Jag kan ge plus t.ex. Reservoir Dogs - idéen bakom filmen är riktigt grym och intressant, och mestadels bra genomfört, men även i denna film finner jag något fel eller dåligt, kan inte riktigt sätta fingret på det, men en detalj är även där brutaliteten och mängden blod. (samtidigt kan jag förstå att det finns folk som finner det perfekt eller kanske rent av mesigt/för lite, och visst ska våld inte glorifieras heller).
En lite utav gissning från min sida är att jag inte gillar hans fantasier, att någon kan göra så och så, jag tycker att saker inom filmernas universum inte fungerar.
(att Neo kan hoppa långt i filmen Matrix's universum fungerar för man har fått det förklarat eller ja liksom det bara godkänns av en, medan kanske t.ex. att han flyger runt många människor anser "för mycket")
ehmm... inte en aning om någon blev klokare på detta hehe - men var iallafall ingen mening att börja flame tråden allt för mycket.
(sen är tarrantino inget speciellt hatobjekt i min värld, är otroligt många filmer jag inte gillar, hjärndöda-hollywood-filmer är inget jag diggar, Fight Club, Donnie Darko och andra som är djupa, man facineras av, kan se om flera gånger och inse nya saker hela tider och kräver hjärnkapacitet är stortsköna och älskar stort av mig)