Head Up Display

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Spontana tanken när jag såg produkten var: duger inte den vanliga hastighets- och varvräknaren? Växelindikator kan man köpa till på sidan för en spottstyver om man inte har det, och då är den plug and play.

Nä, som artikeln berättade så är det där nog bara skräp.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Tror att inom 5 år finns det som standard att plugga in från hojen till hjälmen, har haft det i bilen, så har du haft det så"kan du inte leva utan det". Använder stridspiloter det, så är det nog en "top of the line" sak.

DET KOMMER:yoparty Inbyggd navi osv...

m3rl

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
2008 KTM 690 SMC
Hade ju varit underbart att ha varvtal och hastighet projicerat i visiret. Gärna inbyggd laserblockerare också:)

R5+1

Guest
Hade ju varit underbart att ha varvtal och hastighet projicerat i visiret. Gärna inbyggd laserblockerare också:)

Ja, så kan man leka Terminator... :näsblod

Själv vill jag inte veta av en massa flimrande siffror när jag kör. Jag känner och hör när jag behöver växla. Har nog att hålla reda på med andra motortrafikanter, ev vilda djur, folk gående längs vägen, är jag hungrig, ska jag byta till nattvisir snart, svängpunkt, apex, placering inför nästa kurva...

Ursäktar om jag låter förmäten. Skriver bara hur jag vill ha det.

Tillägg: Laserblockerare på hojen, ja tack!

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Spontana tanken när jag såg produkten var: duger inte den vanliga hastighets- och varvräknaren? Växelindikator kan man köpa till på sidan för en spottstyver om man inte har det, och då är den plug and play.

Nä, som artikeln berättade så är det där nog bara skräp.
Blir inte mycket tittande på hastighets mätaren då man kör, ivf inte för mig. Är ju inte precis smart att hålla på titta ner då de går lite fort och bam så svänger en bil in framför som man inte sätt eller kanske ett litet barn ut hoppande m.m.

Kanske den där inte är bra men bra idée är de iallafall

m3rl

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
2008 KTM 690 SMC
Terminator är givetvis en förebild!

Det ska självklart inte vara flimrande eller störande utan diskret och välplacerat längs med överkanten kanske, fast det kanske hindrar dig från att göra dina meteorologiska bedömningar:rolleyes:

Ja, så kan man leka Terminator... :näsblod

Själv vill jag inte veta av en massa flimrande siffror när jag kör. Jag känner och hör när jag behöver växla. Har nog att hålla reda på med andra motortrafikanter, ev vilda djur, folk gående längs vägen, är jag hungrig, ska jag byta till nattvisir snart, svängpunkt, apex, placering inför nästa kurva...

Ursäktar om jag låter förmäten. Skriver bara hur jag vill ha det.

Tillägg: Laserblockerare på hojen, ja tack!

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Cessna 172N -74
Inbyggd navi vore trevligt, särskilt om den var integrerad med en sensor som känner av var du tittar för tillfället och kan avgöra hur den ska projicera en linje på själva vägen du kör på, typ "följ den röda tråden så kommer du fram". Enkelt exempel:
2.jpg

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
BMW bilarna projicerar navin i head up displayen, väldigt praktiskt.

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Har det inte även funnits headsup som med ir känner av djur(värme) vid vägkanten eller ut i skogen så man får en varning direkt på rutan? Hade ju varit något att ha i hjälmen!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept