Hej. Nya/gammal medlem.

cbr.1978

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2017
Hoj
cbr600rr
Hej hej.

Efter över 10 års uppehåll har jag äntligen hittat tillbaka. Blev en återfallsknutte och köpte mig en cbr600rr 2007 i helgen. Ska bli kul att att återuppta hojåkande igen????

Bifogat

• Screenshot_20171017-061621.jpg
    Screenshot_20171017-061621.jpg
    115.9 KB · Visningar: 81

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Hoj
RC24
Hej!

Snygg hoj!

Nu är det bara november, december, januari, februari, mars och april kvar!

:intesuralls

:goddamn

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Välkommen tillbaka :tummenupp
Som Sundog sa, det är några månader kvar till det roliga börjar :banana

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Och du väljer att komma tillbaks när alla ställt av = SH's gnälligaste period? Mohahahaha :D

cbr.1978

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2017
Hoj
cbr600rr
Tackar???? Visst går det bra än så länge att köra.Lite blöt på vägarna bara de senaste dagarna.Fick jätte bra besked från förskringsbolaget idag också 5700kr för hel/hel. för 39/Stockholm.????????

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Ska bli kul att att återuppta hojåkande igen????

Fyra frågetecken alltså? Är du osäker cbr.1978, om du vill köra hoj igen? Som du inser har det hänt en del på 10 år men hjärtligt välkommen tillbaka. Jag är fan lite nyfiken, hur var det på forumet för 10 år sen? Skriv gärna några rader om du har tid. Var det då Brassarn var aktuell och sexuella trakasserier inte existerade i massmedia :hej

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Önskar dig välkommen och bra CBR600RR hojväder ett tag till.
Ja med dubbdäck är det ju året runt åkning.......
men jag själv har fegat hitills :rodnar

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ska bli kul att att återuppta hojåkande igen????

Fyra frågetecken alltså? Är du osäker cbr.1978, om du vill köra hoj igen? Som du inser har det hänt en del på 10 år men hjärtligt välkommen tillbaka. Jag är fan lite nyfiken, hur var det på forumet för 10 år sen? Skriv gärna några rader om du har tid. Var det då Brassarn var aktuell och sexuella trakasserier inte existerade i massmedia :hej

SH hade nog lite av sin storhetstid för 10 år sedan. FB var i sin linda och således var SH lika mycket en kommunikationsplattform som vanligt forum. Filmer på bus och bakhjulsåkning (vilket jag aldrig lärt mig :rodnar) hyllades och moralpaniken var låg. Det enda som inte accepterades var försäkringsbedrägeri vilket det markerades hårt emot. Hamrén (notorisk MC-polis) hade egna trådar och allmänt skryt om helgens bombande sågs som självklart. Stories om hur polisen, av outgrundliga anledningar, tappat bort en när man inte "såg" dem i backspegeln delades av de flesta.

Det var betydligt mer nischat och moppenördar och krompråmar fick leva med att vara supporters eller vara tysta och ingen skulle kalla en Hyosung för en sporthoj (vilket har hänt på senare år). Respekten var generellt högre för de med kunskap om motorer, körteknik etc. och vi andra tackade för råden.

Som vanligt när saker är populära och växer så kommer en brytpunkt, antingen nischar man sig hårdare eller så öppnar man upp och blir mer mellanmjölk. Jag förstår att SH gjorde det senare och jag är kvar än, men visst kan jag sakna den gamla miljön och attityden. Numer nöjer jag mig med att vara gammal och cynisk, alltid retar det någon.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA