har nu kapitulerat!!! försäkringsbolagen har vunnit!!!

jensa007

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
xxx
är sååååååååå arg!!! :huvet att man ska behöva köpa hoj efter försäkringen och inte den hoj man vill ha!!!!! så nu hade jagtvå vaö inför denna säsong.....antingen vara utan hoj eller köpa en på 20 år och få klassikerförsälring på 1200/hel/hel!!!!

jag väljer självklart att köpa en gammal hoj!!!! måste ju få åka annars blir man ju galen!!!! så det blev en yamaha fj 1100 84!!!!! det sportigaste man kan hitta innan 1984 som är gränsen eller????

så nu kommar jag att glida fram på ett järnstaket :D

vvrrooooooooooommmmmm

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Davve84 skrev:
Jag ska köpa en bmw!!! de har billiga försäkringar!!
Triumph har inte såå dumma premier heller.

Jag hoppas att dom inte saboterar den i år... :mad:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
skulle tro att motard är lika dyr att försäkra som sporthoj inom en snar framtid med tanke på alla stölder bedrägerier och vurpor............

Ben skrev:
Ajdå ... Du får köpa en offroad eller motard :)

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
VF1000R är hur mysiga som helst i motorn.
Men sen har du tvåtaktarna RD/RG. Om man inte tourar så kanske är de ett alt.?
Eller köpa min CB1100R till hutlöst överpris?

Men vad är det för fel på bara trafik?

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ps kolla in min cykel.... dom är inte så dumma som dom ser ut och man behöver inte helförs på en sån här crashar man blir den ju en streetfighter....

enda nackdelarna är att den är svårkörd på bakhjulet över 140 toppar bara 280 på mätaren men kan man leva med det så är d bara att handla....

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
soppatorsken skrev:
VF1000R är hur mysiga som helst i motorn.
Men sen har du tvåtaktarna RD/RG. Om man inte tourar så kanske är de ett alt.?
Eller köpa min CB1100R till hutlöst överpris?

Men vad är det för fel på bara trafik?

Vad ska du ha för cb1100R då?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Köp en TRX850! Försäkringsklass fem och roligare än en FJ1200 på allt som är roligt med att köra hoj. Jag är iofs gammal som gatan ( 31) men jag pröjsar 3600:- för hel/hel.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Blir ju jättebra om vi alla köper gammla sporthojar så som tex fj:n eller Vf:n.
Det var ju dessa som gav mc körningen sitt dåliga rykte!! Massa pulver och kass väghållnig :skrämd Efter en, två tre ihjälkörningar på dessa hojarna så kommer väll även en fj från 84 kosta 20000:- i trafik :rolleyes:

Last edited:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
håller med där,köp iallafall en 90 talare inget 80 tals lok....

iofs kom mitt chassie 1989 :)

bebbe skrev:
Blir ju jättebra om vi alla köper gammla sporthojar så som tex fj:n eller Vf:n.
Det var ju dessa som gav mc körningen sitt dåliga rykte!! Massa pulver och kass väghållnig :skrämd Efter en två tre ihjälkörningar på dessa hojarna så kommer väll även en fj från 84 kosta 20000:- i trafik :rolleyes:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
JoS skrev:
Triumph har inte såå dumma premier heller.

Jag hoppas att dom inte saboterar den i år... :mad:
Nej, den är oförändrad. Jag snackade med Triumph på mässan och frågade just det och med tanke på att dom använder försäkringen i sin reklam för 04:eek:rna så får man väl hoppas att dom inte ljuger :)

BMW:s försäkringar är ju otroligt låga, jag kan inte fatta hur dom kan hålla så låga premier, är det inga som kraschar med BMW? Stjäls dom aldrig? Genomsnittsförsäkringen för en valfri BMW ligger ju runt 2 - 4 000 per år, helfösäkrad!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
sgtpepper skrev:
Nej, den är oförändrad. Jag snackade med Triumph på mässan och frågade just det och med tanke på att dom använder försäkringen i sin reklam för 04:eek:rna så får man väl hoppas att dom inte ljuger :)

BMW:s försäkringar är ju otroligt låga, jag kan inte fatta hur dom kan hålla så låga premier, är det inga som kraschar med BMW? Stjäls dom aldrig? Genomsnittsförsäkringen för en valfri BMW ligger ju runt 2 - 4 000 per år, helfösäkrad!

En fråga bara vilken prestandafixerad 20 åring köper BMW mc?
Inte många, det är därför premierna hålls nere tror jag, det är äldre som kör dem och de flesta modellerna är ju inte sporthojar direkt.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Silwer skrev:
En fråga bara vilken prestandafixerad 20 åring köper BMW mc?
Inte många, det är därför premierna hålls nere tror jag, det är äldre som kör dem och de flesta modellerna är ju inte sporthojar direkt.
Jo visst är det så, men det är ju inte bara prestandahojar som är dyra hos vanliga försäkringsbolag. Om jag tar mig själv som exempel, jag är 29, bor i Stockholms innerstad och har haft kort i 2 år. Jag får fantasipremier på de flesta hojar, oavsett prestanda. Något bolag erbjöd mig en helförsäkring på en DR650 för 18 000/år. Yamaha Power Insurance för en ny TTR skulle för mig kosta runt 12-13 000 per år...

Enligt försäkringsbolagen så är det ju personskador och stölder som kostar, med tanke på hur dyra BMW är i inköp och hur låga deras premier är så måste ju det innebära att BMW-hojar i princip aldrig stjäls?

Om det nu är så att det är "prestandafixerade 20 åringar" som drar upp premierna i vanliga bolag så att en normal snubbe inte ens kan helförsökra en effektsvag offroad, borde då inte försäkringsbolagen ta i tu med det på något sätt?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha