Hastighetsmätarproblem

Mockarutan

Ny medlem
Gick med
11 May 2010
Hoj
Honda CB 400N 1982
Min hastighetsmätare gick nyss pajj på min Honda CB400N 1982, postade i "skrot-tråden" om detta, men tvivlar på att jag får tag i något. Grejen är den att jag har ring till tre stora skrotar och två av dem har sagt att de inte har och den tredje skulle leta. Men jag gissar på att det är kört där med.

Så min fråga är; hur mycket kan en sådan sak kosta ny? Kan det ibland gå att laga eller hur skulle ni/du gjort i min situation? Är fattig student så jag kan inte lägga ut 2k på detta...

MvH Tobias

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det beror lite på vad det är som pajat.

Jag antar att det är likadant som min gsx400e från 83 då en wire får från växel på framhjulsaxel till själva mätaren, då kan antingen växeln, wiren eller själva mätaren vara paj.

Wire kostar under en hundring, växeln är lite trixig, jag fick fel på min och då jag hade ont om $ för tillfället så öppnade och försökte laga, men slutresultatet blev att jag satte dit en cykeldator som jag ändå råkade ha hemma.

Är felet i själva mätaren är det lite meckigt att fixa, pillar man runt är det lätt att mätaren börjar visa fel eller blir "trög".

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024