Hej, "sporthojare"

Rookie_Martin

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2007
Hoj
2007,Ktm 450 Sxf
Så nu var man medlem på sporthoj också, ett till steg i rätt riktning mot målet, roadracing.:yoparty

Kört cross sen jag var 4 men crachade svårt i höstas och har inte kunnat tävla och satsa på allvar sedan dess, så nu ska maskinerna säljas och en 600 rookie hoj ska införskaffas. några tipps?? sedan får vi se hur det går med allt men till våren så hoppas jag att kunna börja träna in mej på hojen.
Är ny på detta med asfalts racing så alla tips är varmt välkomna.

Tack för en kanon sida!!:D

Ha det gott // Rookie_Martin :)

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Hej och välkommen!
Du kommer nog inte ångra dig, jag började med rr i år efter att ha kört cross/enduro sedan jag va 4... Grymt kul är de! :tummenupp

jujan

Medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
CBR 1000 Repsol
välkommen
kör man hoj så ska man köra sporthoj allt annat är som en f1 bil me 2.0 diesel :D

Rookie_Martin

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2007
Hoj
2007,Ktm 450 Sxf
Hej och välkommen!
Du kommer nog inte ångra dig, jag började med rr i år efter att ha kört cross/enduro sedan jag va 4... Grymt kul är de! :tummenupp

Hehe..Något bra tips på 600 maskin? gsxr 600 eller r6 ? kvalité på olika märken skinställ???

behöver alla tips jag kan få hehe... :)

Mvh // Rookie_Martin

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Inte "proffs" på något som helst sätt, men dom tidiga R1/R6 är tekniskt sett långt bättre än motsvarande. Fast du kanske ska köpa något nyare?:rolleyes:

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hej och välkommen till SH!

Önskar dig lycka till med RR-karriären :)

Mvh

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Hehe..Något bra tips på 600 maskin? gsxr 600 eller r6 ? kvalité på olika märken skinställ???

behöver alla tips jag kan få hehe... :)

Mvh // Rookie_Martin

Jag började med en R6 -03 för att se hur jag trivdes med rr... och tycker de är en helt underbar sport =) Så va precis iväg och köpte en nyare R6:a -06... Så nu kommer snart min -03a ut på annons.... Vet inte hur din ekonomi är, men min tanke när jag började var att köpa en i 40-50 tusenklassen först för o se om man gillade de.. Kan nog vara bra eftersom inte förlusten på hojen är lika stor där som på en nyare om man inte gillar sporten och vill sälja... De flesta skinnställ som finns tror jag är bra bara dom passar! Se dock till att köpa ett helställ, själv körde jag med mitt 2 delade ställ 4-5 gånger på vägen innan jag upptäckte banåkningen och fick köpa ett nytt helställ :tummenupp Så som sakt, helställ märke och pris efter hur stor plånboken är... Lycka till!

Rookie_Martin

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2007
Hoj
2007,Ktm 450 Sxf
Jag började med en R6 -03 för att se hur jag trivdes med rr... och tycker de är en helt underbar sport =) Så va precis iväg och köpte en nyare R6:a -06... Så nu kommer snart min -03a ut på annons.... Vet inte hur din ekonomi är, men min tanke när jag började var att köpa en i 40-50 tusenklassen först för o se om man gillade de.. Kan nog vara bra eftersom inte förlusten på hojen är lika stor där som på en nyare om man inte gillar sporten och vill sälja... De flesta skinnställ som finns tror jag är bra bara dom passar! Se dock till att köpa ett helställ, själv körde jag med mitt 2 delade ställ 4-5 gånger på vägen innan jag upptäckte banåkningen och fick köpa ett nytt helställ :tummenupp Så som sakt, helställ märke och pris efter hur stor plånboken är... Lycka till!

Ok.. .letar ju som sagt hoj i 600 klassen så du kan ju gärna skicka iväg lite info om din 03a om du är sugen på att sälja.

Tack för hjälpen.

Hej och välkommen till SH!

Önskar dig lycka till med RR-karriären :)

Mvh

Tacktack:)

Last edited:

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Ok.. .letar ju som sagt hoj i 600 klassen så du kan ju gärna skicka iväg lite info om din 03a om du är sugen på att sälja.

Tack för hjälpen.

Är en bekant som får lite för tur på den innan jag annonserar så han får ett par veckor till på sig innan jag försöker sälja den till nån annan...

Ha de bra!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...