watson skrev:
Håller på att sluta, och JA det suuuuger!!! Fan va svårt det är!! Det går bra när man är hemma, men ska man ut på stan så finns det ju affärer att köpa skiten i.....
/Fröken ingen karaktär
Du kan få följa med mig när ja jobbar.. hämtar ofta patienter som rökt många år.. o nu drabbas av nåt som heter Emfysem, det är en mkt plågsam sjukdom som gör att man inte får luft..
allt orsakat av just rökning... dessa människor tvingas till att ha syrgas 16-24 timmar om dygnet konstant !! trots detta får man inte tillräckligt med syre.. man blir sakta sämre o sämre..
ingen bot finns, utan man sakta stryps till döds... vi kan hämta samma männniska flera ggr i veckan.. ofta mitt i natten,
vi kan inte göra nånting nästa åt dessa patienter ... inga läkemedel som vi har i bilen har nån effekt..
utan bara köra in dom... på sjukhus måste dom sövas o läggas i respirator för att dom ska överleva ... ett tag till...
lovar dig o alla andra... har ni sett detta en gång.. ni kommer ALDRIG att röka mera. Det finns ju en inställning man har som säger att det händer inte mig... jodå.. de gör det .. förr eller senare...