Helgtur till Håverud/Brudfjällvägen.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Pratade med några på turen idag som var sugna på att åka upp i Dalsland och köra Brudfjällsvägen så tänkte höra om det är fler som är sugna att haka på nån helg när det är soligt och varmt? :)
Det kommer bli några mil, drygt 40 skulle jag gissa på.

Förslag på sträcka:

Kornhall - Kärna - stenungsund - Henån - Skredsvik - Munkedal - Hedekas - Färgelanda - Bäckefors - Mellerud - Håverud - Brudfjällsvägen
Alt köra Hedekas direkt till Bäckefors. Minns inte riktigt vilken väg jag och RobbanH tog förra året, vi körde lite på känn bara. :)

Hemvägen kan man kanske köra gestadvägen öster om 45an ned till Vänersborg, över till THN och köra hjärtumsvägen och romelandavägen till göteborg

Film för de som missat denna underbara väg :)
[YOUTUBE-ID]Y4mBQmOzJac[/YOUTUBE-ID]

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Och eftersom jag var en av dom....kan man inte få ihop detta med Halden?? Upp lite till höger och ner utmed kusten?

Jo, man skulle kunna köra över ifrån Mellerud/Håverud till Strömstad och så söderut.
Eventuellt skulle man kunna fortsätta från Tisselskog (slutet på brudfjällsvägen), köra via Dals långed och vidare genom Ed på 164an till Strömstad och sen kustvägen ner. Jag vet dock inte hur rolig (kurvig) 164an mellan Dals Långed och Strömstad är.

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Vägarna på filmen ser ju helhärliga ut :)Jag är gärna på men behöver lite tidsplanering. För min del hade det passat helbra helgen efter påsk, alltså lördagen den 18:e.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
De svåra med att sätta ett datum är de där med vädret. Men kan ju sätta ett datum, är de bra väder så kör vi annars flyttar vi det till ett senare datum. :)

18e är dock kört för min del, skall vara flytthjälp hela den dagen.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jo, man skulle kunna köra över ifrån Mellerud/Håverud till Strömstad och så söderut.
Eventuellt skulle man kunna fortsätta från Tisselskog (slutet på brudfjällsvägen), köra via Dals långed och vidare genom Ed på 164an till Strömstad och sen kustvägen ner. Jag vet dock inte hur rolig (kurvig) 164an mellan Dals Långed och Strömstad är.

Det är nog så att det är 2 svängar....blir lite väl mastigt!!

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition

Vägen mellan Ed och Strömstad e ingen höjdare. Isf får man svänga av 164an vid Mons avfallsstation strax efter Ed och köra mot Halden via Kornsjö. Alternativt Från Ed till Bullaren och sen blå-gröna vägen till Halden via Vassbotten. Lr Ed till Nössemark sen Norska vägen till Halden. :tummenupp

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Man kör brudfjället ena dagen och Halden andra....

:tuttar

Aha, du tänkte så. :fattartil
Ja, det skulle man kunna göra också. Finns riktigt goa vägar om man kör norrut ifrån Uddevalla mot Svarteborg och vidare mot Halden. :)

Vägen mellan Ed och Strömstad e ingen höjdare. Isf får man svänga av 164an vid Mons avfallsstation strax efter Ed och köra mot Halden via Kornsjö. Alternativt Från Ed till Bullaren och sen blå-gröna vägen till Halden via Vassbotten. Lr Ed till Nössemark sen Norska vägen till Halden. :tummenupp

Du skall inte med och visa vägen? :)

Cammi

One life one chance
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
Honda Fireblade CBR 929 RR
När ni kommer till Färgelanda är det säkert dags för fika... :banana Färgelanda bar & Gatukök eller café Cajej (som är döpt efter Camilla och Jessica Johansson :) )
Mamma Marianne äger båda ställena.

Hoppas man kan hänga på den helgen det blir av, grymt sköna vägar på den föreslagna sträckan. :tummenupp

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag vill gärna med jag också, men vi får väl se vilken helg det blir och om det går att lösa för min del...

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Aha, du tänkte så. :fattartil
Ja, det skulle man kunna göra också. Finns riktigt goa vägar om man kör norrut ifrån Uddevalla mot Svarteborg och vidare mot Halden. :)

Du skall inte med och visa vägen? :)

Kan ju se vilken helg de blir isf, men de är inte omöjligt. Blir isf hellre med på en Haldentur. Finns riktigt sköna vägar runt omkring Halden.

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Jag är på, dock är det Gelleråsen 18-19 april, och sedan Team 13 med retardgänget 26 april, annars är jag med oavsett vilken sträcka det blir.
Brudfjäll är ju omtalat så det är på tiden att den blir av.

verviggo690

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
2007,KTM 690 sm
Fixat HOJ eller???

Jag vill gärna med jag också, men vi får väl se vilken helg det blir och om det går att lösa för min del...

Hej hopp! Har du fixat HOJEN eller ligger den i delar ännu???????:arsele :tuttar :glömdet :banana .Ha de gött, från Liggo eller va de Viggo:tummenupp :fyllisar

Jag e på såklart...

1. Naken
2.
3.
4.
5.

Hör du påsk hare,har du kört mycke i år eller ä du bak full:arsele :tuttar :fyllisar :hihi

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Kan vara en bra idé att höra med vägverket om/när de har några planer på att lappa vägen. Inte så roligt att köra upp och upptäcka att det är en grusväg.

Jag kör gärna den vägen, igen. ;)

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Jag hänger på om jag är ledig.

Skall bli jätteroligt att börja åka igen. :)

Jon as

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept