Hej! Färsking med ny hoj..

Murre_

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Hoj
Yamaha R1 -06
Tjena! Martin heter jag, 26 år och kommer från Höga-Kusten-området. MC-kortet tog jag ifjol kring september, hade ett jäkla flyt som hann få ihop allting med övningskörning, provtider, risk 1&2 och uppkörningstid. Uppkörningstiden jag fick var det sista datumet för säsongen :)

Dessutom gjorde jag alltihop i smyg, endast min familj och en nära vän visste om att jag skulle ta kortet. Resten skulle få veta när jag hade köpt min MC vilket blev nu för ett par veckor sedan :D

Cykeln jag köpte blev en svart Yamaha R1 från 2006, helt original och med 730-nånting mil på mätaren. Mycket nöjd! Satte nyss på en annan skylthållare och led-blinkers där bak. Väntar nu på lite gummi till tanken från Techspec (high fusion) så man slipper halka omkring hela tiden.

Måste säga att detta forum verkar vara en riktig guldgruva :tummenupp Väldigt mycket och bra information här, alla funderingar jag haft hittills har jag hittat genom sökningar.

Sen tycker jag det är skitkul med alla andra MC åkare där ute på vägarna, att faktiskt alla hejjar på en när man möts, oavsett om det är glidare eller sportnördar. Riktigt trevligt :)

Väl mött, vi ses efter vägarna!
Martin

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Välkommen hit! Du kommer att hitta många intressanta diskussioner här :)

Kör försiktigt bara, nybörjare och R1 är inte den bästa kombinationen jag hört talas om ;)

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Tjena Välkommen säger jag som ändå är ganska ny här :p

Att du klara att hålla så tyst om kortet :p

Jag vart så sjukt nervös och taggad så jag kunde inte ens hålla tyst om uppkörningen xD

Murre_

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Hoj
Yamaha R1 -06
Välkommen hit! Du kommer att hitta många intressanta diskussioner här :)

Kör försiktigt bara, nybörjare och R1 är inte den bästa kombinationen jag hört talas om ;)

Tackar! Japp, självklart kör jag med hjärnan :) Vet att det är rätt mycket pulver för en första-hoj men jag tycker den rent motormässigt är lättare att köra än en R6.

Tack igen alla :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping