Hej allihopa! Ny smålänning på SH...

Mapach

Övningskörare
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha FZS 600 -01
Har varit reggad ett tag å hade tänkt fixa lappen i fjol, men hamnade i Australien 1,5 månad ist... :rolleyes:
Fast nu j****r ska jag bli med A körkort me!

Såååå nu kommer en såndär tjötig nybörjartråd igen. Anyhow...

Magnus var namnet, nyss inflyttad i Växjö trakten.
Jagar hoj för typ 30000:- som ska vara lättkörd för en newbie, ska kunna skjutsa med den (när jag blivit varm i kläderna dvs) och som ändå bjuder på en hel del körglädje. Plus att man ska ha råd med försäkring!

Kollat in 600cc Bandit, Hornet, Fazer men även CB750. Även om den sista känns aningen mer mellanmjölk så att säga.

Tipsa gärna om ni har andra bra alternativ, eller vet vart man kan försäkra dessa hojar för en vettig penning. Är 29år och bor tydligen i en klass 4 zon.

Tacksam för all nyttig info i ämnet!

/Magnus
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Får väl välkomna dig i allafall trotts att du varit reggad ett tag, alltid trevligt med en smålänning till bland alla Sthlm (nä inget fel på dom heller) :D. Gällande lättkörda höjar så räknar du upp ett par bra exempel på dessa, ingen erfarenhet av dom. Körde själv en Kawa zr7:a när jag tog kortet. Dom var smidiga och många trafikskolor i Jkpg som har/hade dom som övnings cykel.

Själv köpte man en Gixxer 1100 istället. synd att säga den är smidig men rolig är den att köra dock och inte så dyr i försäkring. Är ju iofs över 30 år gammal så de gör väl en del, Trygg Hansa funkade för mig gällande försäkring. får betala drygt 400:-/mån hel/hel för den cykeln. Sen gällande vart man försäkrar den är så olika beroende på vilken hoj och vilken årsmodell. Så de är nått man får kolla runt när man väl siktat in sig på en speciell hojtyp. Good hunting så syns vi kanske ute på vägarna.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top