granskning??

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Nej tyvärr. Jag trög.

På vilket sätt skiljer sig användandet av en sporthoj ifrån användandet av en HD när vi pratar om körning på allmän väg?

Får man köra fortare och mer vårdlöst med den ena av dessa två konstruktioner? Källa?

Så du förstod alltså inte vad jag försökte förmedla där?

Jisses.. Kalla mig frigolithjon men vad händer :mad:

Det kostar att köra 30 mil till närmsta bana! lösa medlemskap! köra ett par varv! och sen 30 mil hem igen!

Hade jag haft dom resurserna till att finansiera detta så hade jag kört bana varje dag.

Och ge mig inte sån här skit som t.ex.: "det handlar m att prioritera rätt saker" för det vet jag redan. Vartenda öre som trillar in hos mig landar på nått utav mina fordon.. varje månad, varje dag.

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
För många enligt hustrun...
"Långt avstånd till en race-bana är väl ändå inte en ursäkt för att bryta mot lagar och regler och utsätta andra medtrafikanter för fara?"

Skall man köra hoj utan att bryta mot lagar och regler, som dessutom skapats av någon som inte har körkort, cyklar till kolonilotten på cyklebanan osv.... kan man väl lika bra sälja hojen och börja med bridge. Spelade hockey på gatan när vi var grabbar, hade vi haft en sjysst spolad bana inom 3-4 km hade vi spelat på den. Det är en avvägning vad man än gör, och man utsätter alltid medtrafianter för fara. Det gör "fru Larsson" också när hon kör 60 på en sjysst 90 väg.

Nicotin

Guest
Nu hör jag hur de jävla Frigolithjonen™ drar på igen här utanför.... :huvet:huvet

skicka din adress så kan jag komma förbi..

har ett set däck jag behöver bränna av..ljuddämpare slutade jag använda för länge sen..tänk på att jag e ett sånt frigolithjon..har ingen hjärna..noll kunskaper..psykopat..

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Varför tror du jag har ett flin på läpparna ... ?

Menar att man sysslar med mer hojåkning om man åker i 200 km/h än om man åker i 100 km/h?

Innebär sann hojåkning samma sak som busåkning så har ju uppenbarligen huvuddelen av MC-kollektivet fullständigt missat vad det handlar om. Då är det ju nästan bara de unga och ofta oerfarna förarna som hajjat vad det handlar om. Synd att alla i så fall glömmer bort det med åren, eller hur?

Ok. nu var det inte riktigt så jag menade.
Men att BARA ta sig till punkt B från A. anser att hojåkning är mer än så.
Man behöver def. inte lägga bombrepor för det.
Sen är det knappast bara unga och oerfarna som svinar runt.

Nicotin

Guest
Ja.. på precis samma sätt som skyttar missar det här med att skjuta om man bara gör det under jaktsäsong och på skjutbana... Lever Du i ett samhälle eller lever Du i XBoxen? :)

Jag är ganska så säker på att Du kommer att dyka upp hos mig. I och med att Du kör utan ljuddämpare så slipper Du få ljuddämparen bortopererad ur röven.

När man tar av hjämen så ställer man ibland en hink under...

tja du vet vad du behöver göra..:tummenupp

jag e ju psykopat och drar mig inte för ngt..

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Man kan använda sin sporthoj väldans aktivt utan att vara en fara för omgivningen, köra bana är dyrt och krångligt, dessutom finns det massor av folk som kör skjortan av en, inte kul alls jue.

Visst kan det kännas segt och tråkigt när "moralkärringarna" predikar om risker och att man måste ta ansvar för sina handlingar gentemot övriga trafikanter, men detta är inget tv-spel som man kan få nya liv i genom att trycka på new game, detta är den bistra verkligheten, den kommer ikapp när man fuckar till det och orsakar en olycka.

Gasa och ha kul, men inte på omgivningens bekostnad.

Det kostar att köra 30 mil till närmsta bana! lösa medlemskap! köra ett par varv! och sen 30 mil hem igen!

Hade jag haft dom resurserna till att finansiera detta så hade jag kört bana varje dag.
Dessutom får man inte wheela på rakan samt att det finns en massa andra krångliga regler som man måste följa, annars får man svartflagg och utvisning.

Man får altså inte vara outlaw ens på bana nuförtiden, då är det bättre att busa på ett industriområde där man får vara ifred.

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Man kan använda sin sporthoj väldans aktivt utan att vara en fara för omgivningen, köra bana är dyrt och krångligt, dessutom finns det massor av folk som kör skjortan av en, inte kul alls jue.

Visst kan det kännas segt och tråkigt när "moralkärringarna" predikar om risker och att man måste ta ansvar för sina handlingar gentemot övriga trafikanter, men detta är inget tv-spel som man kan få nya liv i genom att trycka på new game, detta är den bistra verkligheten, den kommer ikapp när man fuckar till det och orsakar en olycka.

Gasa och ha kul, men inte på omgivningens bekostnad.

Dessutom får man inte wheela på rakan samt att det finns en massa andra krångliga regler som man måste följa, annars får man svartflagg och utvisning.

Man får altså inte vara outlaw ens på bana nuförtiden, då är det bättre att busa på ett industriområde där man får vara ifred.

Kan jag erbjuda herren någonting? det var nämligen bästa inlägget hittills.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin