Har någon kraschat med en fågel...

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
En sak som jag har tänkt på ganska ofta allra helst efter förra veckan när jag ligger och kör på motorvägen det kom en stor jävla rovfågel och swichade förbi mitt huvud,, jag blev så jävla skraj så jag nästan sket i brallan,, men det gick bra som ur var.. Efteråt tänkte jag vad som kunde ha hänt, visiret kan ju inte hjälpa mycket när man ligger i 130+ på motorvägen.

Men är det någon av er som har fått en fågel på er medans ni kör??
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
japp.. men jag hade tur.. den tog i handskyddet på styret (Husaberg 650 motard)... jag kan lova att jag vinglade.. :skrämd Husan är ju inte heeelt stabil i farter över 100 km/h... :näsblod

jaja.. den dog snabbt iallafall.... det dumma lilla kräket...

Har en kompis som fick en liten pippi på axeln i relativt hög hastighet... den bröt hans nyckelben... aj...!

/issi
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
På väg hem efter uppkörningen, glad som en lärka, skallar en duva mig på en liten kurvig 70väg. Den satt bakom en buske längs vägen och flög upp i precis rätt sekund för att träffa mig mitt i pannan. Jag var jävligt nära en omkullkörning. Hade varit lite trist med tanke på att kortet bara var 1½ timme gammalt.. :brinnerup
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
sett i bakspeglarna på farsans Guldwing på semester nere i Italien hur en kompis vinglade till ORDENTLIGT med sin Fireblade så en rovfågel modell ganska (tillräckligt) stor mer eller mindre gjorde en attackdykning mot honom... och träffade.
som tur var så vurpade han inte samt att fågeln inte träffade visiret!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag fick en gråsparv i axeln i 130 på motorvägen.
Lite blåmärke var allt, så jag anser att jag hade tur. :)

Jag såg ju den och försökte vrida mig för att missa den, men i 130 är man ju inte så smidig på en kåplös hoj...

Med Tillern har jag varit när många gånger när fåglarna bestämer sig för att vända mitt framför mig...
duckade undan en kråka(eller liknande) i förra veckan, det fick upp pulsen "lite"... :lol

Fåglar är korkade :nicka
 

Shidoshi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati 848
Åkte till Östersund från Stockholm för några år sedan. Regnade hela vägen så jag fick ha visiret öppet en bit för att jag skulle se något.

Mellan Sundsvall och Östersund fick jag en fågel precis i kanten på visiret. Hade fjädrar och andra fågelrester i hela ansiktet. Som tur var tog hjälmen värsta smällen ... men det var inte så trevligt ...
 

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Jag låg en liten bit över 200 när en fågel drog in 1-2 cm över huvet på mig :S
Va en fet kajja :p
 

johanna79

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Växjö
Hoj
cbr600f
Kraschat med fiskmås

Körde på riksväg 30 när jag fick en fiskmås i bröstet. Den slog ur luften ur mig och när jag tittar ner ligger den kvar på tanken, död.... När jag stannade hade jag fjädrar och blod på stället och var rejällt öm i bröstkorgen, sen slog det mig vilkken enorm tur jag hade haft, kunde ha slutat riktigt illa.
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Själv klippte jag backspegeln med en rovfågel... Tur att man satt i tjänstebilen bara! :Bugar
MEN det small till utav helvete så man blev lite skraj...
Ringde snuten som skickade ut viltvårdaren.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nickat en mås..
ducka under kåpglaset..ibland e de bra med sportisar :hihi
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Jag klipte en fiskmås i ca 160 km/t .
Den kom i höyd med huvet men som tur så dök den så jag plockade
den mad foten som tur var.
Jag kan lova er att det gjorde ont , var som att sparka i en betongvägg.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
igår på väg hem från stocholm så ligger jag å magnus å kör i högra filen .vilket vi märker att det snart inte går för det e lastbil som har tvärstannat längre fram på alingsåsvägen .
så vi förflyttar oss till den vänstra filen .då märker jag att magnus börjar väja undan för föremål 1 å sen föremål 2 men den tredje föremålet gick det inte så bra han körde över något å då får jag på skiten på mig .
vi kom fram till att det va nåt ben från ett rådjur ..
som tur va så klarade jag mig å magnus rätt bra förutom att vi va ganska skraja över händelsen
kl va 23 00 å det regnade lite .
 
Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Tog en duvhök med tradaren i Jordbro för några år sen.

Den var ung och flög framför mig, och slog i takspoilern lite grann.
Den klarade sig tyvärr inte.

Sett lite fiskmåsar på nära håll vid höga broar, men klarat mig annars.
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Fick en fågel igenom hjulet på min xr på E18 för några år sen.. jag såg bara något vitt i ögonvrån, sen kände och hörde jag hur den manglades sönder i hjulet. Stannade till och hittade fjädrar i kylarna och tarmar på gaffelbenen men inget spår av blod.. Det såg precis ut som daggmaskar :gnissla Några andra spår av fågel hittade jag aldrig så den blev nog ganska söndermald
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
En fågel har jag fått i vindrutan bara, däremot har en fladdermus lyckats pricka mej. Ganska otroligt då jag alltid fått höra att de har som inbyggda "sensorer" & därför inte ska kunna krocka med något.

Vet inte vad denna "mus" gick på, men den klippte min högra arm & jag var blå från armbågen till axeln en lång tid efter. Är jäkligt glad att den inte tog skallen, då hade jag nog blivit så jäkla rädd att både jag & polarn hamnat i diket. Kunde iofs ha hamnat där ändå, då jag vinglade till när handen slogs bort från styret.
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Kråka mitt i hjälmen vid 200+, blev ett par stygn på näsan samt blå ifrån pannan till överläppen och en totalskrotad Shoei hjälm.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Trast rakt i knät i 160+ den fullkomligen exploderade! :död
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top