Har ni MC-vänligt jobb?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag blev inkallad till min chef efter att han sett en youtubefilm jag lagt upp. Ingen enskild person kan identifieras i filmen och inget förknippas med jobbet och ändå har han mage att kräva att jag tar bort den. Han ska fullständigt skita i vad jag lägger upp för filmer så länge det inte kan drabba företaget!!! :gnissla

Jag råkade ut för samma sak när jag och min tjejpolare lagt ut ett youtubeklipp där vi fjantar runt i motorcykelkläder. Det var inte professionellt tydligen så det va bara att plocka bort. :mad:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Skolan har två mc-parkeringar (dock endast plats för ca 3hojar på varje) en på framsidan och en på baksidan. Väldigt få föreläsningar/lektioner ger mkt tid över till körning :). Har fixat ett skåp för att kunna dumpa grejer i så man slipper sitta i full mundering, hjälmen får placeras på hylla/i fönstret i lektionssalen.

På extrajobbet finns det omklädningsrum och hojen parkerar man precis utanför personalingången ;)... det enda som är dumt är att hjälmen precis som i skolan inte går in i skåpet så den får jag lägga i vårat gemensamma "kontor" eller va fan man ska kalla det.

Hemma: 1km (grusväg) till närmsta bensinstation, varmgarage trångt dock så jag måste lyfta in bakdelen på hojen så att den står intill väggen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Är it-konsult och kan ta hojen till kunder bara jag är representabelt klädd.
Men just nu är jag pappaledig så jag måste säga att min vardag är otroligt hojvänlig... :)

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

AntX

gasglad
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
Ducati 748
Vi är 3 av 6 i ledningsgruppen som kör hoj :) så JA det är Mc vänligt. Bilarna får parkera utanför grindarna, MC får köra in på fabrikstomten och parkeras stöldsäkert (plus att jag kan beundra dem från kontorsfönstret :) )

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag blev inkallad till min chef efter att han sett en youtubefilm jag lagt upp. Ingen enskild person kan identifieras i filmen och inget förknippas med jobbet och ändå har han mage att kräva att jag tar bort den. Han ska fullständigt skita i vad jag lägger upp för filmer så länge det inte kan drabba företaget!!! :gnissla

Är den/de borta då? :)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jobbar som däckmontör, mest tunga sidan.
har just nu hojen på jobb, meckar på jobb, tvättar på jobb, får bra pris på däck

så JA.. en bra arbetsplats i mc synpunkt :banana

Nä, på en båt som just nu befinner sig på
Mexicanska rivieran.

Mer än 1000 mil från Helsingborg. :gnissla

oj va synd om dig, berätta vem som bokat den i stället (sara har berättat. haha)

nyfiken fråga, hur funkar era arbetstider???
gör ni en resa och sen ledigt en längre tid eller hur går det till???

Tar mig friheten o svarar i Bt's ställe..

han jobbar 10 veckor, ledig 10.. så när han kommer hem, kan han köra hoj dygnet runt utan o behöva oroa sig för att få sömn inför arbetet dagen efter som vi andra :näsblod

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
oj va synd om dig, berätta vem som bokat den i stället (sara har berättat. haha)

Tar mig friheten o svarar i Bt's ställe..

han jobbar 10 veckor, ledig 10.. så när han kommer hem, kan han köra hoj dygnet runt utan o behöva oroa sig för att få sömn inför arbetet dagen efter som vi andra :näsblod

Mummel, mummel. :gnissla

Ja, den här veckan har varit lite annorlunda. Alla vip-party med gästerna är inställda, jag har inte legat på däck och solat under lunchen och alla måltider har intagits i officersmässen. Ingenting i restaurangerna.

1400 amerikanska bögar ombord... :3freak

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Mummel, mummel. :gnissla

Ja, den här veckan har varit lite annorlunda. Alla vip-party med gästerna är inställda, jag har inte legat på däck och solat under lunchen och alla måltider har intagits i officersmässen. Ingenting i restaurangerna.

1400 amerikanska bögar ombord... :3freak

:rofl :rofl :rofl :rofl

jag kikna av skratt när sara berättade det...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag råkade ut för samma sak när jag och min tjejpolare lagt ut ett youtubeklipp där vi fjantar runt i motorcykelkläder. Det var inte professionellt tydligen så det va bara att plocka bort. :mad:

Men, hur, sitter era chefer o googlar er eller skickar ni länkar till dem? :va
Då är jag glad att ha haft en chef som i princip lärde sig surfa på Blocket.se förra veckan :D

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Mycket mc vänligt, prefekt vinterförvaring, komplett verkstad, en kvinnligchef som själv åker sporthoj.

specialbyggd parkeringsyta för MC, intern MC klubb med utflykter osv. dock är utflykterna med kromsläde orienterade...

Men i det stora hela är det kanon !!

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Jag jobbar ju fn som hemmorojd i ögat på Reinfeldt och Borg ;)
Så MC åkning kommer säkert att bli av denna sommar :)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Skolan är väl inte särskilt MC-vänlig, små skåp, har knappt plats med en jacka, hjälmen går inte in, så den får hänga på hojen. Iinga MC-parkeringar, men en vanlig ruta funkar bra. Annars är det väl inget att "klaga" på.

Ska snart starta egen firma och vara min egen chef, så jag kommer nog att ha ett MC-vänligt jobb:) :tummenupp

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Mja... Är ju industrislusk, men har två skåp så hojkläderna och hjälmen kan man ju stuva undan bra. Ett par duschar också. Har egen parkering inne på området som är både låst, videoövervakat och med ronderande väktare inne på området. Lånar morsans bil ibland och då parkar jag den där också.

Sällan jag åker hoj till jobbet däremot eftersom det tar mindre än en kvart att promenera... :)

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Jag har ett sjukt bra jobb nu på en litet verkstadsföretag. Vi är 4 st där, Chefen har en raggarBuick, 31 rod och en Kawa 900. Konstruktören är båtgubbe så det är mycket hempul där också.
Jobbarpolaren har en 52 Cadilac, Hd750 sida och ett husbilsprojekt.
Så det är absolut ingen som gnäller om man gör lite hemjobb, tvärtom tycker dom det är kul att man vill stanna kvar efter jobbet.:)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år