Hatighetsmätare till Husaberg fs 650 e -03

Slider

Lök,,
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Halmstad- Bästkusten!
Hoj
Honda 450 Bobber
Hastighetsmätare till Husaberg fs 650 e -03

Har ett litet problem med min hastighetsmätare på min husa, dvs helt död och läcker(till synes kvicksilver).

Är det någon som vet var man kan få tag i en hastighetsmätare till ett rimligt pris då jag den ligger på 2400:-?

Trodde dom skämtade med mig när jag frågade!
Så jag hoppas det är någon som kan hjälpa mig med var jag kan hitta ett billigare alternativ eller om det är någon som har en till övers som ligger och dammar.

Tacksam för alla förslag!

// Slider
 
Last edited:

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Slider skrev:
Har ett litet problem med min hastighetsmätare på min husa, dvs helt död och läcker(till synes kvicksilver).

Är det någon som vet var man kan få tag i en hastighetsmätare till ett rimligt pris då jag den ligger på 2400:-?

Trodde dom skämtade med mig när jag frågade!
Så jag hoppas det är någon som kan hjälpa mig med var jag kan hitta ett billigare alternativ eller om det är någon som har en till övers som ligger och dammar.

Tacksam för alla förslag!

// Slider

När jag hade min -02 husa så ville jag byta till digital mätare och var ner till lelles och pratade med nån....då fanns det liknande KTM´s mätare för 900:-
att få tag i sa han. ring och kolla
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Slider skrev:
Har ett litet problem med min hastighetsmätare på min husa, dvs helt död och läcker(till synes kvicksilver).

Är det någon som vet var man kan få tag i en hastighetsmätare till ett rimligt pris då jag den ligger på 2400:-?

Trodde dom skämtade med mig när jag frågade!
Så jag hoppas det är någon som kan hjälpa mig med var jag kan hitta ett billigare alternativ eller om det är någon som har en till övers som ligger och dammar.

Tacksam för alla förslag!

// Slider

Sigma 800 funkar. Kostar bara 150:- på Claes ohlsson.
Annars hade Racingshop ett par stycken när jag va där senast för strax under 1000:-, om jag inte minns fel.

Du har PM btw
 

Slider

Lök,,
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Halmstad- Bästkusten!
Hoj
Honda 450 Bobber
Tackar för tipsen!

Läste ngt brus om att digitala hastighetsmätarna på husa vibrerar sönder. Känns orimligt att mätarn dör och börjar läcka efter 6 mån körning.
Borde inte det vara garanti då?
Är det ngn annan som har haft samma problem som kan bistå med hjälp?

// Slider
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Jag fattar inte hur det kan läcka, och vad är det som läcker? När min strulade var det det inbyggda batteriet som var kasst. När jag bytte det funkade den bra igen.
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
hp skrev:
Jag fattar inte hur det kan läcka, och vad är det som läcker? När min strulade var det det inbyggda batteriet som var kasst. När jag bytte det funkade den bra igen.

Digitalmätare ---> Flytande kristaller ---> You get it.
 

4-STROKER

PÅ GLID I TILLVARON
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg FS650 -04
2400 ????
1800, på fastbike gbg. Dyrt även det.
Har en sprillans ny orginal 17 '' över. dock utan " vajer" och givare, gått ca 1.5 h. Har en spekulant. Men om han backar så blir den din för en tusing, eller nåt.
Mätaren finns söder om GBG i ÅSA
PM'a mig om du är intrested.
//P
 

Slider

Lök,,
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Halmstad- Bästkusten!
Hoj
Honda 450 Bobber
4-STROKER skrev:
2400 ????
1800, på fastbike gbg. Dyrt även det.
Har en sprillans ny orginal 17 '' över. dock utan " vajer" och givare, gått ca 1.5 h. Har en spekulant. Men om han backar så blir den din för en tusing, eller nåt.
Mätaren finns söder om GBG i ÅSA
PM'a mig om du är intrested.
//P

Klart intresserad!
Vajer och givare har jag. Skall ner idag och se om jag kan få det på garanti eller inte så jag hör av mig i morgon.
Ps: 1800:- stämmer bättre då dom ringde tillbaka och sa att den kostar "endast" 1400:- +moms..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top