Helförsäkring CBR1000RR??!!

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Hur i :censored har ni råd att försäkra dessa skönheter?!
Jag ska iväg o köpa en nu inom det närmaste, en -04, men blev ju mörkrädd när jag kollade försäkring! Visst, kan halvförsäkra, fixa kraschkåpor osv. men har gjort det hela mitt liv & nu ville jag bara köpa en ny hoj & köra den som den är. Så Helförsäkring är enda alternativet.
Bor i Landskrona, e´ 30 bast (ja tiden går fort) & haft hojkort drygt 11år.
Billigaste avställningsbara förs: 27.740kr & åretrunt: 15.870kr. Är detta klokt eller??! :mad: Och inte hjälpte det så omtalade SMC-alternativet, 16.226kr. Trodde dom skulle hjälpa oss sporthojsfrälsta m. billigare helförs. genom dyrare självrisk, men det gällde tydligen inte när det väl kom till kritan.
Och NEJ, jag tänker INTE skenförsäkra. Har "kompisar" som det inte gått så bra för ang. det.
Finns det nåt tips eller trix till mindre dyr förs.? Vad har ni andra i förs.på likadan hoj & i samma trakter?

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
~16k är väl inte så farligt för en nästan ny hoj?

är det för helförsäkring?

Jag betalar 12k halv/år för min r1-03

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
åretrunt: 15.870kr var If märkesförsäkring. Kanske inte låter så mkt, men att den Inte e´ avställningsbar gör ju att det svider lika mkt hela året typ.
Jaja, det är kanske bara att bita i det sura o slanta upp pengarna.

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
o snart höjer dem trafikförsäkringen o vips e du uppe i 25 kkr/år...

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jag betalar cirkus 35000:- hel/hel men den är visserligen avställningsbar........

Vill man ha en försäkring som godkänner bankörning kostar det... :va

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Nu skall du inte vara sånn , du är ju tät he he :tuttar :tungan

Men om du tar if avställningsbar o räknar 6 månader så landar du på ~15 000
eller gör du som jag gjorde i sommras det gick ju lika bra.

Glöm inte att min -96 kostar 14k i helforsäkring :näsblod

Eller så hoppas du att du varit riiiktigt snäll när tomten kommer he he :)

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Nu ska du inte vara sån, toxicated. Vänta bara när du ringer förs.bol m. svansen mellan benen o ska försäkra din splitternya zx-10R.. :arsele
Nä, som sagt finns inget attat alternativ får det bli den dyra avställningsbara, & bli mailkompis m. vägverket. :D

jonda_21

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
GSX-R 1000 K8
Biohazard skrev:
2656613 Nu ska du inte vara sån, toxicated. Vänta bara när du ringer förs.bol m. svansen mellan benen o ska försäkra din splitternya zx-10R.. :arsele
Nä, som sagt finns inget attat alternativ får det bli den dyra avställningsbara, & bli mailkompis m. vägverket. :D

Kollat Salusansvar? Jag fick betydligt lägre avgifter där än alla andra bolag i alla fall..!

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Hade gärna köpt din -06:a men har för mig att du ska ha strax över 100k?
Tyvärr e´ det nästan 30k mer än jag (läs banken) har.

Josefin_J skrev:
2656615 När det gäller höjning av försäkringarna kommer faktiskt inte Honda att drabbas särskilt allvarligt just pga deras samarbete med IF. Max runt 200-300 kr.
Men du Biohazard......vill du inte köpa min CBR1000RR-06:a istället =).

18.700kr där åretrunt :gråta

jonda_21 skrev:
2656627 Kollat Salusansvar? Jag fick betydligt lägre avgifter där än alla andra bolag i alla fall..!

Last edited:

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Hoj
gsxr 1000 k7
jag betalar 800:- i månaden påställd men halv bara då o 50:- i månaden avställd på en cbr1000rr -04 hos if haft kk i två o ett havt år...o när jag kollade i våras var de mycke dyrare med if honda märkesförsäkring än o ringa till vanliga if o få en avställningsbar försäkring...

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Biohazard skrev:
2656594 åretrunt: 15.870kr var If märkesförsäkring. Kanske inte låter så mkt, men att den Inte e´ avställningsbar gör ju att det svider lika mkt hela året typ.
Jaja, det är kanske bara att bita i det sura o slanta upp pengarna.

Glöm helförsäkringen. Det kostar ju 25 000 kr i självrisk

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Devin skrev:
2656632 jag betalar 800:- i månaden påställd men halv bara då o 50:- i månaden avställd på en cbr1000rr -04 hos if haft kk i två o ett havt år...o när jag kollade i våras var de mycke dyrare med if honda märkesförsäkring än o ringa till vanliga if o få en avställningsbar försäkring...

Hmm. Man skulle kanske bott i de mörka skogarna i Värmland.
Avställningsbar hos If var ju ändå dryga 27 lök/år för mig här i vackra skåneland.

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Och dyrare lär det bli....enormt mycket dyrare....läste om
en som uttalade sig från ett försäkringsbolag och dom räknade med
att de värsta sporthojarna kommer att slås ut totalt om nya förslaget
går igenom...där varje försäkringsklass skall täcka sina egna skador
och utgifter...hörde siffor att värstingklassen kan räkna med en höjning
på 400% men som sagt inget är ju klart ännu...

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Om det nu är min cykel du fortfarande vill ha, så kan jag berätta att jag kör med IF och ställer av / på under säsongen. Du kommer att bli kompis med Vägverket och inte med IF. IF kollar emot VV när hojen har varit i bruk och fakturerar därefter. Det negativa är att de släpar ca en månad ibland, vilket innebär att du kan få tillbaka 2000:- ena månaden för att nästa få en faktura på det dubbla.

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Hoj
gsxr 1000 k7
Biohazard skrev:
2656643 Hmm. Man skulle kanske bott i de mörka skogarna i Värmland.
Avställningsbar hos If var ju ändå dryga 27 lök/år för mig här i vackra skåneland.

ja de är lite skillnad när man bor ute i skogen

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
loser skrev:
2656648 Om det nu är min cykel du fortfarande vill ha, så kan jag berätta att jag kör med IF och ställer av / på under säsongen. Du kommer att bli kompis med Vägverket och inte med IF. IF kollar emot VV när hojen har varit i bruk och fakturerar därefter. Det negativa är att de släpar ca en månad ibland, vilket innebär att du kan få tillbaka 2000:- ena månaden för att nästa få en faktura på det dubbla.

Jeppz, din hoj. Har kollat ang. släp nu förresten. Hyr uppe hos dig o lämnar här nere. Sparar ett par timmar körtid på det.
Ja, har också hört att dom släpar efter.
Men, men, har man fastnat i sporthojsträsket är det väl bara att betala. Hoppas bara att allt snack o spekulationer ang. premiehöjningen är överdrivna. vet att det kommer en höjning men hoppas inte på några 400%, snarare 400 kr.

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Hondaförsäkringen har en självrisk på 25000kr som jag förstått det... Det är dom där två små krumelurerna efter "sport" som betyder det... Så jag tog en vanlig avställningsbar på IF 2900kr/mån helförsäkring:gråta

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024