Hej alla

UmeAnna

Nybörjare
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Honda CBR -99
Hej, jag har tassat runt anonym ett tag och tyckte det var dags att regga en användare och presentera mig.

Jag har precis börjat övningsköra med maken, han tog kortet 1/6 2005 så i år fick jag äntligen börja köra med honom efter att transportstyrelsen fått tummen ur och fått igenom alla papper. Snacka om seeg väntan på att få honom godkänd som handledare... :gnissla

Han hade en Honda CBR -99 sen tidigare och i maj köpte han en Triumph Daytona -07 så nu har vi en varsin hoj. :banana I början satt han bak på CBRen och hade koll när jag körde men nu anser han att jag har så bra koll att han kan ta Daytonan och jag kör själv på CBRen. Det är synd att man måste jobba för helst hade jag varit ute och kört hela dagarna. :D

Jag har aldrig haft en moppe och knappt kört någon så detta är mitt första riktiga möte med fordon på två hjul. Det är bra mycket roligare än jag trodde när jag satt bak i alla år. Planen är att jag ska köra med maken i år och få lite vana och sen vända mig till körskola nästa år för teori och finslipning och förhoppningsvis kort.

c.dotter

Gad som en speleman :)
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
Yamaha FZ6
Välkommen!! Då är du som jag, aldrig heller kört moped och bara suttit bak på när det skulle köras mc. Men nu är jag snart i mål :D ! Jag har uppkörning nästa vecka, de sista körlektionerna har börjat bockas av och jag är så nöjd med mig själv!

Kör på och njut!

Hudik

Guest
Välkommen in på sporthoj.com :hej

Lycka till med körningen och var snäll mot din gubbe när han instruerar dej ;), jag är i samma sits som han, frugan har precis börjat på egen hoj.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...