Hej, nykomling här

johan_elk

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
1983, Suzuki, GSX 1100
Hej alla glada, har införskaffat min första motorcykel en Suzuki GSX 1100 -81 tror att de är en GSX 1100 G men som sagt nybörjare :p Har inte kortet än men kommer att övningsköra mycket i sommar med min far som kört hoj i sen 1977 :p Köpte hans "mellan hojar" hoj då han investerat i en Suzuki Goldwing SE1500 en -88 tror jag.. Tanken är väl att renovera lite och snygga till den men har inte skruvat nått tvåhjulsdrivet sen moppe, typ 7 år sen :p Men ska försöka dokumentera bygget kanske få lite bra ideér och tips :) Fick hojen idag och började med att plocka bort den enligt mig enormt fula främre kåpan.
Bakom suzukin står bilen som jag hållt på med ett tag:

img1386fr6.jpg

Här ser man kåpan, ligger till höger:

img1390hm7.jpg

Ja de va allt från mig

Mvh / Johan

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Välkommen! en fråga bara är du säker på att det är en Suzuki goldwing din far har och inte en Honda Goldwing?? Har aldrig hörtalas om Suzuki Goldwing. Mvh Fredric

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Välkommen! en fråga bara är du säker på att det är en Suzuki goldwing din far har och inte en Honda Goldwing?? Har aldrig hörtalas om Suzuki Goldwing. Mvh Fredric

Ha ha. Vaffan. Sluta bråka med farbrorn nu. :)

edit: Klart som fan att det är en Suzuki Goldwing som står där bakom SAAB 740:n.

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Du är fan underbar:) !! tror inte det finns en tråd du har skrivit i som jag inte garvat åt! Tack för att du förgyllt min natt på jobbet med ett gott skratt:D !

Edit: är inte ironisk jag tycker verkligen att gös agenten är en skit rolig kille!!!:yoparty

Last edited:

johan_elk

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
1983, Suzuki, GSX 1100
Hehe, börjar bra för mig :p såklart är det en honda goldwing de visste jag faktist tro de eller ej men min sista hjärncell satt på o'learys när jag skrev :p
Vad tror ni är de snyggast 1 rund lykta eller 2 små runda lyktor istället för den rektangulära ?

mvh / johan

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
*asgarv* :hoppskrat

sant som farsan sa....alting blir roligare med alkohol!

Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Hehe, börjar bra för mig :p såklart är det en honda goldwing de visste jag faktist tro de eller ej men min sista hjärncell satt på o'learys när jag skrev :p
Vad tror ni är de snyggast 1 rund lykta eller 2 små runda lyktor istället för den rektangulära ?

mvh / johan
Jag hade nog kört på en rund lite störe lampa på den hojen, tycker det passar bättre på hojar med det stuket än två små. För övrigt är Klavertrampen på detta forum många och rejäla så det behöver du inte tänka på :) Tror de flesta förstod vad du menade i första inlägget men jag var bara tvungen att fråga:)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

mvh / johan
En stor rund. :fakta

johan_elk

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
1983, Suzuki, GSX 1100
Nån som vet nån bra sida att få tag i en singelstrålkastare och blinkers till "lagom" pris :p ??

mvh / johan

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Välkommen:tummenupp

Jag hade en -78 1000 GS för många år sedan:)
Den åkte jag utomlands med i många år:yoparty
Stadig och bra att packa på. Jag körde 6000 mil innan jag bytte till en nyare båge:D Lycka till

:D :D :D :D

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nån som vet nån bra sida att få tag i en singelstrålkastare och blinkers till "lagom" pris :p ??

mvh / johan

Ett tips är att inte skaffa den som satt på efterföljaren, (samma hoj, annan kostym), då den är huge! Lillasyster gsx 400 har en rund lampa i rätt storlek och den från gamla honda cb 750/900f är inte så kolossal heller. Universalfästen och voila.

Det du har är en GSX 1100e, vilket var det värsta som fanns då, (ber tvåtaktsfanatikerna om ursäkt), och den petade den gamla 6-cylindriga Honda CBX-en från tronen så det stänkte om det. Betydligt bättre chassi tex.

Kolla i GSX 1100 Katanatråden på forumet, det de stollarna inte vet om de cyklarna är inte uppfunnet! (Du får söka, jag kan inte länka).

Du har redan laverdastyret, grattis. Vill du inte ha det är jag spekulant!

Edit;

"Katana-och GSX1100tråden", hette den visst.

Last edited:

Tommy.exe

Guest
Det där var ju en hel radda med snälla ord. Jag blir generad i smyg. Tack tack. :)

Nåja, bli inte för stor i korken. Jag tycker att du är en överpretantiös, pompös viktigpetter som ska va spydig mot allt och alla, i tid och otid :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!