Tog kurser..
på Trafikskolan gjorde jag Kurs A , B , C ungefär 8 gånger om vardera.. efter godkänt på alla bestämde jag mig för att ta teoriprovet.. jag misslyckades första gången med ett antal frågor.. men på andra försöket tog jag det direkt med 52/63 ( 52 är gränsen )
Körlektioner tog jag cirka 10 st... På Yrkesakademin som var mycket effektiva och man fick förstå placeringar vilket underlättade starkt..
Uppkörning gick till så att jag först fick kolla frambromsen genom att kolla oljenivån och sedan att bromsen tar...
Efter det backade jag ( för att visa att man kan, viktigt att man kan hålla sin hojj uppe, Vilket jag har känt på de antal gånger jag har fått min 150 kilos maskin över mig... )
Nåväll, strax därefter blev det krypkörning som jag lyckades med utan problem ( knepet är ju att kolla långt borta inte nedåt när man är ny )
Efter det blev det bromsning i 50 km/h... det blev ok dock låste jag hjulet någon sekund.. Sedan blev det i 90 km/h vilket jag klarade galant och precis innan en uppsatt kon ( vilket jag tror var anledningen till att jag fick texten " Särskilt effektiv bromsning " i papperet...
När jag stannat går uppköraren fram mot mig lutar sig fram över hojjen och säger " Välkommen till trafiken ".. därmed är jag godkänd att göra nästa del... stadskörning...
Som 125cc rullar vi ut och tar småvägarna ett tag.. och när man var helt fräsch blev det svårt att hålla koll på högerregeln i bland osv... man bara stannade liksom... väl ute och åkte tog vi även en kortare sväng på motorvägen ( Kolla noga på döda vinkeln ) svängde in och tillbaka gjorde jag det misstaget att jag blinkat fel och då kom tankarna i huvudet " Nej nej nej !! jag har misslyckats totalt " när jag bara blinkat någon sekund fel...
När jag kör upp och stannar hör jag " Det gick bra ändå " för att det syndes väll att jag blev lite orolig där på slutet.. väl av så var jag helt nollställd visste ej om jag lyckats eller inte förens jag såg " GODKÄNT " på papperet.. därefter kom ju lyckan att det är 2 år kvar till nästa kort.. och ingen teori behövs...
Så ungefär så gick det till mer eller mindre
* Cirka 10 körlektioner
* Egen hojj
* Cirka 2 mån teori klarat på andra försöket
Men nu finns ju även Riskkurs vilket jag inte vet vad det är som man måste ta också..