Hindle helsystem, Mitonga.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Hej på er gott folk.

Om man vinglar in på www.mitonga.se och sedan Hindle-> Yamaha och helsystem så står det att ett system till en R6 99-02 kostar 5200.- . Tycker att det låter ruskigt bra för ett helsystem.

Är det något som har några synpunkter på systemet i sig? Några uppenbara nackdelar? Hur står det sig mot de större pojkarna (Acra/Micron/Yoshi)?

Tack på förhand.

- Peter -

Last edited:

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Som åf för mitonga får jag nog tyvärr göra dig besviken,det priset är för rören,sen tillkommer ljuddämparen.
Jag/Mitonga vet att det är klabbigt på hemsidan,men tyvärr har webmastern dragit och dem har ett hel***e med att få rättat till hemsidan cybergud glömde. En ursäkt från mig å Mitongas vägar.
Mvh johan
Sandström MC-Service AB

Sen får jag tillägga att systemen ÄR bra.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Ojdå, kalas-snabbt svar! :)

Då fattar jag hur läget ligger till iaf, det tackar jag för.

Peak64

Bromsen är min vän
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda 1100 XX som sover gott...
Peccus skrev:
.

Är det något som har några synpunkter på systemet i sig? Några uppenbara nackdelar? Hur står det sig mot de större pojkarna (Acra/Micron/Yoshi)?

Tack på förhand.

- Peter -

Jag hade ett Hindle-helsystem på min Blackbird -00. Det gav ca +14 hp på slangen och ett otroligt mycket snabbare gassvar. Ljudet är högt på de runda, ovala lite tystare. Jag sparade också drygt 15 kilo mot orginalsystemet! Orginal tappade min hoj uppåt 300, men med KN filter och helsystem gjorde den lätt 330 på mätaren.

NIcKe

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
thundrace skrev:
Som åf för mitonga får jag nog tyvärr göra dig besviken,det priset är för rören,sen tillkommer ljuddämparen.
Jag/Mitonga vet att det är klabbigt på hemsidan,men tyvärr har webmastern dragit och dem har ett hel***e med att få rättat till hemsidan cybergud glömde. En ursäkt från mig å Mitongas vägar.
Mvh johan
Sandström MC-Service AB

Sen får jag tillägga att systemen ÄR bra.
Total OT; så det finns hopp att dom skall skrota sin hemsida då?
Vill jag underhållas sätter jag på en film eller frugan ;)

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
Bülldog
Jag har ett Hindle helsystem på min R6:a men jag har ingen aning om den går bra, har aldrig kört den. :tomten Det låter iaf om den.

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
frankof skrev:
Total OT; så det finns hopp att dom skall skrota sin hemsida då?
Vill jag underhållas sätter jag på en film eller frugan ;)

Ja,det finns ljusning även i slutet på denna tunnel,och systemen är riktigt bra,men svårt för mig som åf att låta opartisk på ett forum,hade dem inte funkat kanon,hade dem inte suttit på mina egna cyklar,men det gör dem.
Mvh Johan/Sandström MC-Service

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Jag hade ett Hindle-helsystem på min Blackbird -00. Det gav ca +14 hp på slangen och ett otroligt mycket snabbare gassvar. Ljudet är högt på de runda, ovala lite tystare. Jag sparade också drygt 15 kilo mot orginalsystemet! Orginal tappade min hoj uppåt 300, men med KN filter och helsystem gjorde den lätt 330 på mätaren.

NIcKe

Vart köpte du ditt hindle... om det nu va du som köpte det...??:yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...