Hata Sydkraft

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag flyttade in i radhus i måndags, den förra ägaren skickade in alla mina uppgifter till Spykrafs, jag registrerades som kund på mitt personnummer.

17.30 idag så kom jag hem ifrån jobbet och huset va kolmörkt utan el, det visade sig att någon har plockat ur huvudsäkringarna och låst alla propphål.

Jag ringde till Sydsaft och frågade varför, dom sa att det va ett missförsånd och att en service kille skulle skickas inom några timmar.

Jag ringde en gång till för att säkerställa att det blivit fixat,, inga problem du kan lugnt åka hem.

3 timmar senare så är det fortfarande ingen el, jag ringer igen och denna gång så hittar dom inte ens mig som kund, jag finns inte altså, och någon servicekille har man inte skickat eftersom det inte finns registrerat några uppgifter alls, dom första 2 på felanmälan har skitit i att göra någonting och hon jag pratar med nu är förtvivlad.

Hon lovar att fixa allt innan kvällen och jag registrerar mig en TREDJE gång som kund hos dom.... det är svinkallt i huset och jag tvingas bo hos mitt ex en natt till :huvet

Lita på att Sydkraft ska få kompensera mig för detta, fanimej tredubbelt tjänstefel.

:dummer

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ha ha ha va jag gravade. Typiskt va?
Flyttar in i radhus och tror allt ska bli perfa, så inträffar detta.

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
ta in på hotell & skicka kvittot till Sydkraft..
nån j***a måtta får det väl va..
så fort de skall ha pengar skall det ske på pronto
se på mig som fick en årsavstämningsfaktura på nästan 20 000 att betala inom 3 veckor...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Snabbe_jag skrev:
Du har mycket Oxfile och sånt i frysen hoppas jag så får de betala det också :banana

Fan va surt, bara på dem Micke ge dig inte :yoparty

Detta ska stå dom dyrt, bara för att dom har monopol som nätleverantör så innebär inte detta att dom kan nonchalera sina kunder på detta vis, hela jävla kvällen har gått åt till detta och lita på att dom ska få pynta, jag hade givetvis 5 kg prima svensk oxfile till min inflyttningsfest, gratis el i en månad ska jag fanimej ha.

Hur fan kan man sitta i kundtjänst och ljuga någon rätt upp i luren, serviceyrken & empati? fattar dom inte att dom riskerar att förlora sina jobb, jag trodde att Sydkrafts affärside va att sälja el, inte att koppla bort sina kunder.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
GSXR1100R skrev:
Detta ska stå dom dyrt, bara för att dom har monopol som nätleverantör så innebär inte detta att dom kan nonchalera sina kunder på detta vis, hela jävla kvällen har gått åt till detta och lita på att dom ska få pynta, jag hade givetvis 5 kg prima svensk oxfile till min inflyttningsfest, gratis el i en månad ska jag fanimej ha.

Hur fan kan man sitta i kundtjänst och ljuga någon rätt upp i luren, serviceyrken & empati? fattar dom inte att dom riskerar att förlora sina jobb, jag trodde att Sydkrafts affärside va att sälja el, inte att koppla bort sina kunder.

Håller helt med, tyvärr så händer likande saker hela jäkla tiden.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dom ringde 22.30 igår och berättadade att elen nu va inkopplad, nu ska det väl ändå räcka med strul.

I morse körde jag hem och jodå lyset funkar men inte elradiatorerna, elementena är iskalla och det är +10 grader i huset....

Det visar sig vara en kontaktorn för nattsänkning som har hängt sig så att elementena gick aldrig igång efter strömavbrottet (jag är elektriker), nu sitter man med kupevärmare på & 10 st värmeljus tända och huttrar.

Telefonen som kopplades in i måndags kopplades ur två dagar senare, det visade sig att Felia skickat ut kontraktet hit 3 vecor innan jag bodde här så jag fick aldrig dessa papper.

Bredband skulla anslutas denna vecka men inte f-n är det gjort heller, det verkar som om allt som kan krångla nu händer samtidigt.

Tur att det är Fredag och i kväll så kan man tömma och glömma :fyllisar

Sydkraft kopplar ur
GSXR1100R bliver sur
Telia gör åxå fel
Ingen telefon & ingen el

:mad: :4skrika

Nu funkar telefonen & elen, undrar när dom stänger av vattnet & river huset.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
I morse körde jag hem och jodå lyset funkar men inte elradiatorerna, elementena är iskalla och det är +10 grader i huset....

Flytta till detta ghettot här. Då är det ju lyx med +10.

Jag får sova med full mundering och 2 täcken.
Att duscha hemma finns inte. Det får man göra på gymet på morgonen, om man nu inte gillar att vänta en timme på att vattnet ska bli ljummet.

Vill man få gratis frostskador ställer man sig bara intill fönstret och känner kylan hugga en som en hund.

750RR

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Flytta till detta ghettot här. Då är det ju lyx med +10.

Jag får sova med full mundering och 2 täcken.
Att duscha hemma finns inte. Det får man göra på gymet på morgonen, om man nu inte gillar att vänta en timme på att vattnet ska bli ljummet.

Vill man få gratis frostskador ställer man sig bara intill fönstret och känner kylan hugga en som en hund.

750RR

Menar du på fullt allvar att du har mindre än +10 grader i din lägenhet och att det inte finns varmvatten, detta låter helt osannolikt, vilken hyresgästförening tillhör du.

p.s du har stavat fel på din signatur, Mannen Mytomanen & Legenden skall det stå...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Menar du på fullt allvar att du har mindre än +10 grader i din lägenhet och att det inte finns varmvatten, detta låter helt osannolikt, vilken hyresgästförening tillhör du.

p.s du har stavat fel på din signatur, Mannen Mytomanen & Legenden skall det stå...
:D :D :D

Du kunde inte hålla dig.

Du skall förresten inte sitta där och gnälla över dina I-landsproblem, ditt radhusjon. Ute på landet är vi ofta utan ström. Skaffa två kubik ved och en bra yxa så håller du dig varm. Veden är fin eftersom den värmer när du hugger den, när du bär in den i huset och när du eldar upp den. Och det där med bredband... Det kommer vi att få om 18 år, eller nåt sånt. Usch, finns inget värre än gnälliga stadsbor. :arsele

Edit: vad har du fått för pris från Sydkraft? Jag kollade för nån vecka sedan och de verkade vara näst dyrast i landet (efter vattenfall).

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Är oxå sur på Sydkraft. :mad: När jag skulle flytta ringde jag upp dem och påtalade detta. Sade klart och tydligt att: "Jag FLYTTAR." OK, el på det nya stället fick jag, men fasiken var räkningar jag fick. Fattade noll :confused: Då visade sig att jag fortfarande fick betala elen på det gamla stället, trots att ny hyresgäst flyttat in!!! Ringde Sydkraft och fick svaret att: "Du sa aldrig att du ville att vi skulle STÄNGA det gamla abonnemanget..." :huvet :huvet :huvet

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
:D :D :D

Du kunde inte hålla dig.

Du skall förresten inte sitta där och gnälla över dina I-landsproblem, ditt radhusjon. Ute på landet är vi ofta utan ström. Skaffa två kubik ved och en bra yxa så håller du dig varm. Veden är fin eftersom den värmer när du hugger den, när du bär in den i huset och när du eldar upp den. Och det där med bredband... Det kommer vi att få om 18 år, eller nåt sånt. Usch, finns inget värre än gnälliga stadsbor. :arsele

Edit: vad har du fått för pris från Sydkraft? Jag kollade för nån vecka sedan och de verkade vara näst dyrast i landet (efter vattenfall).

Jag kan inte elda i ugnen med ved, visst är jag gnällig...

Du väljer att bosätta dig i bushen och där förekommer elavbrott & bredband lär ni aldrig få, men vi som vill ha bekvämlighet och är villig att BETALA för detta förväntar att saker skall fungera, kolla hur f-n dom beter sig, helt orimligt att bara mjäka med.

Allt är numera datoriserat med flyttanmälan, el, tel osv, men va f-n hjälper det om halvmetersfelet (sitter framför tangentbordet på Sydkraft) inte bryr sig om sina kunder, jag ska byta elbolag asap.

Bingo är en agitator
Bannas snart av vår moderator
Gnäll och bråk är Bingos melodi
Inläggen lyser av melankoli

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:

Du väljer att bosätta dig i bushen och där förekommer elavbrott & bredband lär ni aldrig få, men vi som vill ha bekvämlighet och är villig att BETALA för detta förväntar att saker skall fungera, kolla hur f-n dom beter sig, helt orimligt att bara mjäka med.

Allt är numera datoriserat med flyttanmälan, el, tel osv, men va f-n hjälper det om halvmetersfelet (sitter framför tangentbordet på Sydkraft) inte bryr sig om sina kunder, jag ska byta elbolag asap.

Bingo är en agitator
Du måste inte elda veden för att bli varm.

I radhuset råder missär
som hotar bli prekär
GSXR1100 fryser om sin häck
och frugan hon är väck
Hur fan skal det sluta, det här?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bj.O.rn skrev:
Glöm Sydkraft, snart blir det E.ON av alltihopa..

/B
Vaddå, är det inte Preussen Electra längre?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
GSXR1100R skrev:

Bingo är en agitator

Vilken otur du haft. Jag hade tur istället. För att inte tala om förra hyresgästen! Det visade sig att sydkraft inte stängt av den förrförras abonemang så den förra hyresgästen som plikttroget ringde till sydkraft och ville ha ström, men nåt gick fel så hon fick el men den förra hyresgästen fick räkningen. Det lyckades dom inte reda upp förrän jag flyttade in. Lyckades få en månad gratis el i allafall...
Men Sydkraft verkar inte vara den bästa att ha o göra med...

Vilket elbolag blir det nu då?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Jag flyttade in i radhus i måndags, den förra ägaren skickade in alla mina uppgifter till Spykrafs, jag registrerades som kund blablablabla...

Vad gnäller du för, gubbe? Du minns väl hur mycket ni fick elda den svinkalla vintern -46? Dessutom går det väl ingen nöd på dig; späcklagret isolerar väl tillräckligt?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...