Hatade MC åkare

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
600RR -05 STUNT
Tja måste bara fråga om det är likadant i hela vårat land?
Kommer åkande på 50väg kurvig fin väg i solen! kanske kör 60 MAX! eftersom jag vet att dom är griniga i området.. Då står en kärring 45år? efter vägkanten och viftar med armarna att jag ska sakta ner:confused:
Men vad vill dom? Har tänkt på det när man är ute och åker det är kanske 1 på 100 som ser glad ut när man kommer med hojen alla andra ser ut som man kommer med ett stritsfordon och ska börja skjuta omkring sig! Varför måste man se så jävla arg ut bara för att det kommer en motorcykel?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
men 60 är också för fort! =)

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Dom blir inte lika griniga om du åker på båda hjulen!! hehehe

/Dimman

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag brukar vara arg och hytta med näven åt motorcyklister när jag är ute och går. Å andra sidan så hyttar jag åt fotgängare när jag är ute på Mc'n också. Jag hyttar åt allt. :arg

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Precis som det finns människor som går igång på cyklister, bögar, miljöpartister eller muslimer så finns det de som ogillar hojåkare. Över hela landet. Kanske har de läst någon vinklad artikel i kvällspressen, blivit omkörd på fel sida (eller haft en anhörig som blivit det) eller kanske ogillar ljudet. Ibland är det välmotiverat eftersom det finns en klick som inte borde köra hoj, ibland ett utslag för att vedebörande inte trivs med livet generellt. Vet inte vad just din "kärring" har för preferenser men som sagt, typen har vi nog alla mött vid både ett och flera tillfällen.

Wheela och vinka nästa gång så kanske du blir inbjuden på fika :D :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Åk upp och stanna jämte dom och fråga artigt om dom behöver hjälp med något.

Engberg

Gasglad
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Aprilia RSV Tuono 1000R - 06
Jag brukar vara arg och hytta med näven åt motorcyklister när jag är ute och går. Å andra sidan så hyttar jag åt fotgängare när jag är ute på Mc'n också. Jag hyttar åt allt. :arg

Som jag, är inte rasist utan hatar alla :tungan

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Åk upp och stanna jämte dom och fråga artigt om dom behöver hjälp med något.

Var ute och letade MC vägar i södra skåne för ett par dagar sedan och kom glidandes på en smal skogsväg när ett gäng fotgängarna började vifta att jag skulle sänka hastigheten. Jag tvärnitade och stannade intill vägen och vinkade över dem till mig. De gick lite förvånande fram och då jag frågade vad problemet är sa svarade en av männen att jag inte skulle köra så fort på dessa småvägar. Eftersom jag råkade köra i 60 på en 70 väg undrade jag hur de fick för sig att jag körde fort? Det gör ni alla svarade han.

Inte mycket att ordra vidare om eftersom det knappast spelar någon roll vad jag än skulle svara.

Tyvärr är det väl så att vi generellt kör för fort och att man får svälja lite skit om man kör MC. Tråkigt men sant, tror vi har oss själva att skylla. Det vi alla borde skärpa oss med är att ta det lugnt på alla 50 sträckor och på ställen det körningen kan reta upp folk i onödan. Den sista är lättare sagt än gjort.

/D.

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Husaberg 650-06
mm synd är det. så irriterande med idioter som viftar på armarna utan orsak. vill genast sätta en drive by med benet i pannan på dem.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
mm synd är det. så irriterande med idioter som viftar på armarna utan orsak. vill genast sätta en drive by med benet i pannan på dem.

låter som man måste vara vig å skit.. nä räcker de inte med en driveby fot i skrevet på dem?

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jo förbanad kan man bli på hojåkare ibland specelt dom små etriga trimmade moppedisterna som ligger o kör utanför mig dag som natt, oftast mellan 23:00-03:00 & 08:00-15:00, i bland har man hört dessa moppedister körandes fram o tilbaxs hela morona så man blir väldigt ireterande, så man vill montera ihop sin hoj o köra över dom små glinen bara för o bli av med ljudet.

Sen skiter jag fulständigt om moppedisterna/motorcyklisterna skule ligga o bräsa 250km/h på bakan utanför mig där de e 50 sträcka 1-3gånger, men 100gånger då e mottot rågat o bringan kokkat över o man blir rasande. grrrrrrrrrr :mad:

O så här e de varje eviga dag tills de börjar regna för då försviner dom :)

Clittan

Räzer aspirant
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
Suzuki GSXR 750 -88, KTM EXC 450 -04
Surkärringar...

Vi har många sådana i min bygd.. Har en favorit, kärringen viftar med krattan och surar varje gång. När jag kör 40 på 50 väg :va Iofs bostadsområde, men kan sätta mina ädlare delar på att majoriteten V70s som åker förbi har högre hastighet och allmänt mindre koll.

Och nu till den stora frågan, vad ska man göra åt det? Försökt att prata vett i schaeringa, men efter två misslyckade försök har jag nu bestämt mig för att vinka och le varje gång man glider förbi. Omoget? Javisst, men man tröttnar på att försöka övertala en kärring som inte blivit rullad i löven på 20 år att sluta ogilla motorcyklar. Lika troligt som att jag skulle bli frälst och gå i kyrkan :D

YEEEAAAHHH

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
No hoj
Jo förbanad kan man bli på hojåkare ibland specelt dom små etriga trimmade moppedisterna som ligger o kör utanför mig dag som natt, oftast mellan 23:00-03:00 & 08:00-15:00, i bland har man hört dessa moppedister körandes fram o tilbaxs hela morona så man blir väldigt ireterande, så man vill montera ihop sin hoj o köra över dom små glinen bara för o bli av med ljudet.

Sen skiter jag fulständigt om moppedisterna/motorcyklisterna skule ligga o bräsa 250km/h på bakan utanför mig där de e 50 sträcka 1-3gånger, men 100gånger då e mottot rågat o bringan kokkat över o man blir rasande. grrrrrrrrrr :mad:

O så här e de varje eviga dag tills de börjar regna för då försviner dom :)

På bogesundsvägen kan man få väldigt obehagliga blickar mot sig.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
åk tillbaka på kvällen och gör en fuck you burnout...eller bjud på en kopp te.

Dartman

Von Dartman egentligen....
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Yamaha WR450F 2003
Ha ha

åk tillbaka på kvällen och gör en fuck you burnout...eller bjud på en kopp te.

Ha ha....ni e sjuka i huvudet :D men jag förstår vad ni menar...

Vet inte hur många gånger jag hoppat ut framför en moppedist som kommer typ i 70....på smågångarna runt vårt hus, de håller på att skita på sig när jag dyker upp, tvärbroms och sidosladd är vanligt.
När ska de lära sig att de inte hinner stoppa om det skulle cykla ut en liten flicka/pojke på den vägen.

Åter till problemet, vad stör sig "kärringen" på mest !
Ljudet, hastigheten eller att hon själv vill åka med ?
:confused:

Dark_Messenger

Guest
Det finns så mycket idioter att man inte orkar bry sig. Se bara jävligt elak o hotfull ut så vågar de inte opponera sig. Folk som ändå håller på o dummar sig.. tja.. skit i dom. Är det så att nån aktivt försöker göra något mot dig, typ preja eller stanna dig så anser jag att en backspegelspark kan vara befogad, men detta är från fall till fall..

Så länge du inte gör något tok-idiotiskt eller livsfarligt ska andra hålla käften och skita i hur du kör!

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
När jag tog hojen hem till mina föräldrar nu på semestern så hinner jag inte mer än komma in i byn förrän en gammal gubbe ställer sej i vägen och börja hutta med näven. Eftersom jag i samma stund möter två småtjejer på varsin häst så kör jag väldigt sakta och lungt. Det roliga är att gubben är en god vän till familjen och har känt mej sen jag var liten och vet mycket väl vem jag är så skulle han aldrig göra så mot mej. Men han visste ju inte att det va jag så jag antar att det var bara för att det var en motorcyklist som han reagerade.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0