Hemma från Rom

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Man kan säga att på några dagar i Rom kan man få lära sig ett och annat. Nämligen:

*Om bilen inte får rum i parkeringsrutan på ena ledden, så kan man ställa in den på en annan ledd.
*Om nån gör nått dumt eller om någon gör nått överhuvudtaget, då är alltid bästa lösningen att hänga på hornet.
* Har du en feting Merca.. så får du INTE rum med hjulparen i parkeringsrutorna
* Om en parkeringsruta, som du vill ha, är upptagen, då kan du ställa dig i bredd med bilen, eller ev. bakom/framför
* Bilen Smart är italienarnas Volvo
* Skoter/vespa o. dyl. tvåhjuliga fordon är minst lika vanliga som bilar, och går lika fort... :eek
*Trafikvett i Rom innebär att tuta, tränga sig, köra om där det får plats, (spelar inte så stor roll vilken sida), parkera korkat, köra i höga hastigheter i stan samt att blänga surt på gångtrafikanterna när det är grön gubbe*s*
* Ska man ha sporthoj, så ska man ha det senaste, de RIKTIGA hojar jag såg var allihopa, som äldst en 02:a (bortsett från en svart ER5 som var 00:a och en R6 årsmodell okänd, men såg inge ut som den var ny)
*Ju större vindruta på skotern, desto bättre. (här verkar ingen bry sig om vindmotstånd eller nått)
*2 ordentligt stora väskor går visst att transportera på skoter. På ett eller annat sätt. :dummer
*Italienarna föredrar Ducati, med underbart lustiga läten vid rödljusen.
*Inte en enda gång såg jag en sporthoj gör en stoppie, burna eller wheela. Däremot har jag aldrig sett någon fara fram i en sån fart och med sån finess över vägar som till 99% består av gatsten.
*Romarna är helt tokiga.. för att inte säga wild and crazy

Behöver jag tillägga att jag var ganska glad över att ta mig till fots genom Rom? :rolleyes:

Bilder kommer senare

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
För er som inte provat köra i sån där trafik kan jag rekomendera det! Det är helt enkelt skitkul! Ett tips är att köra minst lika offensivt som de gör själva, för hänger man inte med i tempot orsakar man lätt problem å då blir de sura.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kreuger skrev:
För er som inte provat köra i sån där trafik kan jag rekomendera det! Det är helt enkelt skitkul! Ett tips är att köra minst lika offensivt som de gör själva, för hänger man inte med i tempot orsakar man lätt problem å då blir de sura.
Kan tänka mig att de e rätt så kul.. men så var det ju x antal olyckor varenda dag åxå.

Romare verkar ju tro att om man kraschar, så slår man bara i huvudet...

Fast det var ju bra att de ÅTMINSTONE hade hjälm

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Som en vanlig eftermiddag i Uppsala när jag är ute då... Rom verkar vara en stad i min smak! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...