Hennes liv tog slut för gott..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
För en stund sedan fick jag veta att en tjej i min skola avled igår.
Hon hade mått illa och gick till skolsystern, efter det blev hon medvetslös och sen tog hennes liv plötsligt slut. De vet inte orsaken ännu, men stämningen i skolan var rätt så dämpad.
Jag ryser i hela kroppen när jag tänker på hur fort det kan gå, hur snabbt ett liv kan släckas.
Det finns så många som bara tar allt för givet, som inte bryr sig om andra och lever sitt liv i samma inrutade bana. Så många människor som av någon anledning är så sura och griniga att man undrar om de någonsin har fått känna på alla underbara saker som livet faktiskt kan ge, om man både vill ge och ta.
Hur ofta visar man sin uppskattning till folk som finns runtomkring?
Hur ofta säger man att man älskar sin familj och sina vänner som finns där för en?
Hur ofta säger man ett enkelt ”Hur mår du” och verkligen menar det?

Jag vet inte hur andra tänker, men varje gång såna här hemska saker händer så är det som att verkligheten springer ikapp en och får en att inse vissa saker som kanske är viktiga att ta till sig och tänka på ibland.. sådär.. en liten paus i livet. En påminnelse om att inte glömma sina nära och kära.

Det är inte bara på motorcykeln man är bräcklig, livet kan ta slut ändå..
Så, ta hand om dina medmänniskor och utnyttja dagen som att den skulle vara den sista i livet.
För man vet ju aldrig vad som händer imorgon….

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ut på MSN om du vill prata en stund.....

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Säkert en blodpropp, en granntjej på 15 år strök nästan med för ett litet tag sen. En blodpropp i benet som var på väg uppåt i kroppen och alldeles troligen hade dödat henne.
Drabbar ca 10-15 unga om året. Riktigt tragiskt.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mavve skrev:
Ut på MSN om du vill prata en stund.....

Tack Mavve. Men jag sitter på jobbet, ingen tid för msn tyvärr.
Men det var som att luften gick ur mig.. jag kände inte henne personligen. Men det spelar ingen roll... döden är så hemsk ändå.

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Scalp skrev:
Säkert en blodpropp, en granntjej på 15 år strök nästan med för ett litet tag sen. En blodpropp i benet som var på väg uppåt i kroppen och alldeles troligen hade dödat henne.

Trodde man inte var så vanligt bland unga :va

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Scalp skrev:

Det tillhör dock ovanligheten att unga dör av blodpropp.

Idrottar man förekommer det i proncip aldrig och även om man då skulle få det i benen så hade man förmodligen inte dött av det heller.

Anledning till att röra på sig mer?
Börja träna nåt. Gå o dansa, det vill jag börja med :) *bjuder upp BB direkt*

KIRE

Guest
Never fear that your life may come to a
sudden end, rather fear that it may end
before it has begun”

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Vet hur det känns...

En kompis spm jag lärt känna genom ett av mina jobb gick bort för 1½ månad sen. Stod å raka sig i badrummet och föll bara ihop och dog... Naturlig död har läkarna sagt.
Han dog 2 dagar innan han skulle fylla 20 år. Helt sjukt asso, han snackade jämnt om att han skulle skaffa hoj och hur kul det skulle bli...

Hoppas han har det bra i himlen och kanske så ler han mot mig sittandes på en sporthoj...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Man kan inte leva som om man skulle dö imorgon, det funkar inte så.

Man kan heller inte gå runt o tänka att man kan ju dö imorgon. Ska man ringa alla man känner o berätta vad man tycker om dem varje dag? Då har man ju inga vänner/släktingar kvar efter en vecka.

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Mavve skrev:
Man kan inte leva som om man skulle dö imorgon, det funkar inte så.

Man kan heller inte gå runt o tänka att man kan ju dö imorgon. Ska man ringa alla man känner o berätta vad man tycker om dem varje dag? Då har man ju inga vänner/släktingar kvar efter en vecka.

Haha :D
Nä varje dag är ju överdrivet..räcker ju en gång i veckan kanske om man nu är
rädd för att dö och känner ett måste att höra av sig till alla.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
MBGIRL skrev:
Trodde man inte var så vanligt bland unga :va
Det är det inte heller, men det händer.
Jag har själv spenderat 2 veckor på Neurologkliniken på Karolinska.
Det är extra tråkigt när det drabbar unga människor.

/A

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
På sommaren mellan tvåan och trean i gymnasiet damp det ner ett brev i lådan. Det var Helenas föräldrar som berättade att Helena inte längre var med oss. Helena gick i min klass, vi var inte barndomskompisar utan sådär normalt bekanta som man är med någon som man träffat när man först är femton och går med i samma klass. Helena var en underbara människa vars liv slutade när hon blev påkörd av en bil på Klarabergsgatan i Stockholm precis utanför Åhlens City. Hon skulle bara springa över gatan för att ta ut pengar på en Bankomat.

På sätt och vis håller jag med Mavve. Man kan inte leva varje dag som om det vore den sista om det innebär att man vanemässigt måste göra tusen saker. Man kan däremot leva varje dag som den sista om man begränsar sig till att göra det rätta, det som verkligen betyder något, det man skulle göra på den sista dagen. Vad skulle du göra under en dag om du visste att den var din sista? Jag vet vad jag skulle göra och det är inte att hoppa Bungyjump, köra en F1-bil eller åka till månen. Det är mycket enklare saker än så. När man väl kommit på vad som verkligen är viktigt förstår man hur mycket tid man slänger bort och att de bästa sakerna i livet är gratis och ofta finns i ens närhet.

Att ta sig tid till att tänka på döden handlar inte om att förbereda sig på att dö, det handlar om att leva.

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
Hemskt..
Min gammla flickvän va påväg att dö av en blodpropp i lungan.
det e ganska vanligt bland unga tjejer med blodproppar tack vare P-Piller
Så visst e det läskigt..

Ta hand om nära och kära nu i Jul!

HanneZ

Guest
ja, dom säger ju att rökning + p-piller är hyffsat farligt!

Min bästa kompis som tog livet av sig för drygt 2 år sedan. Är ju inte samma sak, men man får sig en tankesställare!

O självklart kan man inte leva som om man skulle dö imorgon. men dom säger ju att man ångrar bara dom saker man inte gör. Så man ska leva livet o ta lite chanser!

/ Hannes

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Tragiskt BB... Händer allt för ofta att unga människor slutar sitt liv alldeles för tidigt..

Men till er övriga. sluta med spekulationerna om vad det beror på. Det gör inte saken bättre. Det får tiden utvisa, bättre att koncentrera sig på att det har hänt och ge sin respekt till de anhöriga o vänner.

P-piller och blodproppar är inte heller direkt vanligt, så skräm inte upp några här nu med en massa saker som inte stämmer. Skulle det vara farligare än att använda det så skulle det inte skrivas ut.

HanneZ

Guest
nae fel av mig, menar inte o skrämmas, men när dom skriver ut p-piller nu för tiden så varnar dom för att det tillsammans med rökning ger en ökad risk för propp. (fick höra detta häromdan av en kompis lilla syrra).

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
Aldrig hört utrycken: Lev varje dag som om det vore din sista; Carpe Diem o.s.v.. :p

Ja, men har du hört talas om en femårsplan av ditt liv eller?

Det finns plikter man har att sköta även om det betyder att man är hemifrån sin familj eller så någon dag.
Umgås man för mycket tröttnar man på varandra dessutom.

Fånga dagen på ett annat sätt än att dalta med sina anhöriga. Le lite oftare kanske o var inte en sur jävel. Det tror jag mer på än att hålla på o tänka på döden.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...