Har ni sett en cbr250R burna?

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
cbr-burn.jpg

Och här en film länk fast tyvärr bara i slutet :(
http://d1o971.telia.com/~u46308438/cbr-kwon-maq/smog.AVI

Last edited:

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Grym hoj! Är ju extremt ovanlig. Släng gärna upp bilder, men framförallt FILM!!! Finns nog inget högvarvigare som går att köra på gatan..

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
hehe, jo den låter rätt mäktigt när man drar på, formel 1 ylet :) .. ska ta o fixa en film snutt så ska ni få höra tills ikväll .. fast nu e de dax för jobb :(.. haj!

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
cbr_micke skrev:
hehe, jo den låter rätt mäktigt när man drar på, formel 1 ylet :) .. ska ta o fixa en film snutt så ska ni få höra tills ikväll .. fast nu e de dax för jobb :(.. haj!

FIXA!!!!
Man får ju högvarvsabstinens så det heter duga här ju :eek:

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Det låter riktigt fint i början av filmen :tummenupp
Vore nice med ett längre filmklipp med lite mer högvarvsljud på.

...misstänker att det inte är originalsystemet som sitter på?

Är det du själv som importerat den till Sverige? Annars kanske du vet varifrån den köptes och till vilket pris. Blir rätt sugen på 4-takts 250 här igen. Fast den här gången vore det kanske inte helt fel med fyra cylindrar istället för två :crash

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Finns en (1) om man söker på mobile. Dom verkar vara väldigt sällsynta. Har bara sett två stycken ute på annons, därav den förnämnda är en av dom.

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
tks skrev:
Det låter riktigt fint i början av filmen :tummenupp
Vore nice med ett längre filmklipp med lite mer högvarvsljud på.

...misstänker att det inte är originalsystemet som sitter på?

Är det du själv som importerat den till Sverige? Annars kanske du vet varifrån den köptes och till vilket pris. Blir rätt sugen på 4-takts 250 här igen. Fast den här gången vore det kanske inte helt fel med fyra cylindrar istället för två :crash

Hehe om de inte var för det dåliga vädret igår så hade jag stuckit ut o tatt en o filmat ljudet när jag nuddar varvstopp.. men ska kolla hur det är idag efter jobbet.. det är en hindle dämpare jag fått på från en cbr600..

Jag köpte den av en kille i motala trakten som importerat själv, affären hette Johns Motorcycles, och jag gav 28,500kr för denna 89'a som gått 800mil enligt mätaren o honom. Det sjuka är att det stämde för det var original däcken som satt på enligt däckfirman när jag bytte däck också.. Jag kan fixa fram hans nr om du vill för jag tror han importerat några till sånna här hojjar :)

mvh micke

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Min var importerad från japan, och de finns bara o importera från japan, eller australien dit det också exporterats en massa sådana hojjar.. Hans hemsida kan jag inte längre, jag försökte hitta den men kan inte lyckas, men jag måste leta upp kvittot så står det säkert där.. men jag minns iaf att det hette Johns Motorcycles, och han själv var från australien och tror tillome han kört lite Isle man tt.. shysst kille.. men vill du ha nummret ska jag leta upp det åt dig.. mvh micke

Kaxen

Ska bara fixa lite...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Visst finns det nått som heter CBR400RR oxå?

Har för mig att jag sett en sån nångång... Nån som vet nått om dessa?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12

---

Jag har iaf sett nåt sånt, verkade vara en frän maskin, enkelsving hade den om jag inte minns helt fel.. Eller den kanske hette VFR 400 !?

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
cbr_micke skrev:
Min var importerad från japan, och de finns bara o importera från japan, eller australien dit det också exporterats en massa sådana hojjar.. Hans hemsida kan jag inte längre, jag försökte hitta den men kan inte lyckas, men jag måste leta upp kvittot så står det säkert där.. men jag minns iaf att det hette Johns Motorcycles, och han själv var från australien och tror tillome han kört lite Isle man tt.. shysst kille.. men vill du ha nummret ska jag leta upp det åt dig.. mvh micke

Nja, ska inte köpa hoj förrän tidigast nästa år, så det är ingen brådska. Mest håller ögonen öppna efter hyffsat billiga alternativ. Undra liksom hur själva importen går till. Och en Cbr250 hade ju inte varit fel...

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Kaxen skrev:

Har för mig att jag sett en sån nångång... Nån som vet nått om dessa?

Jo det stämmer, det finns cbr400RR också, de ligger på 59hk fast varvar inte lika kraftigt som 250:n .. står om dem också lite på www.cbr250.com .. ha de gott

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
cbr_micke skrev:
Jo det stämmer, det finns cbr400RR också, de ligger på 59hk fast varvar inte lika kraftigt som 250:n .. står om dem också lite på www.cbr250.com .. ha de gott

Har du några fler bilder på din hoj? Den verkar ju grymt spännande.. hur mkt underhåll är det på en sådan? Vad skulle du säga om att ha en sån som förstahoj?

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
skoteridioten skrev:
Har du några fler bilder på din hoj? Den verkar ju grymt spännande.. hur mkt underhåll är det på en sådan? Vad skulle du säga om att ha en sån som förstahoj?

De enda underhåll jag gjort på min hojj e o fylla på olja nångång och bytat däck, och då har jag endå kört o behandlat den som skit i 2 år ;), det är min första hojj, och jag har den fortfarande, grymt nöjd :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept