Hejsan

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Efter ett år av ohälsosamt många timmar framför SH så har jag äntligen blivit medlem:)

Jag heter Calle och är 17 år och bor i Åkersberga. För tillfället övningskör jag på min Honda NSR, men siktar på att fixa lappen till i vår:yoparty

Hoppas vi ses ute på vägarna !(ni lär ju i allafall se mig när ni kör om mig:D )

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Välkommen och lycka till med kortet!

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Välkommen!
Kul när folk tar lätt mc kort, verkar vara ont om såna nuförtiden eller har jag fel? Själv tog jag också lätt mckort när jag var i din ålder

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Tackar så hjärtligt !

När det gäller lappen så velar jag fortfarande om jag ska ta A1 till våren, köra några månader eller direkt hoppa till A 25 kw som jag får övningsköra på till våren och sedan fixa lappen för begränsad mc strax efter att man fyllt 18.

Blev det rörigt ? Inte krångligare än körkortssystemet ialla fall :D

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
om inte väntan är för olidlig så skippa A1 så slipper du ta femtielva olika kort. verkar inte vara SÅ lång skillnad i tid. Tänk på att övnings- och uppkörning är straffigt dyrt och ganska meckigt, även om du klarar dem galant. Jag tog mitt körkort A begränsat (skippade alltså A1) när jag var 20 och nu precis har begränsningen släppt (varpå jag förstås direkt gick ut och köpte den fetaste båge jag hade råd att försäkra :yoparty ) och det var ganska smärtfritt, en uppkörning och två års väntan på strypt cykel (en chopper dessutom, vafan tänkte jag? :confused: ).

Nä, jag tycker absolut inte det är värt mecket för att komma ut på vägarna några månader tidigare. Då ska klådan i gasreglagehanden vara nåt helt överjävligt.

låter trist nu och överdrivet förståndig. men vafan.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...