hehe... Påställd igen...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Fick ett bra erbjudande ang. försäkringen att ha påställt året om, så idag ringde jag och ställde på igen!

Så imorgon ska jag köra knarr :tummenupp

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
men hallå !!!!
Säger du A så får du tametusan säga B oxå :fatta!

P.S. Grattis till en bra premie antar jag.. :tummenupp

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Affe_R1 skrev:
men hallå !!!!
Säger du A så får du tametusan säga B oxå :fatta!
B :rolleyes:

När jag ringde f-bolaget idag så fick jag ett erbjudande: istället för att som jag gjort betala 1150kr/månad för halvförs. när den är påställd och
574kr/ avställd, så fick jag ner den till 660 pix i månaden om den är påställd året om... bra va' :tungan

Last edited:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Vilket bolag?

Vilket bolag ger så förmånliga försäkringspremier på R1:eek:r?

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Simba skrev:
Vilket bolag ger så förmånliga försäkringspremier på R1:eek:r?
I mitt fall var det Folksam... Är ju som ett lotteri med försäkringar!
Ringde faktiskt först för att säga upp försäkringen helt och ha hojen inlåst , utan batteri och hjul i garaget och hoppas på ingen tar den, då kollade hon upp detta alternativ eftersom jag har blivit Gubbjävel,..(Rettifem :rolleyes:) så fanns detta nu , men inte fnär jag tecknade försäkringen när jag var "para rettifura!"

Ibland är det bra att vara sketgammal :lol

Last edited:

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Kongo skrev:
Ringde faktiskt först för att säga upp försäkringen helt och ha hojen inlåst , utan batteri och hjul i garaget och hoppas på ingen tar den, då kollade hon upp detta alternativ eftersom jag har blivit Gubbjävel,..(Rettifem :rolleyes:) så fanns detta nu , men inte fnär jag tecknade försäkringen när jag var "para rettifura!"

Jag har också haft tur med Folksam, fick sänkt premie precis :banana
3300:- helförsäkring helår på gammel bladen.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Kongo skrev:

Glöm inte att tala om att du är SMC medlem, det ger -10% xtra.. :tummenupp

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Pratar vi verkligen helförsäkring nu?
Jag betalar fan mer än sådär för halv hos Folksam.

Men va fan spelar det för roll att man har helårsförsäkring när man inte har några nycklar :huvet

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Kongo skrev:
Nej, Halv, men det blir ändå 45% billigare på ett år... Hel skulle gå på 18 papp...
Va fasen, jag trodde du snackade HELförsäkring
och jag undrade hur tusan du kunde få en så bra premie :fakta

Då har jag fortfarande en bättre premie än dig trots åldern :arsele :hihi

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Kongo skrev:
........Hur har du lyckats sumpa smtliga nycklar :confused: Har jag nog missat...:va

Jadu, det frågar jag mig också. Vanliga nyckeln har jag väl helt enkelt tappat, antagligen när jag gått från garaget till lägenheten, har väl ramlat ur fickan. Om det nu inte visar sig i framtiden att den dyker upp från nåt mysko ställe som jag inte tänkt på.

Sen har man ju såklart en reservnyckel......Det är bara det att var fan är den då? Hade ju precis flyttat när jag köpte hojen så det var rätt rörigt med alla kartonger och jag har för mig att jag tog ur mappen med servicestämpelbok, kvitton mm ur lådan jag fick till hojen som det låg avgassystem och grejer i. Sen la jag säkert den där mappen där reservnyckeln låg på något bra ställe.

Jag har vänt upp å ner på både lägenhete och vindsförråd två gånger och M:et har hjälpt mig en gång men ingen nyckel...

Har ringt runt och kollat efter en lösning idag. Tydligen går det inte att få fram nån kod via ramnummer och beställa nya nycklar till hojar som det går till bilar utan jag måste byta samtliga tre lås på hojen. Materialkostnad 2500 kr plus arbete.

Så jag ska leta vidare..... har ju hela vintern på mig nu. Är ju rätt svårsåld utan nycklar hur som helst.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Kongo skrev:

Jo jo !! Det är som jag sagt tidigare.. Välkommen till PRO :pannkyss

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Kreuger skrev:
....
Om det nu inte visar sig i framtiden att den dyker upp från nåt mysko ställe som jag inte tänkt på.
...................

Tappade bort mina nycklar till hojen en gång, hittade dom i "fodret" längst ner i benet på skinnstället. Var tydligen hål i fickan in till "fodret".........

//B

Gabor

Guest
Kreuger skrev:
Jadu, det frågar jag mig också. Vanliga nyckeln har jag väl helt enkelt tappat, antagligen när jag gått från garaget till lägenheten, har väl ramlat ur fickan. Om det nu inte visar sig i framtiden att den dyker upp från nåt mysko ställe som jag inte tänkt på.

Sen har man ju såklart en reservnyckel......Det är bara det att var fan är den då? Hade ju precis flyttat när jag köpte hojen så det var rätt rörigt med alla kartonger och jag har för mig att jag tog ur mappen med servicestämpelbok, kvitton mm ur lådan jag fick till hojen som det låg avgassystem och grejer i. Sen la jag säkert den där mappen där reservnyckeln låg på något bra ställe.

Jag har vänt upp å ner på både lägenhete och vindsförråd två gånger och M:et har hjälpt mig en gång men ingen nyckel...

Har ringt runt och kollat efter en lösning idag. Tydligen går det inte att få fram nån kod via ramnummer och beställa nya nycklar till hojar som det går till bilar utan jag måste byta samtliga tre lås på hojen. Materialkostnad 2500 kr plus arbete.

Så jag ska leta vidare..... har ju hela vintern på mig nu. Är ju rätt svårsåld utan nycklar hur som helst.
Kolla med någon hojskrot efter komplett sats av lås å nycklar, ca 1000:- om du förklarar läget, lycka till.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kongo skrev:
...så fick jag ner den till 660 pix i månaden om den är påställd året om... bra va' :tungan
Och jag betalar 666 SEK per månad för hel/hel :tungan (men så fuskar jag också genom att bo lite utanför stan och dessutom ha en äldre hoj :) ). Har kört till jobbet idag - trevligt! :yoparty

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...