HBG, ny medlem, färskt A-kort

sublime

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
Ducati
Ny medlem med relativt nytaget A-kort. Hittade hit när jag strösökte bågar på nätet då jag fortf letar efter min första kärlek. Gissar att jag passerat en del medlemmar här i staden med bilen redan... :hej

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Gratulerar och välkommen! Som Carolines sa, kolla in RoH-forumet när du har tid. :)

sublime

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
Ducati
Tackar, tackar :). Får ta och kolla in ROH-forumet när tid ges.

Typen av båge jag letar efter har skiftat rätt rejält. Anledningen till att jag ville ta kortet var en mångårig passion av Harley's, speciellt då deras custom's. Med tiden skiftade det till deras sportster/roadster modeller, i.e. 883 XL, men eftersom jag inte köpte en Ferrari som första bil (eller andra, tredje, el. fjärde heller, även om de ökade i fartkapacitet) så började jag kolla på andra billigare/mindre kraftfulla modeller och fastnade för Honda VT750(R)S.

Har sedan under en tid provat på modeller som skulle klassas som nakna sportster/street och fastnat mer och mer för dessa och där är jag nog nu. Med tanke på att man är ny, halva säsongen över, det lär nog bli en del blesyrer, samt man vet att man har ett dokumenterat problem med hastighet, så har jag siktat in mig på något i stil med Yamaha MT-03, XJ6N, el liknande. Har inget kvar att bevisa men med tiden så lär det uppgraderas i kraft, hastighet, och pris (om jag följer hur jag gjort med mina bilar iallafall), men till en början så siktar jag på något som fysiskt begränsar mig fartmässigt och som inte gör att jag gråter blod när den ligger ner på vägen.

Long story short, nån naken sportster/street är nog det man finner mest av i mina youtube-sökningar so far :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping