Heminredningsprogram för datorn ?

s9d8as0vjk

Guest
Nån som har koll på detta ? Finns det nåt smidigt program för att rita upp kök och badrum i till datorn ? Något i stil med det som finns på Ikeas hemsida fast mer avancerat helst ...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Program o program. Flickvänner brukar vara hur avancerade som helst, o de älskar sånt där....

s9d8as0vjk

Guest
Hehe ! Jo det är sant men lite svårt att "få en bild" av hur det kommer att se ut innan man börjar riva på det sättet. ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
t-rex skrev:
Program o program. Flickvänner brukar vara hur avancerade som helst, o de älskar sånt där....

McB är feminist, han fixar det själv :)

s9d8as0vjk

Guest
McB & Mr B är nästan samma iallafall ... funderar på att göra en radikal ändring i köket men vågar inte riva väggar och hyllor utan att först se hur det ser ut ... vet att det ska finnas program för detta men vet inte var man hittar dom eller vad dom heter.

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
"lite off topic" men men
Visio skulle du nog kunna använda till det...

Annars kanske du kan hitta en brud med print knapp :tummenupp :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mr B skrev:
McB & Mr B är nästan samma iallafall ... funderar på att göra en radikal ändring i köket men vågar inte riva väggar och hyllor utan att först se hur det ser ut ... vet att det ska finnas program för detta men vet inte var man hittar dom eller vad dom heter.

Oj förlåt.... kolla inte så noga juh :rodnar

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Mr B skrev:

3D-studio funkar nog?!
Är inte så hemma på sånt där...
Men är det inte lite mer spännande att köra på känn, trevlig ångest man får när man inser att det kommer gå åt en jävla massa tid och pengar för att få ihop det till nåt som man kan leva i igen?! :D
Hade klockrena ritningar när jag renoverade min kåk, men ändå vart det mer arbete än vad jag hade räknat med. Fast jag måste säga att resultatet blev över förväntan :)

Vuken

boujakka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
400 st
Det här programet kör jag hårt med för att visualisera i 3d

http://www.sketch3d.com

Du får tanka hem fullversion och köra den i 8 timmar "igång" tid så att säga med alla funktioner.

Svinbra progam OCH enkelt :tummenupp

Finns även massa demo filmer på hemsidan som går igenom hela programmet, kika gärna dom först dom är lärorika.

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Mr B skrev:
rainman, jo 3D Studio Max funkar men det är alldeles för komplicerat.

Badrummet vet jag redan hur det ska se ut men med köket står jag i valet och kvalet att göra om helt och hållet. :D

Spana in Ikea´s köksprogram.

http://www.ikea.se/rooms_ideas/kitchen/download.asp

Klarar det av fler former än fyrkantiga rum, rum i vinkel och så?
Sitter på jobbet så jag orkar inte ladda ner och kolla :rolleyes:

Har du kåk eller lägenhet?

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
I den senaste Pc Hemma fanns det ett program med som man kunde göra badrum och kök med!
Har dock inte tidningen här och har ej testat programmet.
Det var en demo som var med och det gick bara att göra badrum med begränsat antal grejor med.
Men programmet verkar ganska smart och man slipper ju att sitta och rita en toa själv utan det är bara att infoga!

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Jag körde med spcs heminredningsprogram för ett tag sedan. Användarvänlighet i klass med en näve vatten och ett gränssnitt som inte ens va snyggt på andra sidan bronsåldern... men jag har det om du vill testa.

unnamed

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
N/A
Jag har något som heter Punch Homedesign på DC. Har inte tagit mig tid att se hur och om det funkar men det kan ju kanske vara värt ett försök.

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Mr B skrev:
Nån som har koll på detta ? Finns det nåt smidigt program för att rita upp kök och badrum i till datorn ? Något i stil med det som finns på Ikeas hemsida fast mer avancerat helst ...

Vad ska du med ett nytt kök till? Det finns ju Mc Donalds och en massa pizzerior. Köp en ny hoj i stället! :fakta
Eller har du en på G också? Det går ju att kombinera.

s9d8as0vjk

Guest
Känns som ett kök är gratis om man jämför med en hoj faktiskt. ;)

Närå, min handled är inte helt ok ännu efter dom förlängde benet i underarmen i December. Måste avvakta ett tag till innan man kan köpa en ny hoj att stunta på. :)

Viper

Nu ännu grönare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En grön..
Broderbund.3D.Home.Design.Suite.Deluxe.v4.0-MaGE
Finns det något som heter.

Det ska klara av allt typ.
Kommer inte ihåg url:en till deras hemsida.

// V

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
t-rex skrev:
Jepp, det enda som krävs är att man ger dem fria händer, ett "Åh, så fint!" ibland och obegränsad budget. Det brukar falla på den sista punkten.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...