Hayabusa-tråden

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
om det är g-pack du pratar om så skulle jag gärna höra från ngn som faktiskt testat om det funkar för på min r-1000 var det nada skillnad...den skulle plockar bort ngr strypningar på 1-2-3 men dom var samma..det enda som ändrades var att växelindikatorn visade 4:e växeln hela tiden..

rena skiten g-pack om du frågar mig..

Det har inte ett dugg med G-pack att göra. Det här är en lösning som tar bort 300-spärren med bibehållen 1N23456 växelindikering. Lågväxlarna kommer även att vara opåverkade jämfört med original.

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
lite kul att en orörd -99 el -00 går snabbare än en -08

sjuk logik det där med 25 hk till, å sen montera en toppfartsspärr vid 295

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
lite kul att en orörd -99 el -00 går snabbare än en -08

sjuk logik det där med 25 hk till, å sen montera en toppfartsspärr vid 295

Inte nu längre :) Fartspärren borttagen och PC monterad. Högre effekt och bättre vridmoment gör bra nytta i alla hastigheter.

shag

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
busa 08
r 77

Någon som behöver spritt nya delar till Busa 08? Jag har redan lagt beslag på kompletta hjul med distanser och bakdrevsenhet samt ryckutjämnare plus bakre stötdämparen :D Det är ju saker som går åt och en uppsättning extra fälgar är alltid bra för vinterdäcken :D

http://www.blocket.se/vi/16592596.htm?ca=12_s

hej, såg du hade köpt helsystem,är själv lite sugen på det,men dom skulle ha 18500kr för det när jag ringde en butik här i närheten:va såg att det var bra pris på motomummys,är det samma system som dom säljer i sverige?tänkte så det inte är en kopia?vad fick du ge med frakt och allt?hur lång leverans?

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Jag köpte ett Yoshimura R-77 som inte är någon kopia. Priset inkl frakt och avgifter hamnade på strax under 7000 kr. Det är nästan bara viktminskningen på 16 kg värd :) Jag kör med den medföljande dB-killern i, den sänker nivån från 102 till 98 dBA som jag har mätt upp, utan att ta ner prestanda märkbart. Vi får se vad dynon säger, ska bänka med och utan dB-killer om en dryg vecka. Då ska jag även prova om och hur mycket Power Commandern ger, den är tveksam genom att Busa 08 fungerar bra med helsystem utan PC. Har köpt en sådan också på MM.

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
Inte nu längre :) Fartspärren borttagen och PC monterad. Högre effekt och bättre vridmoment gör bra nytta i alla hastigheter.

har du haft nån tidigare busa än -08an? tänkte isf vilka skillnader man upplever i praktiken.
jag har en -03a limited, slipon, TRE-mod, + de andra vanliga uteseende grejorna

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
har du haft nån tidigare busa än -08an? tänkte isf vilka skillnader man upplever i praktiken.
jag har en -03a limited, slipon, TRE-mod, + de andra vanliga uteseende grejorna

Har bara provkört en -99a. Den svarade inte lika bra på gasen, hade dåliga bromsar och gick brett i kurvor (märkbart understyrd). De tråkiga chassiegenskaperna på 99an tror jag mest berodde på halvkassa däck på den individen och bromsarna kanske behövde servas. 99an kändes ändå så pass bra att jag satsade på en ny Busa. Jag hade läst en del tester om att Busa -08 hade förbättrats på punkterna ovan, vilket den visade sig ha gjort. Skillnaden i stor när jag kör 08an jämfört med 99an är att den nya har turbokänsla i mellanregistret, 99an fick piskas betydligt hårdare för att sticka iväg, men med lite varv så drog också den starkt.

Bifogat

• FILE0035.JPG
    FILE0035.JPG
    105.1 KB · Visningar: 99
Last edited:

shag

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
busa 08
r77

Jag köpte ett Yoshimura R-77 som inte är någon kopia. Priset inkl frakt och avgifter hamnade på strax under 7000 kr. Det är nästan bara viktminskningen på 16 kg värd :) Jag kör med den medföljande dB-killern i, den sänker nivån från 102 till 98 dBA som jag har mätt upp, utan att ta ner prestanda märkbart. Vi får se vad dynon säger, ska bänka med och utan dB-killer om en dryg vecka. Då ska jag även prova om och hur mycket Power Commandern ger, den är tveksam genom att Busa 08 fungerar bra med helsystem utan PC. Har köpt en sådan också på MM.

hej har beställt systemet nu från motomummy,men köpte ingen power commander,tänkte höra med dig om du har testat med powercommandern,om det vart nån skilnad?//christian

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
hej har beställt systemet nu från motomummy,men köpte ingen power commander,tänkte höra med dig om du har testat med powercommandern,om det vart nån skilnad?//christian

Har testat med PowerCommandern och tycker inte att de är någon dirket skillnad. Hojen kommer att bänkas nu på söndag och då hoppas jag hinna med att även bänka utan PC för att få direkt jämförelse. Om det blir någon skillnad till PCs fördel är den i vilket fall marginell, så mycket kan jag säga redan nu.

Det som man definitivt märker skillnad på är att köra med eller utan R-77 dB-killer. Hojen går kanonbra med dB-killer men tappar en del på slutet, i området 9500 rpm och uppåt.

shag

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
busa 08
r77

Har testat med PowerCommandern och tycker inte att de är någon dirket skillnad. Hojen kommer att bänkas nu på söndag och då hoppas jag hinna med att även bänka utan PC för att få direkt jämförelse. Om det blir någon skillnad till PCs fördel är den i vilket fall marginell, så mycket kan jag säga redan nu.

Det som man definitivt märker skillnad på är att köra med eller utan R-77 dB-killer. Hojen går kanonbra med dB-killer men tappar en del på slutet, i området 9500 rpm och uppåt.

ok,behöver man justera nått när man monterat systemet?behöver man byta till nått öppnare luftfilter tex?

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
ok,behöver man justera nått när man monterat systemet?behöver man byta till nått öppnare luftfilter tex?

Nej, den kommer att gå fint ändå. Det som kan bli aktuellt är att koppla bort 300-spärren som utgörs av en varvtalsbegränsning på 6an:)

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld
Hej R1000! :) :) Har du beställt dekalerna på hayabusa.org. Av fujtech kanske?

Läckert! Kosta??

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Najsss!

Hur beställde du dekalerna?....

Skicka ett PM till fujtech på http://www.hayabusa.org/forums/?act=SF;f=77

Han har ett paypalkonto som du kan sätta in kosing på när ni är överens om vad du ska ha. Med tanke på att han inte tar något för portot är det lika bra att köpa ett par satser om något gåt fel i monteringen. Jag köpte med och utan Hayabusa text . De utan denna text passade perfekt på sidokåpan enligt bild högre upp i tråden.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Nej det blev tyvärr inte tid att kolla hur kurvan ser ut när den bara går på lamdasonden som nu är urkopplad efter att PC IIIan monterades. Jag körde med R77 utan PC III ett tag och tyckte nog att den gick ungefär likandant, ingen större skillnad i vilket fall. Troligen var inte effektkurvan lika linjär då, sådant är inte helt lätt att känna med röv-dynon. Kör en bänkning utan PC III till att börja med innan du handlar PC. Om kurvan då ser ut som svanken på en häst är det bara att skaffa en PC III men det kan nog tänkas att den är OK utan PC III. Tittar man i mappen är det inga stora justeringar som görs i %-bränsle och PC påverkat bara det ena spridarparet.

Utan att överdriva kan jag dock däga att hojen nu är väldigt stark hela vägen till varvstoppet och att skillnaden mot när hojen hade originalsystem är STOR.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år