Har ni blivit itutade nått?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har blivit itutad att jag ska ha glasögon sen jag behaga trycka ut huvet or mor o säga "blääääh" .

När jag bodde i Kalifornien så råka jag krascha några gånger och till slut gick glasögona helpaj och där stod jag utan möjlighet att köpa nya glajjor. Så efter den dagen har jag inte burit några glasögon. Och jag vill säga att jag ser alldeles utmärkt! Inga problem alls å läsa texter på långt eller kort avstånd. Antingen har min syn blivit bättre eller så var jag faktiskt itutad att man måste se knivskarpt (inte för att jag kommer ihåg hur väl jag nu såg med glajor).

/ex brillo :3freak

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Det kan ju vara så at den hemliga polisen/försvarsmakten hela tiden har fört dig bakom ljuset.Det finns helt enkelt frågor du mår bättre av att inte veta svaren på.
//Mulder.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Tror att det kan vara en komplott, NRF (närsyntas riksförbund) startade häromdan en kampanj, "VVEADÄH" (våga vägra erkänna att du är halvblind)
denna kampanj sponsras dessutom av "KFFAF" (Klubben för främjandet av fulspritsdrickande) :fyllisar

Så tare lugnt lilla gubben, å drick bara sånt som kommer ur flaskor man inte kan köpa på den lokala macken..

(Jaaa, jag är uttråkad) :huvet

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag tycker det e tramsigt med glasögon :D

Ingen polis har nånsin sett att det står glasögonkrav på mitt körkort så det finns inget skäl till att jag har dem heller.... Jag ser bra - ut.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det kan hända att mindre synfel går tillbaka med åldern och att man inte märker det förrän glasögonen går sönder. I mitt fall är det nog rätt kört, för utan glasögon eller linser måste jag gå fram nära och stirra på folk innan jag känner igen deras ansikten.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Äh, gör som jag - kör laser i ögoen. Tjicklar dödsskönt i kistan! Och ser bra gör man med!

HanneZ

Guest
Mavve skrev:
Jag tycker det e tramsigt med glasögon :D

Ingen polis har nånsin sett att det står glasögonkrav på mitt körkort så det finns inget skäl till att jag har dem heller.... Jag ser bra - ut.
Skälet finns väl kvar även om polisen inte bryr sig?

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Kom in till optiker för att köpa linser i höstas. Hade kört hoj dit och hade hjälmen med mig in i butiken.. När hon ser mina testresultat utbrister hon "Jag hoppas Verkligen att du inte kört hit Utan glasögon?!" :hihi "Vae, njae.. vadådå.." Lite problem att se om farbror polisen står vid vägkanten bara.
I övrigt så missa dom att märka in glasögonkrav på mitt körkort :lol .

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
Tja, hade heller inga problem tyckte jag ända tills jag fick tag på ett par shyssta brillor. Grejen är den att hjärnan kompenserar synfelet så du kan knalla omkring utan brillor och inte känna dig ett dugg besvärad (nåja lite märker man väl iaf). Frågan är ju vad det leder till i längden om man inte har glajjor fast man behöver.
Skillnaden jag känner är skarpheten på detaljerna, även om jag kan läsa en text både med och utan glas så känns det mer 'avslappnat' med glasen.
Och helt ärligt så kör jag hoj mycket bättre (fortare) med brillorna än utan, vet inte riktigt varför men så är det.

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
betsy skrev:
Tror att det kan vara en komplott, NRF (närsyntas riksförbund) startade häromdan en kampanj, "VVEADÄH" (våga vägra erkänna att du är halvblind)
denna kampanj sponsras dessutom av "KFFAF" (Klubben för främjandet av fulspritsdrickande) :fyllisar

Så tare lugnt lilla gubben, å drick bara sånt som kommer ur flaskor man inte kan köpa på den lokala macken..

(Jaaa, jag är uttråkad) :huvet

Om du nu är så uttråkad kanske du ksa gå ner till ditt garage å tvätta hojjen! Den e JÄTTEDAMMIG!! :arsele :D

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ville inte riskera glasögonkrav på kortet fast jag ser ganska dåligt så jag gjrde följande.

När jag skulle göra synundersökning för körkortet gick jag till en optiker där bokstäverna på syntavlan visas via projektor som först speglas via en spegel i taket.
Bara till att titta upp i spegeln och läsa på :D

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Jag trodde att glasögonkravet gällde glasögon eller andra synkorrigerande hjälpmedel. typ linser? De är definitivt inte i vägen. och inte syns de heller så man kan inte skylla på att man ser annorlunda ut. Eller så gör man en operation om man har råd.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Det där med glasögonkrav är väl bara av vikt ifall det sker en olycka och du kört utan glasögon fast du hade det som krav, inte så att snuten påpekar sånt vid trafikkontroller osv, då kan man säga att man har linser och så kan de inget göra.

Själv har jag pissig syn och skulle inte gå ut genom dörren utan linser, men inte så att någon frågade sånt när man tog kortet så bil får jag tydligen köra utan några som helst glasögon. :3freak

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
kaZmur skrev:
Ville inte riskera glasögonkrav på kortet fast jag ser ganska dåligt så jag gjrde följande.

När jag skulle göra synundersökning för körkortet gick jag till en optiker där bokstäverna på syntavlan visas via projektor som först speglas via en spegel i taket.
Bara till att titta upp i spegeln och läsa på :D
Undrar vem det är du försökte lura:rolleyes:

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
P-son skrev:
Om du nu är så uttråkad kanske du ksa gå ner till ditt garage å tvätta hojjen! Den e JÄTTEDAMMIG!! :arsele :D

Ja pappa! :Bugar Ska genast åtgärda detta, har ett stort ångestmoln över huvet redan, men lägg gärna lite extra vikt på det... :(

Järnet

KnappCop
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
2018, KTM Super Adventure S
Villee skrev:
Det där med glasögonkrav är väl bara av vikt ifall det sker en olycka och du kört utan glasögon fast du hade det som krav, inte så att snuten påpekar sånt vid trafikkontroller osv, då kan man säga att man har linser och så kan de inget göra.

Själv har jag pissig syn och skulle inte gå ut genom dörren utan linser, men inte så att någon frågade sånt när man tog kortet så bil får jag tydligen köra utan några som helst glasögon. :3freak
Om det är en trafikpolis som kollar körkortet så kan du räkna med att de gör en koll på dina ögon om du har linser eller ej.
Har för mig att det är dagsböter på att inte ha glasögon på sig om man har det som villkor i körkortet. Det står 01.06 på baksidan. Det betyder glasögon (det vet väl vem som helst) :hihi

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag har alltid glasögenen på mej när jag är ute i trafiken och kör. Trots att jag inte har glasögonkrav eller såpass allvarligt synfel att jag behöver det. Men när jag kör fort så märker jag hur mycket mer jag ser med brillorna än utan.

Kan tilllägga att jag skaffade inte glasögon föns jag var 22.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...