Highligths säsongen 2003

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Satt och stirrade ut genom ett fönster med regnstänk i eftermiddags och försökte att med blotta viljan få molnen att blåsa bort och termometern att klättra åtminstone 10 grader uppåt på skalan. När jag insåg att det var lönlöst lade jag mig istället på soffan, satte på lite schysst muzac och tänkte tillbaka på säsongen som nu lider mot sitt slut. Det har varit en fantastisk säsong på många sätt, men vissa saker minns man ju extra väl. Lägg nu manken till och plita ner era bästa stunder från sommaren här så att man får lite skön läsning nu när kvällarna blivit mörka. Bifoga gärna bilder, så har vi en tråd att leva på hela hösten!

För min egen del minns jag framför allt de banåkningar jag varit på i år. Inte minst den gången då jag och Sphyrna efter mycket fixande och ordnande släpade hojarna ner till Kinnekulle Ring i början av juli. Lagom till att vi lastade av hojarna så började det naturligtvis att regna, och så fortsatte det hela dagen. Det var två mindre glada hojåkare som lämnade Kullen senare den dagen. Som tur var var det mer eller mindre suveränt väder de andra gångerna hojen rastades på bana. Två åkningar på Kullen och två på Gelleråsen blev det i år. Ett stort tack till Potatisarna som ordnade två av dessa dagar! :tummenupp

Annat som sticker ut är alla de landsvägsåkningar som vi har varit ute på i år. Ibland har vi varit många och ibland färre. Det har dock alltid varit kulkul och vi har lyckosamt nog varit förskonade från allvarligare incidenter. Det värsta jag minns är väl Dekis helt spruckna framfälg efter en vurpa i en korsning i Lapplands Väsby. På samma runda blev jag och några till guidade på Bogesundsvägen för första gången av gurun Mattias. Det var med skräckblandad förtjusning som man med andan i halsen litade blint på att Mattias visade de rätta spåren. :eek:

En x-tra kort mc-semester blev det i år också, trots att M:et gjorde sitt bästa att omöjliggöra resan genom att tappa ur all sin olja på Rörken två dagar innan planerad avfärd. Framhjulet styrdes mot Dalarna i den tropiska hetta vi då hade. Att toura (egentligen så rejsade vi) Siljan runt i 30-gradig värme var svettigt men fint och kul.

I september var det dags att försöka knyta lite kontakter i racingdepån. Kosan styrdes mot SO-finalen på Gelleråsen. Där träffade man några av sporthojs alla racingfilurer och deras groupies (MW, Goofy och McB & co - take a bow). Det snackades gojja, dracks öl och kollades på racing. En mer eller mindre komplett helg helt enkelt. Nästa år blir det förhoppningsvis någon form av egen satsning.

Givetvis har man många fina minnen från alla kvällar på Rörken också, även om det jag naturligtvis minns allra bäst är min vurpa. Efter 11 år i sadeln på hoj var det då dags att klota. Mina första tankar när jag insåg att jag tappat kontrollen var inte vackra, men det gick ju trots allt bra insåg man så småningom. I övrigt har det varit ett sant nöje att se så många nya ansikten i år också, vilket har gjort det till ett dubbelt nöje att åka dit.

Inte att heller förglömma är alla fester som vi har haft i sommar, och förhoppningsvis ska fortsätta ha i vinter. Det är verkligen skitkul att partaja med er alla! :rock

Så......nu ska jag sätta mig och vänta på nästa säsong. :hej
Nedan följer ett antal bilder från ovan nämnda stunder!
Först en bild som visar hur glad Sphyrnis blir när det regnar på Kinnekulle:

Bifogat

• mattias grumsar.jpg
    mattias grumsar.jpg
    73 KB · Visningar: 312
Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Gången efter på Kullen var det dock andra bullar! Fullt häng på en av instruktörerna var bland det mest givande jag varit med om på hojen i år. Sphyrnas resa till Kinnekulle denna gången var inte helt odramatisk, men det får han berätta om själv!

Bifogat

• instruktörshäng.jpg
    instruktörshäng.jpg
    69.3 KB · Visningar: 312

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
På Gåsen i slutet av augusti, Nalken, M:et, Bluerider och undertecknad.

Bifogat

• gåsen 030825.jpg
    gåsen 030825.jpg
    56 KB · Visningar: 305

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ja, den rundan var kul. Flitigt bakhjulsåkande och lagom tempo. Nalkens arbetsplats gick inte av för hackor. Synd att jag hade ett tre nummer för stort skinnställ bara.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Rörken i mitten av augusti. Folk, folk och ännu mera folk trots att klockan bara var kvart över fem! :crash

Bifogat

• rörken 030818.jpg
    rörken 030818.jpg
    41.4 KB · Visningar: 316

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Mattias skrev:
Synd att jag hade ett tre nummer för stort skinnställ bara.

Tja, när skinnstället är såååå läckert att man bara vill ha det på sig kan man ju inte bry sig om sånt som storlekar! :rolleyes:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Så här ser Chrilles depåtält ut på lördagskvällarna. På bilden figurer bl a : MrGoofy, snabbe_jag, McB, Tom, Bikerbitch, Macho Woman, Zoulfly och Don Quixote. Inte fan trodde man att det gick till på det viset i roadracingdepån!

Bifogat

• chrilles tält.jpg
    chrilles tält.jpg
    55.4 KB · Visningar: 309

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det har varit mycket snack om Fuzhats i år.........

Bifogat

• fuzhats.jpg
    fuzhats.jpg
    79.2 KB · Visningar: 305

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Vissa händelser på alla fester kommer man sent att glömma!

Bifogat

• lassemaja.jpg
    lassemaja.jpg
    83.7 KB · Visningar: 306

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Kort sääsååång

Jag kan tyvär inte lägga till alldeles för mycket, för min säsong började 030708 då
jag tog körkortet! En vecka senare åkte jag till säffle (längst bort i landet) och
köpte mig en SZR660!

Efter detta så har jag åkt en massa massa
mil på min tvåhjuling och på min pappas dito (k1200rs)!
Över 1000mil har jag hunnit med iaf och
under denna tid har jag väll ett par minnen!
Ett av dem är juh när jag träffade gänget URR vid en viss pump.
Bakis som fan var ni : )

Ett annat minne av någon anledning var
en vanlig hoj dag, en helgdag. Denna dag
har etsat sig fast av någon anledning!
Tror det beror på det var den dag jag pressat hojjen som hårdast! Åkte letade småvägar
här i uppland och hittade massa små slingriga vägar. Körde utan och tänka på om det var
grus i på vägen eller liknande utan pressa hojjen på ojämn väg så den studsa så in i helvete : )
Askul helt enkelt :crash

Sedan självklart alla "minnen" er "ni" som säkert läser detta
alla goa samtal i "verkligheten" och här på forumet! NI :rock 'ar

bilden som hänger med är från rörken
"after dark" För jag som alla andra som
kört där fastnat för detta fenomen med
bankörning, det är askul!

Mera :squid och efter det en stor dos av :öl
sedan kan inte dagen bli bättre!
En GOOOO kram på er!

Bifogat

• rorken.jpg
    rorken.jpg
    27.4 KB · Visningar: 295

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Ni på forumet har förgyllt mitt MCår!

Även om jag inte satt punkt än för detta MCår så börjar det lida mot sitt slut. Jag vill passa på att tacka alla jag mött via detta forum, det är fantastiskt att man kan träffa så många trevliga individer som dessutom förstår min passion för att köra hoj på ett och samma ställe! Ni :rock :ar fett! Som MCår så ser jag detta som ett "förlorat" år, jag har knappt fått 600 mil på mätaren och det är ett bottenrekord räknat från 1997 då jag tog kortet. Det är i och för sig inte helt negativt, jag fick trots allt min son Tobias i år och då Emma inte är mer än 2,5år så har det varit lite mer att ta hand om hemmavid än tidigare år, därav de färre MC-dagarna. Några riktiga ljuspunkter från i år är trots allt väl värt att ta upp här: Gotland Ring, tyvärr hade jag ingen kamera med mig och den digitala jag nu har införskaffades bara för drygt en månad sedan så jag har inget kort från tillfället. Vilken bana, bara den slinga på 1,6KM som stod klar var helt underbar, både utformning och tack vare höjdskillnaden! Tänk när hela 6KM är klart, oj, då får man leta långt ner i Europa för att att hitta något som slår den! Gälleråsen är ett annat minne som jag aldrig kommer glömma, jag tog knäpucksoskulden där nu den 23/9! Vilken dag! Vi var i princip lovade regn, men det kom inget och min BMW R1100S fick visa vad den går för och som tur är så höll den måttet! På rakan hade jag velat ha lite fler hästar, men i svängarna så var det inga problem alls. Här är en depåbild där de flesta av oss finns med Taz, TomK, Bluegreengrey, URRjocke, R6-Drutten, Tobbe finns inte i bild och jag plåtar. Nästa år blir det mer än bara 2 bandagar, det är så säkert som att solen kommer upp på morgonen!
/Simba

Bifogat

• gallerasen03.jpg
    gallerasen03.jpg
    87.3 KB · Visningar: 274

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Hmm, konstigt att Jennys, Marcus och mitt namn alltid dyker upp när man pratar rr-depå. :D

Det har inte blivit så hemskt mycket åkt i år, mest på grund av att 3 veckor av semestern regnade bort. Men det spelar inte så stor roll för sista veckan på semestern så var jag på Gelleråsen på Christer Miinins körning och det var det roligaste som jag har gjort någon gång tror jag. Andra höjdpunkter är ju självklart alla kvällar som man har spenderat i rr-depåer under sommaren, trevligare folk får man leta efter. Man får inte heller glömma sporthojsfesten i Örebro, tack för den PBR.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Penguin skrev:
Där träffade man några av sporthojs alla racingfilurer och deras groupies (MW, Goofy och McB & co - take a bow).

Groupie and proud of it!

:Bugar
NinaMH_3nm_12.jpg

www.team-nina.no

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Penguin skrev:
Gången efter på Kullen var det dock andra bullar! Fullt häng på en av instruktörerna var bland det mest givande jag varit med om på hojen i år. Sphyrnas resa till Kinnekulle denna gången var inte helt odramatisk, men det får han berätta om själv!
Hmm, själva resan var väl inte ett av de ljusare minnen jag har av säsongen, fast lastbilschaffisen, som kom förbi och plockade upp mig och min hoj (med med mycket platt och punkterat bakdäck), var i och för sig såpass schysst att han kanske kan räknas till de trevliga minnena i alla fall. Annars var de varv jag fick, när jag efter mycket om och men till slut kom fram till Kullen, de bästa milen för i år.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Många highligths har det varit under säsongen... :bow
Speciellt tycker jag helheten har varit det bästa. Bildandet av UaRR samt att vi växt rejält vad gäller antal hojåkare som åker tillsammans på Rörken, Turer, mm.
Att alla är trevliga filurer är ju också perfekt :rock

Jag har ju det mesta under säsongen dokumenterat och det lär bli ännu fler bilder nästa år :cool:
Kan även nämna att idag var det två månader och fyra dagar sedan jag installerade statistik på min sida (25 juli). Det 10000:e besöket avklarades 14:05 idag av någon som kör Win XP, IE6 och är uppkopplad med comhem's bredbandsvariant.

Uppsalingarnas hojkörning verkar spridas över världen också. Sedan igår har besökare från Finland, Kanada, Polen, Tyskland samt Danmark besökt bildsidan :rock :rock :rock

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Kryptonit skrev:
Uppsalingarnas hojkörning verkar spridas över världen också. Sedan igår har besökare från Finland, Kanada, Polen, Tyskland samt Danmark besökt bildsidan :rock :rock :rock

:D :D KRYPTONITEN´s MARKNADS AVD. Svarar:

Det är trevligt att vi www.galnedansken.com kan se en synergi mellom dom International Visitors som har hamnat på Krytoniten.se

Galnedansken.com har dom senaste dagarna haft besök från:

1.Sweden 250 61.6 %
2. United States 113 27.8 %
3. Poland 14 3.4 %
4. Norway 7 1.7 %
5. Denmark 5 1.2 %
6. Canada 4 1.0 %
7. Australia 3 0.7 %
8. Netherlands, The 1 0.2 %
9. Japan 1 0.2 %
10. United Kingdom 1 0.2 %
Unknown 6 1.5 %
The rest 1 0.2

Krypto - vi hållar på att bli berömde worldwide...

De ka man tycka är ett vinter höjd-punkt...

:fakta

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Galne Dansken skrev:

Krypto - vi hållar på att bli berömde worldwide...

De ka man tycka är ett vinter höjd-punkt...

:fakta

Det är det... Under vintern ska jag försöka få till en engelsk variant av mina sida så de utländska besökarna återvänder (om de inte gör det redan) :tummenupp

Statistiken som jag kikar på ibland:
http://www.kryptoniten.se/counter/show_global.php

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...