Hastighetskameror

Ramuay

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
Honda CBR600rr
Hej, ny på området.

Hur kamerorna fungera? Fast som arbetar på framsidan av cykel där vi har ingen nummerskylt? Är det rätt?
Så gör vi bara hålla ögonen öppna för att dölja dem polisen mannen?

Ledsen om dåliga svenska

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Finns flera trådar om detta.

Kameran tar kort framifrån, så man kan inte identifieras på hoj. Däremot finns förslag på att hojar ska förses med nummerplåt fram. Därför är det ändå bra att inte busköra förbi kamerorna (ett av flera skäl).

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Har för mig att i tunneln i göteborg (tingstadstunneln) tar den även kort bakifrån?
Kanske finns på andra platser med, om det nu är så i gbg.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Har för mig att i tunneln i göteborg (tingstadstunneln) tar den även kort bakifrån?

Spelar ingen roll, man kan ändå inte identifera föraren :tummenupp Låter förövrigt konstigt om dom tar kort bakifrån eftersom man inte har så stor användning av det om man inte tänkte sätta in trängselskatt för tillfället :va

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
tjena fellow englishman! oroa dig inte för reg-skylten. det är bara att köra förbi kamerorna, håll snarare ett öga öppet för poliser med laserkameror eller mc-poliser samt polisbilar på vägen! lycka till!

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina

Nej så är det inte och det är nog Lundby tunneln du tänker på, dom kamrarna tar bara framifrån.

Ramuay

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
Honda CBR600rr
Tack för er hjälp

Kameran Arent så lätt att upptäcka som i Storbritannien, så thats en lättnad. Ill bara hålla ögonen öppna för att dölja polis.

Jag kommer att försöka träffas för rida ut, jag vet att du träffar en onsdag men jag jobbar Sent på onsdagar: (

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Tack för er hjälp

Kameran Arent så lätt att upptäcka som i Storbritannien, så thats en lättnad. Ill bara hålla ögonen öppna för att dölja polis.

Jag kommer att försöka träffas för rida ut, jag vet att du träffar en onsdag men jag jobbar Sent på onsdagar: (

Sitter oftast en blå fyrkantig skylt med en vit kamera på innan som varnar för att det är en sådan sträcka men som sagt den behöver du inte ora dig för alltför mycket med hoj, däremot med bil om du inte drar ner solskyddet eller plockar bort framskylten :gnissla

Vad jag förstått så är det inte helt klart med körningar varje Onsdag, verkar gå lite upp och ner, dock dyker det upp helgkörningar till och från som kanske skulle kunna vara något för dig, brukar annonseras i Stockholmsdelen av forumet med egna trådar :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha