Läst att det är ganska vanligt på dessa. Att det blir en sk blowback . omöjligt att ringarna är dåliga vid 1600 mil och gubbkörd
Att ringarna inte skulle kunna vara dåliga pga kondens håller jag inte omöjligt, sen kanske det ändå är nåt annat fel.
Jag har i min ungdom lyckats med konststycket att få en fungerande motor att rosta ihop så jag fick slå ur kolvarna med vedklab och slägga efter att testat försöka få igång den och sen ledsnat (som man gör då man är 15 år) efter att den hostat och tänt lite grann, då jag kanske ett halvår senare skulle ha igång den så satt den fast så våld av alla former var enda alternativet.
En skolkompis på gymnasiet startade just sin nya Polaris skoter som kanske gått 100 mil i garaget på sommmaren och stannade den sen utan att låta den gå varm, då vintern kom satt motorn fast så det var bara att riva motorn.
Innan jag garagera mina sommarbilar brukar jag köra dom ordentligt varma, vilket jag alltså lärde mig den hårda vägen
