Helvete, man ska inte röka...

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Onsdag natt... Och full... Igen....

F-n nu har jag fyllerökt!
Varför kan man aldrig ge f-n i ciggen när man har krökat?
Jag VET ju att man mår piss dagen efter!!!
Jag VET ju att det är tack vare ciggjä-larna...

Jaja... Vi får se hur man känner sig i morgon...

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
och alkoholen har ingen bidragande orsak till illamåendet???? :)

själv har jag vart rökfri i 13 veckor nu....

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ravetrancer skrev:
själv har jag vart rökfri i 13 veckor nu....

Fan Rejvis.... nu blir jag stolt över dig....!! :bow

Mycket bra gjort att låta bli..... :tummenupp Keep up the good work.

Och till alla er som röker....

LÄGG AV......!!!!! :eek: :D

Det stinker som helvete.... kostar pengar...ser allmänt jävligt löjligt ut. :fakta

Det måste ju finnas nåt vettigare att syssla med än att stå o blossa på en jävla gift pinne... URK...!!! :zpy

PS: MEN...ni vet väl vad det bästa är...?? Att alla gör som dom vill....!! ;) Och jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja röka...!!

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Man tycker att försäkringar är dyrt... ett paket cigg om dan är ju nästan 15.000 spänn , inte en chans att börja me nå dyligt.

dessutom dör man en tidig död :fakta

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Madhonda skrev:
Fan Rejvis.... nu blir jag stolt över dig....!! :bow

Mycket bra gjort att låta bli..... :tummenupp Keep up the good work.

Och till alla er som röker....

LÄGG AV......!!!!! :eek: :D

Det stinker som helvete.... kostar pengar...ser allmänt jävligt löjligt ut. :fakta

Det måste ju finnas nåt vettigare att syssla med än att stå o blossa på en jävla gift pinne... URK...!!! :zpy

PS: MEN...ni vet väl vad det bästa är...?? Att alla gör som dom vill....!! ;) Och jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja röka...!!
:rodnar :rodnar :rodnar stolt över lilla mig??? :rodnar :rodnar :rodnar

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Nikotin är lika vanebildande som Heroin, då börjar man hajja va svårt det är att bli av med det..
bara att gratulera er som lyckas sluta.. se till att hålla i de nu bara :tummenupp

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ambulans skrev:
Nikotin är lika vanebildande som Heroin, då börjar man hajja va svårt det är att bli av med det..
bara att gratulera er som lyckas sluta.. se till att hålla i de nu bara :tummenupp
jag kan abara säga en sak, jag skall aldrig nånsin mer börja röka.......
Jag hade svår rökhosta och ibland fattade jag inte att jag klarat av att andas genom hela natten, hostade hela dagarna och spottade tjära på morgonen......

Efter 4 dagar så gick jag o la mig och tyckte det var nåt som var fel och visst var det s, fast till det bättre, mina lungor pep inte när jag andades.....det hade dom gjort varje natt dom senaste 10 åren och nu kunde jag tom. andas geom näsan.....

Sluta röka är det bästa jag gjort nånsin.....

Tack för mig

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Capone skrev:
:bow respect :bow as svårt att lägga av med skiten ju......

Håller på att sluta, och JA det suuuuger!!! Fan va svårt det är!! Det går bra när man är hemma, men ska man ut på stan så finns det ju affärer att köpa skiten i.....

/Fröken ingen karaktär :rodnar

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ravetrancer skrev:
jag kan abara säga en sak, jag skall aldrig nånsin mer börja röka.......
Jag hade svår rökhosta och ibland fattade jag inte att jag klarat av att andas genom hela natten, hostade hela dagarna och spottade tjära på morgonen......

Efter 4 dagar så gick jag o la mig och tyckte det var nåt som var fel och visst var det s, fast till det bättre, mina lungor pep inte när jag andades.....det hade dom gjort varje natt dom senaste 10 åren och nu kunde jag tom. andas geom näsan.....

Sluta röka är det bästa jag gjort nånsin.....

Tack för mig

Härligt att det går så bra för dej killen! :bow :tummenupp

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Tänk bara rätt, så går det. Även om man efter en vecka tar en cig, så är det ju inte bortkastat tid man varit utan, bara att sluta igen.

Själv så la jag av sommaren 01 och jag har rökt lite på fester ibland, men nu är jag helt rökfri.
Först nu fattar man hur illa man luktat alla år.... :fakta

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
watson skrev:
Håller på att sluta, och JA det suuuuger!!! Fan va svårt det är!! Det går bra när man är hemma, men ska man ut på stan så finns det ju affärer att köpa skiten i.....

Du kan få följa med mig när ja jobbar.. hämtar ofta patienter som rökt många år.. o nu drabbas av nåt som heter Emfysem, det är en mkt plågsam sjukdom som gör att man inte får luft..
allt orsakat av just rökning... dessa människor tvingas till att ha syrgas 16-24 timmar om dygnet konstant !! trots detta får man inte tillräckligt med syre.. man blir sakta sämre o sämre..
ingen bot finns, utan man sakta stryps till döds... vi kan hämta samma männniska flera ggr i veckan.. ofta mitt i natten,
vi kan inte göra nånting nästa åt dessa patienter ... inga läkemedel som vi har i bilen har nån effekt..
utan bara köra in dom... på sjukhus måste dom sövas o läggas i respirator för att dom ska överleva ... ett tag till...

lovar dig o alla andra... har ni sett detta en gång.. ni kommer ALDRIG att röka mera. Det finns ju en inställning man har som säger att det händer inte mig... jodå.. de gör det .. förr eller senare...

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
watson skrev:

Du kan få följa med mig när ja jobbar.. hämtar ofta patienter som rökt många år.. o nu drabbas av nåt som heter Emfysem, det är en mkt plågsam sjukdom som gör att man inte får luft..
allt orsakat av just rökning... dessa människor tvingas till att ha syrgas 16-24 timmar om dygnet konstant !! trots detta får man inte tillräckligt med syre.. man blir sakta sämre o sämre..
ingen bot finns, utan man sakta stryps till döds... vi kan hämta samma männniska flera ggr i veckan.. ofta mitt i natten,
vi kan inte göra nånting nästa åt dessa patienter ... inga läkemedel som vi har i bilen har nån effekt..
utan bara köra in dom... på sjukhus måste dom sövas o läggas i respirator för att dom ska överleva ... ett tag till...

lovar dig o alla andra... har ni sett detta en gång.. ni kommer ALDRIG att röka mera. Det finns ju en inställning man har som säger att det händer inte mig... jodå.. de gör det .. förr eller senare...

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
ambulans skrev:

hmm...borde kanske följa med dig nån gång då?

Iofs så har man faktiskt gått från c:a 20-25 till drygt 5 cigaretter om dan. Alltid nåt...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping