Headset i hjälmen

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Tja!

Hur har ni löst problemet med ständigt ringande telefoner när ni är på något fett trafikerad väg?
Brukar ni stänga av telefonen när ni kör eller väntar ni på ett tillfälle att stanna och ringa tillbaka?

Jag brukar köra med ett vanligt sladdheadset som jag kopplar till min gammla 8310, då kan jag ta emot samtal när jag kör och även lyssna på radio, väldigt trevligt när man kör själv en längre sträcka. Den öronsnäckan stör mig inte mycket alls. Efter nån minut känner man den inte längre. Tidigare hade jag en radio till min Ericsson också men det headsetet har granath_ stulit av mig sen vi åkte till gotland i sommras.

Någon som testat att ha ett blåtand headset? finns ju rätt små sånna nu, tror dom heter bluespoon

Så, hur gör ni?

Förväntar mig att denna tråd förblir öppen nu. Detta kanske skulle kunna tas i Stora OT tråden i huvudforumet men det blir mer mysigt här med er. Och våga inte hänvisa till våran OT tråd då det inte går att diskutera något vettigt där ibland all comunity chat.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Bluetooth funkar utmärkt. Fast lite svårt att trycka på telefonen när man åker, får ha den på ett lätt ställe.

Fast annars brukar jag bara ringa när jag stannat annars.

Lyssna på musik gör jag alltid längre sträckor. Stänger av när jag kör lite mer inspirerat fast hör händå inte msuiken då, tänker på massa annat.

Har också ett bluetooth headset som är sjävla grejen sen har jag som vanligt en öronsnäcka.

Fast dom får ringa när jag kommer hem eller när jag stannat, stannar aldrig när jag kör eller nåt.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
blåtandsheadset brukar vara ganska klumpiga.. tror dom klämmer huvet under hjälmen.. mindre bra.
kör själv som dig.. dedär med öronsnäcka.. det dumma är ju att den man pratar med hör massa vindbrus hela tiden då mikrofonen ofta ramlar ur hjälmen

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Exakt min åsikt med :fakta

Fimpa mobilen! Så spar ni pengar som ni annars skulle slösat på headset med, bra va?

men suck, alla kanske inte är som du?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Exakt min åsikt med :fakta

Fimpa mobilen! Så spar ni pengar som ni annars skulle slösat på headset med, bra va?

UtAn MiN MoBBe KaN JaH LikXom InTe LevA TyP!

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Jag brukar snöra av mig hjälmen och hålla den i ena handen och telefonen i andra, samtidigt som jag gasar med högerfoten och växlar och kopplar med vänster (kvick i benen). Ser lite roligt ut, men det bjussar jag på. :gnissla

Nja, kör med den taktiken att jag ringer upp nästa gång jag står still. Brukar inte vara så akuta samtal. Ifall man skall stanna och svara direkt så precis när man fått av hjälmen så slutar det ringa, så är det bara. :kocko

DJM, hur sjuttan får du plats med ett bluetooth-headset? Du måste ju isåfall trycka in det på bekostnad av din huvudvolym? :tungan

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Tjet skrev:
Ifall man skall stanna och svara direkt så precis när man fått av hjälmen så slutar det ringa, så är det bara. :kocko

Därför svarar man såfort man fått upp mobilen och skriker VÄÄÄÄNTA, HJÄÄÄLMEN :D

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Stackars sånna som är helt beroende av den o inte kan va utan den en enda minut... :7peta

menade inte så. VIll dom mig nåt så får dom ringa senare eller så ringer jag upp när jag stannat. Jag bryr mig inte alls om mobilen.

Men jag menade att alla kanske inte som dig att skita i mobil alls och lägga alla pengar på mc.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Tjet skrev:
Jag brukar snöra av mig hjälmen och hålla den i ena handen och telefonen i andra, samtidigt som jag gasar med högerfoten och växlar och kopplar med vänster (kvick i benen). Ser lite roligt ut, men det bjussar jag på. :gnissla

Nja, kör med den taktiken att jag ringer upp nästa gång jag står still. Brukar inte vara så akuta samtal. Ifall man skall stanna och svara direkt så precis när man fått av hjälmen så slutar det ringa, så är det bara. :kocko

DJM, hur sjuttan får du plats med ett bluetooth-headset? Du måste ju isåfall trycka in det på bekostnad av din huvudvolym? :tungan

Hahhahahhaha, va ett blutetooth headset som var en lite dosa, sen funka den som vanligt headset, alltså gick upp med sladd och mic på sladden. Testa förut, aldrig använt så. Jag bryr mig inte om det ringer, dom får ringa senare.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
menade inte så. VIll dom mig nåt så får dom ringa senare eller så ringer jag upp när jag stannat. Jag bryr mig inte alls om mobilen.

Men jag menade att alla kanske inte som dig att skita i mobil alls och lägga alla pengar på mc.

Missförstånd gör inte världen bättre...

Förlåt, va lite otydlig, jag menade att man kan gott fimpa mobilen undertiden man kör hojen, på så vis inte behöva ha headset heller, annars är såklart mobilen bra o ha, även bra om man kommit ifrån varandra o kunna stanna till o ringa....

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
Bara för att lägga till konversationen.!
Bluetooth headset e inte så stora de som finns nu för tiden iallafall...
Finns ju även det magiska ordet om man vill.. Alltså man säger ett ord sen svarar mobilen av sig självt sen har man ett ungefär likadant ord när man vill lägga på.. *Kanske inte smart med ett ord man använder ofta men men* :D

Ingen som vet om det funkar me de magiska ordet?? Fungerar visserligen bara på vissa mobiler men värt å fråga?

Funderar på å skaffa Bluetooth snäcka men så dyra! :huvet

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jamen man kan ju ställa in mobilen på aoutosvar. Kan välja bland 2, 5 och 10 sekunder efter att det har börjat ringa, så svarar den själv så slipper man trycka på nån knapp. Själv så föredrar jag att skrika VÄÄÄÄÄÄNTA HJÄLMEN!!! Smidigast tycker jag :)

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
LOV2XLR8 skrev:
Ingen som vet om det funkar me de magiska ordet?? Fungerar visserligen bara på vissa mobiler men värt å fråga?

Tror att det finns någon sådan funktion på min gamle trotjänare, 3210! :hihi

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag hör inte min nalle när jag kör!

Slutsatsen är alltså att man ska öppna upp avgassystemet rejält!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...