Hej då Trygg hansa

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ringde till tryggis idag och sa Hej då!

Fick bra pris på If. 5800 halvår/helf och 240 kr för 6 mån avtällningsförs. Har vart kund i 6 år hos tryggis men höjer dom premien med 600 kr i månaden för en hoj från -97 till 18400 helår så får dom skylla sig själv.
L-f var hyfsat billiga men det kan ju ändra om man ringer igen. Min sambo ringde L-F om sin hoj och sen ringde jag och frågade på samma hoj(zx9r -99).Det skiljde 5000 kr på en halvårsförsäkring. På två samtal till samma bolag..... :confused:

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
Försäkring

:confused: Är det bara bara folk i min ålder som har nytta av Bilsports´försäkring? Betalar 2523:- hel/hel jämfört med Tryggis´ dryga 7300:- för samma sak. Fattar inget av prissättningen!
Hade Tryggis´ ifjol, gissa vilka jag har nu.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Re: Försäkring

Kawarider skrev:
:confused: Är det bara bara folk i min ålder som har nytta av Bilsports´försäkring? Betalar 2523:- hel/hel jämfört med Tryggis´ dryga 7300:- för samma sak. Fattar inget av prissättningen!
Hade Tryggis´ ifjol, gissa vilka jag har nu.

Blev nyfiken på Bilsport & ringde dem. De ska ha 14000:- helår för min hoj mot TH som tar 6700:-. Jag har den bara påställd 6 mån/år så för mig är kostnaden alltså 3300:-. TH är bästa alternativet då de inte höjt min premie en spänn från förra året. (Tilläggas ska att jag är 30+, har haft A-kort i 16 år).

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati