Hela däcksytan +touring

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Hoj
850cc
Hejsan alla

Jag är ägare av en YamahaTRX 850 i dag och kommer att förbli så även denna sommar, men sedan är det (kanske) dags för hojbyte, eller en hoj till:)

Nu undrar jag vilken hoj ni skulle föredra om man vill ha liiiite mera bekvämt när det kommer till touring, men ändå behålla det roliga på banan, hela däcksytan skall kunna användas annars är det inte intressant.

Jag kan tänka mig att hojar av modellen Triumph Sprint St, Honda VFR, Ducati St2 el. 4 är sådana hojar som skulle kunna passa in men vet inte om det går att lägga ned dem så pass mycket, andra förslag motages tacksamt

Ja jag förstår att CBR 900RR och R1! GÅR att använda för touring, men det är inte intresant.

mvh NLX567

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Jag hade en VFR -00 och det går definitivt att använda hela däcksytan plus att det går att toura med den.
Kan varmt rekomdendera en sådan.:tummenupp
Bytte till en CBR 900 i oktober för att jag ville ha något sportigare, växelspaken hade en förmåga att vara i vägen när jag körde på Rörken.
En del säger att centralstödet kan skrapa i vid aktiv körning (bana) men det var inget jag märkte av. Vid nyare modeller med V-tec finns risk att slita ut avgasröret bakom katen då det kan skrapa i när du kör bana.

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
BMW F800S, K1200S, K1200R, K1200R sport...
F800S.jpg

30july04middle.jpg

05_BMW_K1200R.jpg

146_0707_02_z+naked_motorcycle_comparison+bmw_k1200r.jpg

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Låter som du letar efter en Vtr1000F :D . Billig att försäkra skadar inte heller. Jag har gjort ett antal bandagar samt längre turer med min. Farsgubben hade en Trx 850 innan han bytte till Firestormen som jag sedan tog över. Annars är väl Sv1000s eller Aprilia Falco bra alternativ. Lycka till :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024