Hemsidehjälp 2

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Hejsan!

Jag håller på med en hemsida som jag tänkte fylla med bilder.. Inga thumbnails eller så, bara bilder staplade på varandra... men hus ska jag göra för att slippa skirva kod för varenda jädrans bild (typ 100 stycken)....

Eller måste jag skriva in alla filnamn manuellt? (klippa & klistra), det är ju skitjobbigt.......

Tacksam för snabb hjälp!!

/Zana

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Har du tillgång till något scriptspråk på webservern kan man ju knåpa ihop ngt som läser ut bilderna från en viss katalog om man vill det..

Annars kan du ju köra med något Bildgalleri-program, men alla de kanske gör thumbnails och så...
Du kan ju testa mitt om du vill :)
http://www.bula.nu/default.asp?page=programs YaGG heter det..
Om du nu inte vill skapa thumbnails borde det funka med att sätta thumbsize till något som är större än den största bilden, och sen välja att den inte ska förstora bilderna. Ta också bort prefix och suffix så blir det samma namn som originalen..

Eller så får du helt enkelt göra det manuellt... = tokjobbigt..

Variant på manuellt är att köra "dir (sökvägtillbilder) /on/b > fillista.txt" från en dosprompt. Därefter köra några finurliga Search & replace, så är kanske hälften gjort iaf..

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...