HATAR konbana

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Missa på min uppkörning idag. SÅÅÅ skoj.:mad:

Skulle köra de där kryp testet. Den där banan med fem konar som står på en rad. VA fan har de me hur man är som hojåkare. Hade problem med sista konan kom inte rätt så jag missa på tillbaka vägen. Kör då också en Gixxxer 750 så de e ju en lätt hoj. Den där jävla kuken skulle jag gärna se hoppa på min hoj å köra banan. För de e ju ett krav för att få köra hoj på vägen att man ska klara de. Men när man tar körkort är de inte så att man ska kunna köra vilken hoj som helst säker på vägen. Så då borde han ju också kunna slänga runt den där utan problem. Hur skulle han ha gjort om jag kom med en HD med långgaffel den skulle aldrig gå igenom. Å så säger han att de här skulle simulera en krypkörning på essingeleden!! MEN VA FAN E HAN HELT DUM vem kör sick sack körtning i sakta gå fart utan att sätta i fötterna å sedan göra en 180 graders sväng. Om jag åker på essingeleden å de e kö. Å jag sätter ner mina fötter då är jag alltså inte en säker förare. Allt annat gick hur bra som helst. MEn enligt honom så är jag inte säker i trafiken för att jag inte kan krypa fram. OM jag skulle åka dit med en offroad hoj å så är de ju piss enkelt å så klarar man kortet åker hem å slänger sig på gixxern då borde ju inte mitt körkort vara giltigt för den kan jag inte krypa med. Å de roliga va att de tycker att man ska ha en annan hoj vid uppkörningen men ska inte dessa banor vara anpassade så de ska passa alla. Hoppas inte att jag möter honom nån dag :argpådato

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Andas iiiiiiiiiiiiiiiin andas uuuuuuuuuuuuuut. Känns det bättre? Säsongen är snart slut ändå, öva mer o ta det nästa gång istället!

Gabor

Guest
precis....

... du ska kunna behärska en mc utan problem, det som oftast är problem är att folk inte kan behärska sitt humör och mc, samtidigt.

Det var det han testade.....DU är inte lämplig som Mc trafikant helt enkelt...mogna.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Om du nu inte klarade det med gixxern vad e det som säger att DU klarar det med en offroadhoj?
Tycker du ska följa de andras råd..träna mer, o framförallt mogna så kommer du klara det galant nästa gång.

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Shit! Jobbigt! Förstår att du är besviken. Det är bara att försöka igen.

Men om du inte klarar konbanan så kan du inte ha övat så mycket. Du får ju två försök på dig iaf.

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Hörru du din .......... Så du menar att du skulle utan problem kunna hoppa på min hoj eller en Wildstar utan problem för du är sååå bra å säker förare. Vilket jävla skitsnack. Behåll dina komentarer för dig själv trodde faktiskt att en gubbe i din ålder skulle ha någon vettigare att säga.

Jojjeman skrev:
2420916 Om du nu inte klarade det med gixxern vad e det som säger att DU klarar det med en offroadhoj?
Tycker du ska följa de andras råd..träna mer, o framförallt mogna så kommer du klara det galant nästa gång.

Har du någonsin kört en offroad hoj då borde du veta skillnaden.....

Last edited:

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Zebba skrev:
2420893 Missa på min uppkörning idag. SÅÅÅ skoj.:mad:

Konbanorna är till för att visa att du har kontrollen över dig själv och bågen. Svårare än så är det faktiskt inte. Jag lider med dig för att du kuggade, men klarar du inte det som faktiskt är simpelt bara man övar tillräckligt så... ja..:va

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Zebba skrev:
2420924 Hörru du din .......... Så du menar att du skulle utan problem kunna hoppa på min hoj eller en Wildstar utan problem för du är sååå bra å säker förare. Vilket jävla skitsnack. Behåll dina komentarer för dig själv trodde faktiskt att en gubbe i din ålder skulle ha någon vettigare att säga.

Säg till nästa gång så kan du låna min motard :tummenupp Så ska du se att det är liiiite lättare :)

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Öva mer kan jag hålla med om men den jävlen jag körde upp med menade att jag ska kunna köra dessa banor med vilken hoj som helst. För den kunskapen ska man ha när man är i traffiken.

Tack men dom har ju så fina bestämmelser på att de måste vara 700cc å 35kw. Men din hoj räknas tyvär inte som tung hoj på uppkörning. Men du får inte köra den på något annat körkort än tungt

Last edited:

Gabor

Guest
Zebba skrev:
2420924 Hörru du din .......... Så du menar att du skulle utan problem kunna hoppa på min hoj eller en Wildstar utan problem för du är sååå bra å säker förare. Vilket jävla skitsnack. Behåll dina komentarer för dig själv trodde faktiskt att en gubbe i din ålder skulle ha någon vettigare att säga.

Vet inte vem av oss du menar , så jag tar åt mig. Just att jag är gubbe å kört hoj fler år än du har levt så bevisar det inget , men jag klarar av uppkörningsprovet varje år, istort med vilken hoj som helst. provade med en Meanstreak i våras. Det gick det med.

Just dit senaste inlägg visar förövrigt att just mognad och förståelse för varför du inte klarade dig gör att du bör tagga ner ett par hekto och slappna av lite. Nästa gång klarar du det. :yoparty

ps, Jo jag har varit, och är mchandledare och smc instruktör....

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Ojoj, här var det mycket ilska. Ja det e klart att det e trist att ploppa på uppkörningen, det gjorde jag oxo en gång. Men det e bara att inse att om man inte klarar det är man inte tillräckligt bra att framföra hojen i trafiken. Jag skulle inte vilja att en förare som inte kan köra konbana ska stryka runt min bil i bilkön.

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Zebba skrev:
2420940 Öva mer kan jag hålla med om men den jävlen jag körde upp med menade att jag ska kunna köra dessa banor med vilken hoj som helst. För den kunskapen ska man ha när man är i traffiken.

Tack men dom har ju så fina bestämmelser på att de måste vara 700cc å 35kw. Men din hoj räknas tyvär inte som tung hoj på uppkörning. Men du får inte köra den på något annat körkort än tungt

Självklart är det en stor skillnad från hoj till hoj. Men nu körde du ju faktistk inte upp på en goldwing. Men öva öva.. sen när du har ditt kort så kan du lägga skiten bakom dig.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Hur än mycket eller lite konbanan har att göra med trafiken så ingår den ju i uppkörningen, och klarar man inte den så , inget körkort.

Så för din del att det bara att bita ihop och öva mera, det finns inget annat att göra, vara arg på nån eller på konbanan lär inte hjälpa dig att få ditt körkort,,

Shazam

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Honda NX 650 Dominator
Zebba skrev:
2420940 Öva mer kan jag hålla med om men den jävlen jag körde upp med menade att jag ska kunna köra dessa banor med vilken hoj som helst. För den kunskapen ska man ha när man är i traffiken.

Det är väl bara att gilla läget. Alla andra här inne (nästan) har ju klarat det, så om du inte gör det så är du helt enkelt inte mogen för att köra hoj.

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
paprika skrev:
2420951 Självklart är det en stor skillnad från hoj till hoj. Men nu körde du ju faktistk inte upp på en goldwing. Men öva öva.. sen när du har ditt kort så kan du lägga skiten bakom dig.

OT
ska du med ut idag samling medis 17.30 :D

man får köra min hoj på mellan kort

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Oj va arg du låter :galen
ALLA gör detta test och jag förstår att du är sne för att du kugga men du är knappast ensam.
Som en annan redan skrivit, öva mer och gör om krypkörningen/uppkörningen nästa år. Då kommer du klara det med bravur!

Sa han inget "bra" bes.mannen? Man kan juh lätt ta till sig endast det som sas som va dåligt....

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Måste säga att konbanan är väl ett ganska realistiskt prov egentligen?
Kan vara bra att kunna krypa runt hinder på vägen i låg fart kanske?

Samma sak med att bromsa ned från hög fart eller under färd kunna väja för ett hinder som plötsligt kommer på vägen (rådjur kanske?)

Dom tog ju ivf till slut bort garagevändningen som var helt orealistisk.

Tråkigt att du missade, men som många andra säger: Bara skaka av sig förlusten och öva lite mer så går det bra nästa gång!

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Även om konbanan inte är det ultimata testet så är nog dom flesta överens om att uppkörningen är skrämmande enkel om man ställer det i proportion mot de kunskaper man bör ha.

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6-03
Du är besviken och frusterad för att du kuggade konbanan. Ja, det blir man. Men, öva mer till nästa gång så ska de se att det går bättre. Om konbanan är helt att jämföra med verkligheten kan man ju diskutera, men det spelar ingen roll, för du måste klara den för att få kortet! Det finns iaf en poäng med att kunna hantera sin mc i krypfart, så man förstår varifrån de fått iden till banan åtminstonde. Släpp ilskan, den resulterar ju inte i ngt, öva mer, kör upp igen och fixa koret!

SheDevil

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...