Har MV Agusta bästa displayen!?

Svedese

Ny medlem
Gick med
16 May 2021
Hoj
MV Agusta F3 Rosso
Lägger upp den här tråden för att jag tycker detta faktum flugit helt under radarn hos mc-folk och nyhetsbevakning jag stött på.

Nu har jag inte gjort någon teknisk djupdykning, men jag tycker att min MV Agusta display spöar skiten ur det jag jämför med. Vilket i sig är helt orimligt.

En polare har en ny Monster och en annan en ny MT09, de displayerna kommer inte i närheten. Har jag missat något?

Några exempel som Agusta sticker ut med:
- Natt / dag läge.
- GPS visning i 2(!) olika framföranden.
- Telefon / headset styrning.
- Raceläge med varvtider, kurvlutning m.m.
- Farthållare och launch control.

Jag förstår om en GW eller Ultrglide har detta och mycket mer. Men jag jämför en F3 med vanliga street hojjar.

Nu har jag skrivit av mig och vill ha mothugg! Om inte annnat så kan jag verkligen rekommendera att titta på MV om man gillar tech.

Bifogat

• IMG_2719.jpeg
    IMG_2719.jpeg
    345.6 KB · Visningar: 104

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag tvivlar inte på att displayen är mycket bättre men kan vi få en prisjämförelse mellan hojarna också?
Det känns lite som att att på bilsidan förundra sig över att BMW har bättre display än Skoda och Fiat.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Ducati sägs ha teknikpackad display i bl.a. Multistradan.

”Också på samma modell introducerade Ducati Phone Mirroring-lösningen, som förvandlar instrumenteringen till en färg-kartanavigator samtidigt som den erbjuder information som behövs för motorcykelkörningen.”

Svedese

Ny medlem
Gick med
16 May 2021
Hoj
MV Agusta F3 Rosso
Jag tvivlar inte på att displayen är mycket bättre men kan vi få en prisjämförelse mellan hojarna också?
Det känns lite som att att på bilsidan förundra sig över att BMW har bättre display än Skoda och Fiat.
Tvärtom tycker jag. MV omsätter ca 800 msek och Yamaha 15 000 msek. Vem kan lägga mest på utveckling? Att en MV kostar 50% mer är nog en ren omvänd skaleffekt i produktionen. Ramarna svetsas för hand!

Svedese

Ny medlem
Gick med
16 May 2021
Hoj
MV Agusta F3 Rosso
Ducati sägs ha teknikpackad display i bl.a. Multistradan.

”Också på samma modell introducerade Ducati Phone Mirroring-lösningen, som förvandlar instrumenteringen till en färg-kartanavigator samtidigt som den erbjuder information som behövs för motorcykelkörningen.”
Den här verkar spela i en liga för sig. Nice spaning?

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Håller med att alla displayer idag borde ha en bra display så man slipper externa komponenter.

MEN, Tenere 700 (icke WR) har den bästa displayen enligt mig.

Svart/vit ingen funktionalitet förutom en knapp för att stänga va ABS. Perfekt enligt mig. Hatar detta tech-bloatande på alla nya produkter som bara är onödigt och pajar efter två år.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vem har tid att kolla på displayen när man är ute och kör?
Kolla på mätaren tar ju ca 2s och då har man ju kommit en bra bit utan att uppmärksamma omgivingen, räcker ju med att man är tvungen att kolla speglarna ibland men de sitter ju iallafall i synfältet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tvärtom tycker jag. MV omsätter ca 800 msek och Yamaha 15 000 msek. Vem kan lägga mest på utveckling? Att en MV kostar 50% mer är nog en ren omvänd skaleffekt i produktionen. Ramarna svetsas för hand!
Jämför med motsvarande modell i Yamahas utbud ist. R1 har en rätt fräsig display. MT09 är en budgethoj.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år