hayabusa felkod

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
vi har ett litet problem som stör oss ganska mycket.

fi lampan lyser och vi kan inte komma på vad de är som är fel. allt funka som de ska de ända vi kan komma på som vi har tagit bort de är kontakten för stödet men de kan väl inte göra så att fi lampan lyser eller ?

går det att kolla felkoderna utan dator på hayabusan eller måste man in på en verksta ? går det även att släcka dom manuelt ?

tack på förhand :tummenupp

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
vi har testat de plus att vi har monterat tillbax kontakten men fi lampan lyser fortfarande. man stör sig kanska mycket på den när man kör:gnissla

Du måste förmodligen nolla bort felkoden, även om du satt tillbaka kontakten fattar inte datorn det. Den vet bara att den har saknats.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det bör sitta en kontakt nånstans i röven på hojen(gissar) som ni kan bygla för att få upp felkoden på displayen, då kan ni lätt se vart felet ligger.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Det bör sitta en kontakt nånstans i röven på hojen(gissar) som ni kan bygla för att få upp felkoden på displayen, då kan ni lätt se vart felet ligger.

ok ska kolla upp de i morgon, då måste ju felkoderna stå i verkstads handboken ? om så är fallet så kanske de finns ett knep på hur man släcker skiten :tummenupp

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Felkoden du har är förmodligen för att du inte lurat mapsensorn

Den lilla rackarn tål inte att känna laddtryck utan genererar ofelbart en felkod hehe roligt va:D

Detta avhjälps med att släppa ut övertryck i denna krets genom en eller flera backventiler

Lättpumpade cykelventiler är ett säkert kort

Några T stycken och 2 sådana ventiler och problemet löst:yoparty

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100

Den lilla rackarn tål inte att känna laddtryck utan genererar ofelbart en felkod hehe roligt va:D

Detta avhjälps med att släppa ut övertryck i denna krets genom en eller flera backventiler

jag vet att du va påläst om busa motorerna men så påläst:D de viste jag inte hehe eller så har du tillbringat en j_avla massa timmar i garaget för att komma på den dära lösningen:tummenupp .
ännu en gång får man tack för ett mycket bra svar. ska kolla upp de i morgon:yoparty

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
jag vet att du va påläst om busa motorerna men så påläst:D de viste jag inte hehe eller så har du tillbringat en j_avla massa timmar i garaget för att komma på den dära lösningen:tummenupp .
ännu en gång får man tack för ett mycket bra svar. ska kolla upp de i morgon:yoparty

Påläst å påläst näääää Jag ringde Marklund för 6 år sedan:D :D :D

Han tipsade om pysventilen

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu har jag kollat va de är för felkod. de är c22 men jag har ingen verkstads handbok så om någon kan säga vad de är så blir det lite enklare för mig :tummenupp

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kan mycket väl vara så att ni har anslutit atmosfärstrycks sensorn till
plenum denna skall icke anslutas. Mapsensorn ( den lilla tärningsformade) skall därimot anslutas med den bypas loop som tidigare beskrivits

( backventiler)

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Kan mycket väl vara så att ni har anslutit atmosfärstrycks sensorn till
plenum denna skall icke anslutas. Mapsensorn ( den lilla tärningsformade) skall därimot anslutas med den bypas loop som tidigare beskrivits

( backventiler)

ok ska kolla upp de i morgon. tack så mycket för så snabba svar:yoparty

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto

måste ju kunna gå att sätta dit en mapsensor som är gjord för övertryck istället också, din lösning verkar ju enkel o funka bra men man borde ju kunna göra så med för att du lura ecun att allt är som vanligt när han får signal från mappen !?
eller får han signal från mappen då som att de är övertryck eller tolkar han det som om de är normalt?

mvh//PB

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
måste ju kunna gå att sätta dit en mapsensor som är gjord för övertryck istället också, din lösning verkar ju enkel o funka bra men man borde ju kunna göra så med för att du lura ecun att allt är som vanligt när han får signal från mappen !?
eller får han signal från mappen då som att de är övertryck eller tolkar han det som om de är normalt?

mvh//PB

Orginal mappsensor ger 2.6 volt vid atmosfärstryck

Allt över det tolkar ecu som fel , sensorn i sig är kapabel att lämna högre spänning

Man mäter oftast sensorsignaler i 0 - 5 volt

Med Civinco systemen som jag använder på mina byggen kan man begränsa
signaler från sensorer , i detta fall all spänning över 2,6 volt

Att byta mappsensor på ett system där man inte har full insyn och kan kalibrera om för ny sensor är DÖMT att MISSLYCKAS

Suzuki kör mapsensor styrt under 3000rpm och övergår därefter att styra via TPS

Mapstyrt blir " mjukare" och mer följsamt än TPS styrt ( mindre ryckit)

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Orginal mappsensor ger 2.6 volt vid atmosfärstryck

Allt över det tolkar ecu som fel , sensorn i sig är kapabel att lämna högre spänning

Man mäter oftast sensorsignaler i 0 - 5 volt

Med Civinco systemen som jag använder på mina byggen kan man begränsa
signaler från sensorer , i detta fall all spänning över 2,6 volt

Att byta mappsensor på ett system där man inte har full insyn och kan kalibrera om för ny sensor är DÖMT att MISSLYCKAS

Suzuki kör mapsensor styrt under 3000rpm och övergår därefter att styra via TPS

Mapstyrt blir " mjukare" och mer följsamt än TPS styrt ( mindre ryckit)

Okej , men vad är TPS för slags sensor då?
den kan ju inte fungera som en mapsensor då eftersom de blir mindre följsamt o mer ryckigt att köra med TPS!?
förklara gärna:) mvh//PB

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Okej , men vad är TPS för slags sensor då?
den kan ju inte fungera som en mapsensor då eftersom de blir mindre följsamt o mer ryckigt att köra med TPS!?
förklara gärna:) mvh//PB

TPS = trottel positions sensor

% trottel / RPM ger en tabell ( map ) därav utrycket " mappa " en motor

Man justerar siffrorna i tabellen

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2