Hell Ride/Tarrantino

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Hell Ride/Tarantino

Japp om den har varit uppe förut så krälar jag i stoftet men annars så verkar ju den vara cool...

[YOUTUBE-ID]jHglhwcwO8I[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Innan alla blir våta i trosorna så är det värt att påpeka är att det inte är en tarantinofilm.

Regissören har bara gjort en enda film förut, det var 1996 och ligger på betyget 5,3

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Ja där kan man läsa lite mer om filmen och vem har gjort vad och unt so weite...

Vad har Tarantino gjort då förutom att han presenterar den? För mig låter det ju som att han inte gjort ett skit utan bara fått betalt för att sätta sitt namn på filmen.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ja där kan man läsa lite mer om filmen och vem har gjort vad och unt so weite...
Min mening är att det är konstigt att bli aldeles upphetsad av en film som är skriven och regisserad av en regissör som bara gjort en enda film förut som dessutom var en skitfilm bara för att quentin tarantino är en av producenterna till filmen.

Sidan hade ju förövrigt ingen info alls som man inte redan hade efter en halv minut på imdb. Du vet skillnaden mellan regissör och producent va? Tänkte bara då ämnet på tråden är hell ride/tarantino vilket enligt mig är ganska missledande.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
förmodligen bästa nya mc film som gjorts iaf. jag är bara glad om mr T håller sig ifrån denna film :tummenupp

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Här ska popcornen fram. Mer såna här filmer :)

<3 Michael Madsen (trots att han e dansk)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Den kommer nog vara ruskigt bra, bara det att Tarantino sätter sitt namn på den säger en del. Kan inte komma på något dåligt han har gjort faktiskt, även om han gör mycket sjuka saker.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dennis Hopper måste gilla att åka båge, eller så är det dåligt betalt som pensionerad skådis.

Vad är gubben 80 bast? (Googlade, han är bara 72)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Vart läser ni Tarrantino någonstans? Allt jag ser är "ÖVERSKATTAD"..... zZzZzZz...

(eller va fan, ursäkta för flame, men kan inte låta bli att tycka att han "isnt all that" - han tar simpla idéer, något nerskrivet kl 02.00 på en servett på en bar, barnsliga fantasier och gör filmer utav dom, och lägger till 1200 liter blod)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Vart läser ni Tarrantino någonstans? Allt jag ser är "ÖVERSKATTAD"..... zZzZzZz...

(eller va fan, ursäkta för flame, men kan inte låta bli att tycka att han "isnt all that" - han tar simpla idéer, något nerskrivet kl 02.00 på en servett på en bar, barnsliga fantasier och gör filmer utav dom, och lägger till 1200 liter blod)

Det är väl ändå bara kill bill 1 som är särskilt våldsam. Jag förstår absolut inte vad du menar med simpla idéer och barnsliga fantasier. Brukar du se filmer som inte är dokumentärer? Han är en fantastisk regissör och skriver också extremt bra. Smaken är som baken iofs men jag anser också att man kan ha fel vad det gäller smak.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Jag tyckte iaf det var roligt när han säger "Bajs" vid 0:41.

"Bajs, Beer & Booty"

En fin kombo.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag kan ge plus t.ex. Reservoir Dogs - idéen bakom filmen är riktigt grym och intressant, och mestadels bra genomfört, men även i denna film finner jag något fel eller dåligt, kan inte riktigt sätta fingret på det, men en detalj är även där brutaliteten och mängden blod. (samtidigt kan jag förstå att det finns folk som finner det perfekt eller kanske rent av mesigt/för lite, och visst ska våld inte glorifieras heller).

En lite utav gissning från min sida är att jag inte gillar hans fantasier, att någon kan göra så och så, jag tycker att saker inom filmernas universum inte fungerar.
(att Neo kan hoppa långt i filmen Matrix's universum fungerar för man har fått det förklarat eller ja liksom det bara godkänns av en, medan kanske t.ex. att han flyger runt många människor anser "för mycket")

ehmm... inte en aning om någon blev klokare på detta hehe - men var iallafall ingen mening att börja flame tråden allt för mycket.

(sen är tarrantino inget speciellt hatobjekt i min värld, är otroligt många filmer jag inte gillar, hjärndöda-hollywood-filmer är inget jag diggar, Fight Club, Donnie Darko och andra som är djupa, man facineras av, kan se om flera gånger och inse nya saker hela tider och kräver hjärnkapacitet är stortsköna och älskar stort av mig)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Det finns alltid två sidor av ett mynt såklart. Jag anser tex inte att han är överskattad, något som man istället kan säga om Guillermo del Toro, idioten som har gjort "Pans labyrinth". "El orfanato" däremot är bra, men den har inte han skrivit...
"From dusk till dawn" är ju tex helt underbara filmer, Kill Bill-serien funkar den med. "Death Proof" är ytterligare exempel på grym film.
Men som sagt, det finns de som tycker Star trek är bra och de kunde ju inte ha mer fel.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Tarantino har enligt min mening gjort två riktigt bra filmer, Reservoir dogs och Pulp Fiction, varav den senare snuddar vid att kunna kallas mästerverk, en enorm stilbildare är det i varje fall. Därefter har han visserligen inte gjort något direkt dåligt, men inget direkt bra heller. Därför kan jag till viss del hålla med om stämpeln överskattad, han nämns ofta i samma andetag som Coppola, Scorsese, Polanski, Forman mfl. Ett sällskap jag definitivt inte tycker han är byxad nog att tillhöra.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tarantino har enligt min mening gjort två riktigt bra filmer, Reservoir dogs och Pulp Fiction, varav den senare snuddar vid att kunna kallas mästerverk, en enorm stilbildare är det i varje fall. Därefter har han visserligen inte gjort något direkt dåligt, men inget direkt bra heller. Därför kan jag till viss del hålla med om stämpeln överskattad, han nämns ofta i samma andetag som Coppola, Scorsese, Polanski, Forman mfl. Ett sällskap jag definitivt inte tycker han är byxad nog att tillhöra.

Coppola och Polanski (speciellt Polanski!) är väl de två mest överskattade genom tiderna!? Scorsese är grym, det kan jag hålla med om. Men 2st lär du ju stryka från listan innan du blir arkebuserad av någon med bra smak :mad:
Ok att kopp-olle har gjort Gudfadern-filmerna men mer är det inte.
Polanski är ok att gilla om man springer med Palestinasjal eller själv är pedofil.

För övrigt så sitter jag med "Hell Ride" i näven just nu, hade det inte varit för att tjejen ska jobba imorgon (som alla andra vardagar, jävla svensson-pack :näsblod ) så hade jag kollat på den just nu :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati