Hayabusa i Lund, utan hjälm och reggplåt...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan vi komma överens om att var och en kör med så mycket/lite skydd dom vill, och att dom skjutsar folk med så mycket lite skydd dom vill.
(Dom kan ju vara på väg två kvarter i 30km/h för att köpa en glass)

FÖRUTOM DÅ HJÄLMEN!
Den ska förbanne mig på om man så ska köra ut hojen ur garaget för att tvätta den. (okej, kanske lite hårt)

Då tycker jag faktiskt att det är mer eller mindre en skyldighet att tala om att motorcykelkollektivet anser dom vara puckon.
Ser man dom dessutom köra "inspirierat" så kan man gott tala om att dom är puckon om dom inte har andra skydd på sig heller. (minskande grad av obceniteter brukas i beroende på hur mycket skydd dom har)

Jag kör inte alltid med alla skydd, men alltid med hjälm.
(jag fuskar inte ofta)
Om jag kör tex med vanliga byxor, så kör jag aldrig fortare än skyltad hastighet,mesar genom kurvorna och åker aldrig långt, lite för att straffa mig själv för att jag inte har tagit på mig ordentligt.
Jag följer aldrig heller med ut och åker om jag träffar någon när jag inte har hela kitet på, utan då säger jag till att jag måste hem och ta på mig.

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
det bara slog mig som ett nacksott....kan det inte vara ADNAN som e igång igen..han gillade ju att åka utan hjälm,skydd o regplåt....dessutom på"lånade"(stulet är ett fult ord)hojjar....... :tummenupp

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
peter R1 skrev:
2105852 Varför stoppades han inte av dej som snackade med han?? Kunde väl ha nitat han eller nåt.
Så han skulle så ner killen.. för att förhindra honom från att köra utan hjälm.

bara en kille på stan skulle slå ner honom, inte ens en polis eller något... för att han potentiellt kan skada sig själv mer än om han skulle ha hjälm.

:dummer

ja, vi letar upp honom och slår honom halvt medvetslös, hänger någon med till lund?
vi slår honom som fan, så kanske jäveln lär sig att ta på sig hjälm :tummenupp

:dummer:dummer:dummer:dummer

JonaZ skrev:
2107834 det bara slog mig som ett nacksott....kan det inte vara ADNAN som e igång igen..han gillade ju att åka utan hjälm,skydd o regplåt....dessutom på"lånade"(stulet är ett fult ord)hojjar....... :tummenupp
adnan är en (bokstavligt talat) liten tönt som tror han är stor och tuff.

Last edited:

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
ja vad tycker du om denna killen då???rätt slående iaf...

adnan är en (bokstavligt talat) liten tönt som tror han är stor och tuff.[/QUOTE]

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
JonaZ skrev:
2107902 ja vad tycker du om denna killen då???rätt slående iaf...
läs vad jag skrev, jag menar alltså att han är liten, han är kort.

så kort att på en hayabusa hade han sett så fjantig ut att trådskaparen utan tvekan hade skrivit
"såg en liten kille på.."

sen är han en sån som alltid har idrottskläder/mjukisbyxor på sig,
om detta stämmer så kan ju trådskaparen bara hojta till.

och Adnan sitter på ungdomsanstalt nu tror jag, vet inte hur länge han skulle sitta där men.

dessutom bor Adnan i Landskrona (ja han kan ju ha flyttat det behöver du inte skriva)

mr loudpipes

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Hoj
HAYABUSA
DanneP skrev:
2105245 Var ute och gick på stan idag (Lund) med mina kära vänner då en Hayabusa dyker upp, killen som körde hade varken hjälm eller andra skydd... inte reggplåt heller för den delen.

ja vilken kille, det är sån där jävla rövhål som ser till att vi andra får betala
såna jävla priser på FB. :mad:

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
tja

såg vet inte om det är samma en kille på NOrra Fäladen köra på en blå silver tror jag det var hayabusa med skjorts, tshirt och ett pandband och solglasögon.

Ingen regplåt på..... är det någon som rappoterat denna stulen?

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
David Lundin skrev:
2105346 Han eg kanske hade hudproblem i hårbotten. Hört att det kan ge dispans från att ha hjälm :hihi

Tydligen kan man slippa hjälm om man har klaustrofobikänningar också...

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Nypan83 skrev:
2153318 Tydligen kan man slippa hjälm om man har klaustrofobikänningar också...
Oddjobb skrev:
[Har hört om en gubbe som slapp hjälm pga dålig hörsel, men det gällde nog bara moped.
Se där! det finns massa anledningar till att han kan ha kört utan kruka. :tummenupp
Hur många här tror att det berodde på några av dessa?? :va
:hihi

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Ja han får väl köra som han vill, mig bryr det inte, förutom i ett avséende och de är när han eventuellt kör omkull och slår skallen i vägen för då blir det mest troligt :död!! Därmed blir han en i statistiken och vi får högre försäkringspremier pågrund av hans "tuffhet"! :fatta!
Jag kör i hjälm i första hand för det är säkert och i andra hand inte så skoj med vind och flugor i ansiktet i 90! :3freak Sen är det fan snyggare också än utan om man ska ta med det! :tungan

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...