Hej på er här är en som fått återfall

40 års krisen

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2013
Hoj
kawasaki zx9r 2001
Sålde nyss husbilen, fick lite cash så jag köpte mig en båge igen,var 12 år sen sist
då hade jag en gixxer 1100 88. Nu blev det en kawasaki zx9r 2001 Jösses vad den går kanske inte riktigt rätt köp har jag kommit fram till nu, skulle nog köpt nåt lugnare, men man vänjer sig nog. Är det nån som vet hur man kommer åt batteriet på en zx9r.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Välkommen.
Borde vara att plocka av baksitsen så kommer du åt låset till framsitsen, och där under sitter det antagligen...

Gick med
3 Oct 2003
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Välkomme. Fick själv ett återfall i år efter 6 års frånvaro. ZX9R var min allra första hoj. Trevlig maskin. Minns tyvärr inte exakt hur man kom åt batteriet men har för mig att det var rätt lätt (i stil med det Ulvhamne beskriver ovan).

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Precis som ovan säger, lossa baksadeln, sen sitter den en skruv som lossar ett bläck som låser sadeln. Dra loss det och sen dra sadeln snett bakåt uppåt så får du bort den och vips så hittar du ett batteri. Skall du byta kan jag rekommendera biltemas gel varianter, har fungerat fint 4-5år på min ninja nu!

40 års krisen

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2013
Hoj
kawasaki zx9r 2001
Hej och tack för tipsen
det får bli mitt projekt i eftermiddag då jag inte har nån barn:lolvakt sambon jobbar, tvätta den och kolla batteriet
sen får jag väl sitta och titta på den och ta nån öl.

ha det bra kör lungt för det gör jag vågar inte gasa riktigt än ( jösses vad den går)

40 års krisen

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2013
Hoj
kawasaki zx9r 2001
Finns det nån som tycker synd om mig
sitter här och tittar på min fina nyinköpta zx9r som jag inte behärskar,
sambon jobbar natt sitter här och är FRUKTANSVÄRT sugen på en runda men måste sitta hemma.
pga två barn som jag älskar,
Batteriet hittat men jag tycker synd om mig själv, nån som håller med mig.:yoparty

Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Nja, svårt att tycka synd om någon som sitter med ett nyfunnet batteri i ena näven och en öl i andra och tittar på sin nya fina hoj. Dricker du inte för många bira kan du köra imorrn, blir okej väder. Välkommen till forumet.

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Finns det nån som tycker synd om mig
sitter här och tittar på min fina nyinköpta zx9r som jag inte behärskar,
sambon jobbar natt sitter här och är FRUKTANSVÄRT sugen på en runda men måste sitta hemma.
pga två barn som jag älskar,
Batteriet hittat men jag tycker synd om mig själv, nån som håller med mig.:yoparty

:rock det är jättesynd om dej:gnissla

Jag har det ungefär lika, köpte mina drömmars hoj efter 17 år som hojlös.

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Hej 40 års krisen !
Jag känner precis igen historien ! Jag själv var hojlös i ca 20 år ! Från 1980 då jag övergav min Fina Suzuki GT 125 cc för bil tills min 40 årskris började närma sig i början av detta årtusende !
Då mjuk återgick jag till hojfolket med en Kawa KLR 600 . Kul bike på rullgrus å gräs med slätt bakdäck !
Jag har drömt om en Ninja nu i flera år , t.om testkört ett flertal bl.a en zx 9 r från AVA mc för några år sen .
Och så nu i Juli föll alla bitar på plats ! KLR en är bytt mot en Ninja ! Mamma Mia vilken Bike ! :tummenupp
Jag är mera AC/DC :rock

40 års krisen

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2013
Hoj
kawasaki zx9r 2001
Hej på er snart är det dags att stämpla ut efter en arbetsvecka kl 13:00,:lol inte kört hoj en meter denna vecka.
motorcykeln har tittat på mig förnedrande varje dag, sambon jobbat kväll hela veckan och barnen är för små att lämna själva än. MEN i eftermiddag är det dags starta kawan och ta på sig stället och ge sig ut på asfalten, visst låter det gött.

Trevlig helg på er alla.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...