Hej

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
rg Henke skrev:
2492502 hej e de nån som har nåra goda råd för uppkörningen har uppkörning på fredag
:rolleyes:

stressa inte upp dig, ta det bara lugnt och kör vettigt och kolla noooga. Skiter sig en liten sak så strunta i det, det finns många fler punkter som du måste missa för att bli icke godkänd.

Så ta det lugnt och tänk dig för inför varje handling och var noga med placering etc. så ska det nog lösa sig fint :)

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Säg inte att du tror att det gick bra (och anmärk på PYTTESMÅ fel som ej kan få dig kuggad, för då kommer han/hon förstå att du vet men bara var nervös eller något sådant), och om dom frågar säg att du är extremt nervös. Yttligare så måste du tänka på plaseringen i kurvorna, vridet på huvudet (kolla så att ingen t ex. Cyklar på insidan av dig när du skall svänga) innan du svänger samt att om du åker i en ronell så skall du kolla över axeln innan du byter fält i den. eller så kan du göra som jag gjorde, börja prata om skägg och dumma raggare :tummenupp

//Stenberg

rg Henke

rg Henke
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
Drz 400 -05 Gpr trimmad
tack för alla svar synd bara att jag inte får köra upp i morron för att körläraren e sjuk så de blir om en vecka:mad:

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
NiklasL skrev:
2492557 det finns många fler punkter som du måste missa för att bli icke godkänd.

själv blev jag kuggad för att jag bromsade försent vid en avfart p.g.a. att jag missade skylten..

Kolla noga efter skyltar, och om du blir osäker på när du ska svänga eller så, så kör saktare.. det finns inget som säger att du måste hålla t.ex. 90 på 90vägen om du inte är säker på vad du ska ta vägen..

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Tänk även på avståndet till framförvarande fordon. körkortsförätaren sa till mig att han hade kuggat mig om jag inte körde så "snyggt" som jag gjorde!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...