Hatar bilister!!!

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
Har inte vart ute och kört sen i Söndags på grund av kasst väder. Så idag, äntligen!! Sol 18 grader. Tar hojjen och glider ut. Mår som en kung.
70-väg mellan Trollhättan och Lilla edet. (Hjärtumsvägen för er som vet) Kört ett par kilometer när jag kommer över ett backkrön och går in i en vänstersväng. Hastigheten ligger runt 80. Då händer det. Precis i utgången av kurvan ligger ett pucko på omkörning!! :kocko Jag bromsar allt vad jag orkar och som tur är så gör han det också. Han vinkar som ursäkt, jag åker vidare, funderandes på om jag ska vända och dra ikapp han och sparka in bildörren eller nåt!! Men ,men... hoppas att han lärde sig nåt áv det. Själv är jag bara glad att jag inte smällde!

Det finns gott om idioter i trafiken så kör försiktigt och var rädda om er!

Tjena!

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Kan bara hålla med. Hann registrera regnummret på ett pucko häromdan. sökte rätt på adressen och eftersom han inte bodde allt för långt ifrån en utstakad rutt så passade jag på att åka förbi och fästa en "välskriven" lapp på rutan på bilen. Så nu vet han att jag vet vem han är och vart han bor. Så jag hoppas att den klanskallen tänker sig för en gång extra innan han gör en idiotmanöver.

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
ge han ett kaninhuvud i brevlådan, så vet han att du inte snacka skit, nä en polare till hittebarn som "kapat" hans användare bara.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
hittebarn skrev:
ge han ett kaninhuvud i brevlådan, så vet han att du inte snacka skit, nä en polare till hittebarn som "kapat" hans användare bara.
Ja, gör det. Eller dra en ketting i tacket på hanns bil.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Skall väl tilläggas att just Hjärtumsvägen är lömsk.(körde den senast i dag)

Det var ju inte många veckor sedan en Mc-åkare körde ihjäl sig där.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Eas skrev:
Såna är dom! I våras var jag ute en sväng på Rv67 utanför Gävle, kommer i en fin högerkurva, och möter en "#¤#¤§ kärring i en VW Sharan som kör om, i en för henne skymd vänsterböj! Hade jag inte haft MC hade jag rattat Skoda på dom sälla motorvägarna, inklusive min sambo som satt bakpå! :4skrika

När vi va ute med Rapido på vårrundan så stog jag i en korsning och körde precis ut till höger, när en tant i nån liten japansk självmordslåda glatt kör om mig, mitt i korsningen! Hon kommer alltså bakifrån, drar förbi en rad hojar, rundar mig och svänger till höger hon också! :huvet

För att ta några...
Som sagt, bilar är som älgar, fast fler, hårdare, snabbare, dummare och mer oberäkneliga...

Gabor

Guest
Varje dag, bilister som inte ser

. Så är det bara. :gnissla
Bilister betraktar jag som idioter, psykfall, blindstyren, irrationella galningar.
Kör om dom så snart jag kan, vad dom sedan gör bakom mig skiter jag i.
Men framför mig vill jag INTE ha dom.... :fatta!

Ser dagligen vid ett flertal tillfällen: stirriga, vet inte vad dom gör, vart dom ska, veliga, okonsentrerade , å de av många olika anledningar, arroganta, filbytare utan hänsyn till andra trafikanter. :kocko
Å det här jävla " svänga ut framför -å sen inte köra undan syndromet- :huvet

Sist men inte minst.....MOBILTELEFON snackarna....
Fan vilket jävla ofog......stoppade en idiot igår som höll på att tränga mig två gånger.....

Han hade inte ens sett mig...stor röd hoj med heljus på....väl valda ord å ett förslag på vad det finns för alternativ till lämplg placering av både hans mobil och han själv.... :näsblod

Nä , det är dags att införa 2000:-. i böter när man snackar skit i telefon och inte kan köra bil sammtidigt....andra EU länder har förbud om man inte använder handsfree.....

Det funkade utan mobil för antal år sedan, det gör det idag åxå.
Det är bara att planera sitt liv lite bättre.....

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Det höll på att gå åt helvete för mig också häromdagen. Åkte på 35:an mellan Linköping o Åtvidaberg. Kör i 90 enligt rådande begränsningar på redingerakan (för er som vet var det är). Ser en bil som står o väntar vid en utfart, ingen annan trafik än mig. Mycket bra sikt åt alla håll. Börjar ana oråd så jag släpper på gasen o greppar bromsen. Jajjemen, gubben i fråga svänger ut rakt framför mig!! Bromsar så hårt jag bara kan, känner att jag låser upp bakhjulet. Mitt framhjul snuddar precis gubbjävelns bakspoiler, såg nämligen var mitt framhjul hade skrapat av leran! Det värsta av allt var att han inte märkte ett dugg. Egentligen så borde jag åkt upp jämnsides med honom o gjort obcena gester, men jag var för chockad och skakis helt enkelt. Missade regnummret också :huvet Sen var det inte roligt att köra mer den dagen.

Hur som helst så insåg jag att jag nog behöver öva på högfartsbromsningar, finns det några bra rakor runt Linköping med lite trafik så man kan öva utan att vara ivägen?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Igår när jag var ute o körde så närmade jag mig en korsning där en ny Audi stod o väntade, till höger, på att det skulle bli fritt för att åka. Min hastighet var ca 40-50 km/h Vet inte vad det berodde på, 6:e sinnet eller nått :va , men jag kände på mig att den här snubben är lurig. Mycket riktigt, när jag är 15 meter ifrån honom så kör han rakt ut o blockerar hela min körbana. Jag nödbromsar o stannar typ 3 meter ifrån hans motorhuv. Det mest otroliga med denna situation är att han fortfarande inte har sett mig :kocko Han hänger fram över ratten o råstirrar åt höger :huvet :kocko När han sedan, efter några sekunder, till slut vänder blicken åt mitt håll o ser mig så stirrar jag honom rätt i ögonen, genom mitt spegelvisir :hihi .Då skvätter han så mycket att han lyfter från stolen :kocko Vilken idiot, livsfarlig! Kunde lika gärna ha gått i 100 km/h o varit ute på en landsväg :kulspruta :machinegu

Last edited:

Davidk

Guest
Araikaj skrev:
Igår när jag var ute o körde så närmade jag mig en korsning där en ny Audi stod o väntade, till höger, på att det skulle bli fritt för att åka. Min hastighet var ca 40-50 km/h Vet inte vad det berodde på, 6:e sinnet eller nått :va , men jag kände på mig att den här snubben är lurig. Mycket riktigt, när jag är 15 meter ifrån honom så kör han rakt ut o blockerar hela min körbana. Jag nödbromsar o stannar typ 3 meter ifrån hans motorhuv. Det mest otroliga med denna situation är att han fortfarande inte har sett mig :kocko Han hänger fram över ratten o råstirrar åt höger :huvet :kocko Jag stirrar honom rätt i ögonen, genom mitt spegelvisir :hihi o när han efter några sekunder till slut vänder blicken åt mitt håll o ser mig så skvätter han så mycket att han lyfter från stolen :kocko Vilken idiot, livsfarlig! Kunde lika gärna ha gått i 100 km/h o varit ute på en landsväg :kulspruta :machinegu

Välj Era tillfällen då Ni drar på med extrem omsorg så vi andra slipper att känna sorg över Er sedan.
den här varianten är den absolut vanligaste vette fan hur många ggr jag har råkat ut för den, folk borde lära sig att läsa farterna på fordon och inse att dom inte har en ferrari som klipper 0-100 på 2 röda utan en nissan micra.
hålla hög bromsberedskap är det enda som gäller samt fantasin om vad som döljer sig bakom krönet :confused:

Buttman

Warrior of the world
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
KTM 660, YZF 750 Streetfighter
Gasa istället.

Igår (fredag 27/5) var jag ute med Motarden och snurrade med två sporthojar. De skulle köra en längre runda så jag beslutade mig för att avvika. Efter att ha avvikt från sällskapet och var på väg hem ensam så hände det.

Tänk er terrängen som åkrar runtom. Därpå kommer ett litet samhälle där hastigheten går från 70 till 50 och sedan efter några 100m tillbaka till 70. Vägen är som en flygraka, ingen skymd sikt.
Jag dundrar in i detta samhälle varpå en mötande billist skall genomföra sin dagliga vänstersväng förmodligen för att komma hem - över min vägbana. Än så länge inga problem.

MEN! Jag dundrar in med min helikopter med helljus och hela kitten ca: 20km/h över hast. gränsen och FÖRUTSÄTTER givet vis att den bilen stannar vid mittlinjen, att jag är sedd på flygrakan. Då hände operation "Trodde fan inte det var sant".
Bilen ställer sig mitt i min vägbana på tvären...detta hände på så nära hålla att en kraftig bromsning kanske hade hjälpt. HON (typiskt) stannade då också mitt i vägen, men det var inte för att hon såg mig, utan jag blev räddad av ett gäng skolungar som korsade hennes färdriktning.
I vilket fall tog jag det hastiga beslutet att sätta ner alla mina 70 hästar på bakhjulet och göra en fetto-undanmanöver istället för att nita. Det hela tog slut när jag passerade hennes grill. Jag brukar inte bara låta sådant gå obemärkt, men jag hoppas att min undanmanöver lämnade ett spår efter sig.

Jag vill tacka ungarna iaf, annars hade den bilen kanske fortsatt köra. :Bugar

Å den lilla musslan som satt bakom ratten skulle jag vilja slå sönder och plocka ut hennes pärla....vad det nu innebär...

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Och motorcyklister kör ju alltid laglydigt och korrekt, håller hastighetsbegränsningar och så :rolleyes:

Senast häromdan såg jag en motorcyklist köra om i en tunnel. Han körde slalom mellan två bilar som låg kanske 1,5 meter ifrån varandra... :rolleyes:

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Själv har jag nu haft mitt kort i snart 3 år om drygt en månad. Har faktiskt bara råkat ut för liknade saker 3 ggr. Den allvarligaste var för 2 veckor sedan.
Kommer till en korsning där en från vänster ståendes Saab med gubbe MED keps! står. Ingen annan trafik finns än jag och saaben. Körde själv i ca 140 där (90-väg hrm), bra siktsträcka (ca 300m) så jag anar oråd direkt och slår av på gasen bums. ca 150m innan korsen är jag nere i 90 km och DÅ kör gubbjäveln ut givetvis. Bara o bromsa in men inte så våldsamt behövdes trodde jag... För nästan mitt i vägen får väl gubben syn på mig och tvärnitar. Aha fint tänker jag och släpper på broms för att fortsätta förbi han då ingen möte finns inom synhåll. Dum ide var det för när jag släppt på broms så kör gubben vidare ut i vägen, så nu var det till att nita ordentligt som jag skulle gjort från början egentligen. Såg senare att jag ritat 50 cm streck med bakhjulet i asfalten. får nog säga att jag bromsade rätt ok i alla fall för jag märkte direkt när bak låste och släppte på trycket men bibehöll bromsen fram. När så gubben kört ut helt i vägen i sin färdriktning så kör han ju inte på direkt heller utan står nästan still. Vid det lagen hade jag redan stannat bakom bilen en ca 6 m. Så jag växlade ned alla växlar i en hast och drog förbi han och "svor" åt han med avgasbröl.

Alla motorcyklar skulle ha en saftblandare på instrumenteringen som känner av när man kommer till en korsning och varnar i fall man glömt slå på sitt eget alarmsinne.

Gabor

Guest
Araikaj skrev:
Igår när jag var ute o körde så närmade jag mig en korsning där en ny Audi stod ... Min hastighet var ca 40-50 km/h Vet inte vad det berodde på, 6:e sinnet eller nått :va , men jag kände på mig att den här snubben är lurig. Mycket riktigt, :machinegu

Min x-fru råkade ut för en sådan...Väldigt van sporthojs tjej, min Gixxer 1100 har hon ifag, sökt nytt jobb , 3 veckor kvar till examen...gubbe,72 år står å väntar vid en utfart på höger sida, på att bil kön ska passera, 70 km tim, mycket trafik på E4 utanför Gryttjom , ca 4 mil norr UppsaLA, när bilen framför xet passerat, tittar han på henne...ögon kontakt..
tror hon.....ca 10 ifrån , enligt vad hon kommer ihåg...svänger han ut för att göra en vänstersväng över vägen.....

Hon hinner inte ens klippa i mina 6 kolvs ok så att ISR skivorna bettar....

Hon prickar hans v framhjul, flyger över styret efter att bäckenet slagits i 5 delar mot tanken, högerbenet följer kroppen över hoj, bilhuv och ner i marken 10-15 meter längre bort...v benet hade fastnat under styret när det vreds sig då hon prickade hjulep på bilen... 30 delars lårbens splitter brott.....

Det tog henne 3 år att börja jobba 75 % arbets tid, hon blir aldrig frisk i benet..
Beckenet var i 5 delar , det skruvades ihop med hoffman ställning, 3-4 månader....hela den sommaren hade hon klädsträck på magen...

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM