Headset: Parrot Motorcykelkit SK4000??

Liket

The One and Only
Gick med
10 Mar 2006
Hoj
Yamaha XT 600 -01 & Husqvarna 256 -68
Nån som har testat Parrot Motorcykelkit SK4000??
Är ett bluetooth headset för telefonen som är hjälmanpassad.

Om det funkar så verkar det ju skitbra att ha istället för intercom!
Och billigare!

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
Också nyfiken på dessa! Parrot är "gamla i gemet" vad gäller bluethoot & garanterat bra på det. Det är väl det hur högtalare & mic funkar...

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
Grejorna ligger här hemma. Allt känns gediget & bra... Jag är snorsjuk så har inte testat något men att koppla ihop med tfn & lyssna på stereomusik med bra ljud i lägenheten var ivf inga problem.

jojride

Medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Yamaha TDM 850 91:a
Kunde inte vänta så jag beställde ett igår!
Läst lite på forum i Usa och de verkar nöjda iaf. 629:- med frakt är galet billigt om det är så bra som man hoppas!

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Vet ni om det går att "para" med ett likadant set, om frugan skall åka med till exempel? Helt ok pris annars:tummenupp:tummenupp

jojride

Medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Går inte att köra "bike to bike" utan "bara" till mobilen via blåtand (och via 3,5mm ingång oxå)
Scala Rider är väl det som gäller då men det blir lite mer kulor då!

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Ursäkta att jag "kapar" tråden.....Kanske ett alternativ till? Den här går att para ihop med sin medresenär eller hojkompisen, om denne har en likadan givetvis. Köpte detta setet förra året och det fungerar OK. Nog inte så bra som Scala men helt funktionsdugligt:tummenupp 78 dollar inklusive frakt, ungefär 525 spänn för två set
http://www.ebay.com/itm/2-BT-interp...778?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cc37fa362
:)

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
vi köpte ett sådant, först pajade hörlurskontakted när vi tryckte i headsettet, nu när vi fått tillbaka det efter flera månader fungerar inte micken, ej att rekommendera chines produkterna.

jojride

Medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
vi köpte ett sådant, först pajade hörlurskontakted när vi tryckte i headsettet, nu när vi fått tillbaka det efter flera månader fungerar inte micken, ej att rekommendera chines produkterna.

Nu antar jag att du menar det billiga i inlägget ovanför o inte Parrot, eller?

jojride

Medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Nu har jag testat min sk4000!

Tog nästan två veckor att få hem den och de skickade den efter 6 arbetsdagar så det var väl inget vidare... (webbshopen.se)

-Monteringen gick fint även om min öppningsbara HJC gjorde att huvudenheten kom lite lågt men det följde med det jag behövde.
-Koppla ihop den med i ajFån gick bra och var enkelt.
-Det första den varnar för är lågt batteri i fjärren men det var bara stoppa i ett nytt så fungerade den bra!
-Ljudet är bra och man hör musiken bra så länge man inte kör över lagstadgad hastighet (läs max 110-120km/h)
-Lite svårt att hitta känslan i fjärren men det verkar vara mer en fråga om vanesak för det går bättre och bättre. Lite plats tar den och det blir lite långt till blinkersreglaget men funktionen på fjärren är bra och jag skuklle inte vilka vara utan!
-Svara med röstkommando går fint och de tre jag talat med har knappt trott på mig när jag sagt att jag åker hoj!:tummenupp
-Röstigenkänningen som skall fungera direkt är lite si och så. Jag har nu talat in egna röstmärken till de 5 kontakter jag tror är de jag använder mest. Resten får jag prova att fixa ändå eller stanna, det är ju trots allt inte ringa polare jag sysslar med mest när jag åker hoj...:hihi
-Ljudet på musikstreamingen hackar lite då och då men jag har samma problem i bilen så det felet tillskriver jag "Äppelmaffian":rolleyes:

På det stora hela är jag nöjd och jag känner att de 629:- jag betalt med frakt är ett bra pris!
Funderade lite på Scala innan men det är inte speciellt ofta jag åker med ngn annan och med min fru har jag inte åkt en enda gång sedan vi fick barn för snart 4 år sen...

Just det:
Radion är helt ok om man håller sig till civiliserade platser med bra mottagning. Åker man långt ute på vischan är den sådär - inte för att jag rkänat med ngt annat men ändå..

Driftstiden på första laddningen var ~9timmar med 60%radio & 40%BT audio samt tre samtal på ca 2min styck.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife