Jag kan tycka att displayernas info-design ser häftig och cool ut men däremot har jag inte alls fallit för känslan en display ofta ger (bortsett från vad den visar), både i bilar och på hojar, när det ser ut som att man monterat upp en surfplatta på instrumentpanelen/på styret. Så jag är väldigt kluven till nyare displayer i både bilar och på motorcyklar. Bilderna som geva visar, tycker jag visar en display som ger en väldigt trevlig känsla när det gäller vad den återger, klar, skarp, lite lagom med färg osv. Men så ser själva hårdvaran ut som en surfplatta, vilket inte alls tilltalar mig.
Och en annan del av mig vill helst inte ens ha digital hastighetsmätare, jag tycker det är enklare och behagligare att ha en visar som visar hastigheten, så man slipper se den exakta, på km, hastigheten man håller. Analoga visare för både hastighet och varvtal på en hoj är sexigt det med.
Viktigast trots allt är ju att man trivs med hojen i övrigt, och att det (för min del) är enkelt att se hastighet, varvtal, bränslemängd och gärna en klocka. Bonus är att kunna se vilken växel man har i, men det har jag hittills klarat mig helt utan, även om jag titt som tätt försöker lägga i sexan när den redan ligger i.