hastighetsgivar adapter till honda xr

radar

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
XR650 sm
Hej!

Har en honda xr 650 som jag köpt motardkit till, men finns det nån adpter till hastighetsgivaren så att mätaren går rätt eller hur brukar ni lösa det ?

Honda säljer väl färdiga kit och hur löser dom det då ?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
radar skrev:
Hej!

Har en honda xr 650 som jag köpt motardkit till, men finns det nån adpter till hastighetsgivaren så att mätaren går rätt eller hur brukar ni lösa det ?

Man lånar ut hojen till Mattias och får tillbaka den med omstrajpad hastighetsmätare :tummenupp

(varken polis eller bilprovning har nämnt något om det trots dubbla hastighetsangivelser)

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
radar skrev:
Hej!

Tjenare! Om du inte har hondas originalkit, med deras nav, så är det nog kört.Kollade i förra veckan med en mc-handlare,å till talonnav så är där ingen mojäng till att fästa drevet, plus att det finns ingen "givare" som ger signal till hastighetsmätaren.Hoppas du fattar vad jag menar, för jag gör det knappt själv när jag läser det. :va .
Men det kanske går att fräsa till en grej så det går att norpa originaldelen från honda å montera??
Men löser du det på något vis så hör av dig för jag är intresserad av delar så det funkar.
Ha det gött /K

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
den lär ju i vilket fall som helst inte vara värd pengarna för att få hondans redan skitfula mätare att funka... bäst blir givetvis en schysst dator...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept