Hitta billiga delar FZR.

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Min hoj blev våldtagen inatt och det kräver lite nya reservdelar eftersom det tydligen var amatörernas afton. Jag behöver köpa billigt bromsskiva samt tändningslås.

Någon som har tips på ställen eller vet personer som säljer delar till FZR 89. ?
all hjälp uppskattas..
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jäkligt tråkigt att höra. Hoppas att du kan få ordning på den snabbt.

Hör med www.rnmc.se. Dom kanske har lite delar om du har tur.
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
Stal dom grejer från en gammel-FZR? lågt.. Hittills har jag blivit tvingad å beställa dyra delar via mchandlare till min.. idel öra...
 

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jag har en originalljuddämpare, kåpglas, toppkåpa och sidokåpor från Sebimoto om någon är sugen. Passar till en 1991 FZR 1000. Min FZR blev stulen men jag har kvar dom delarna.
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Stal dom grejer från en gammel-FZR? lågt.. Hittills har jag blivit tvingad å beställa dyra delar via mchandlare till min.. idel öra...

nä, de försökte stjäla hela hojjen men kom inte förbi abuslåset på bromsskivan utan lyckades massakera hela bromsskivan. Sedan varför de ens va på tändningslåset när de inte fått loss låset på skivbromsen övergår mitt förstånd. Man blir jävligt trött o förbannad, billigaste bromsskivan jag hittat hittills är på 2100 kr. Känns sådär på en sån gammal hoj. Jag fortsätter ringa runt bland skrotarna. :-( :huvet
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
nä, de försökte stjäla hela hojjen men kom inte förbi abuslåset på bromsskivan utan lyckades massakera hela bromsskivan. Sedan varför de ens va på tändningslåset när de inte fått loss låset på skivbromsen övergår mitt förstånd. Man blir jävligt trött o förbannad, billigaste bromsskivan jag hittat hittills är på 2100 kr. Känns sådär på en sån gammal hoj. Jag fortsätter ringa runt bland skrotarna. :-( :huvet

Fleninge MC-skrot, 042-204156:tummenupp
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Fleninge MC-skrot, 042-204156:tummenupp

thanx. Kollade med dem men som det hade inga.. Fan, finns inte en bromsskiva i hela jäkla Sverige verkar det som. Känns sådär aktuellt att lägga 2400 på en ny.
Får väl följa ditt exempel och hämta hem en från tyskland eller nått. :yoparty
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
thanx. Kollade med dem men som det hade inga.. Fan, finns inte en bromsskiva i hela jäkla Sverige verkar det som. Känns sådär aktuellt att lägga 2400 på en ny.
Får väl följa ditt exempel och hämta hem en från tyskland eller nått. :yoparty

När åker vi!! :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
thanx. Kollade med dem men som det hade inga.. Fan, finns inte en bromsskiva i hela jäkla Sverige verkar det som. Känns sådär aktuellt att lägga 2400 på en ny.
Får väl följa ditt exempel och hämta hem en från tyskland eller nått. :yoparty

Kolla med mc-skroeten i karlstad. (kommer inte ihåg namnet nu) Men det är snabba på att svara (mail) och mkt trevliga!:tummenupp
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Stal dom grejer från en gammel-FZR? lågt.. Hittills har jag blivit tvingad å beställa dyra delar via mchandlare till min.. idel öra...

då var det äntligen fixat och klart. efter diverse förseningar och felleveranser från ställen så dök det idag upp en hos Bike demontering i Upphärad. Köpt, fixad och klart! :)
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
då var det äntligen fixat och klart. efter diverse förseningar och felleveranser från ställen så dök det idag upp en hos Bike demontering i Upphärad. Köpt, fixad och klart! :)

kool, grattis
hittade själv en kopplingskorg och slipon på Ebay.. behöver bara lite kåpor som jag hittade på http://www.spinnin-wheel.se
dock liite saftiga priser där... menmen har man en hoj som nästa säsong blir veteranklassad ere bäst o pimpa lite:D
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
kool, grattis
hittade själv en kopplingskorg och slipon på Ebay.. behöver bara lite kåpor som jag hittade på http://www.spinnin-wheel.se
dock liite saftiga priser där... menmen har man en hoj som nästa säsong blir veteranklassad ere bäst o pimpa lite:D

appropå pimpa.. Har du koll på vad det innebär att byta tailen på en sån här gammal best? hade gärna minskat "bulkigheten" baktill.. ?
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
appropå pimpa.. Har du koll på vad det innebär att byta tailen på en sån här gammal best? hade gärna minskat "bulkigheten" baktill.. ?

VA! SKÄMS! :mad: Jag bara älskar den där TRON-klumpen där bak:D
Tror man kan göra lite som man vill eftersom det är nån sorts ful-O-balk konstruktion i stål där. Jag har letat upp en sån fin ny bakcuts till min i vit-röd-blå.. Inte den asfaltslipade rackarn som sitter där nu :(
 

manneman

Guest
appropå pimpa.. Har du koll på vad det innebär att byta tailen på en sån här gammal best? hade gärna minskat "bulkigheten" baktill.. ?

Lärttast är väl att leta bakom nästa dörr här på SH...
Kolla efter de som byggt SF på FZRen.
 

raverune

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2007
Ort
halmstad
Hoj
91 yamaha fzr1000
ang delar

Jag har en originalljuddämpare, kåpglas, toppkåpa och sidokåpor från Sebimoto om någon är sugen. Passar till en 1991 FZR 1000. Min FZR blev stulen men jag har kvar dom delarna.

hej e intresserad av dina kåpor till fzr vad e dit pris för alla??? tacksam för svar
 

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
Honda blackbird 1998
Jag har en originalljuddämpare, kåpglas, toppkåpa och sidokåpor från Sebimoto om någon är sugen. Passar till en 1991 FZR 1000. Min FZR blev stulen men jag har kvar dom delarna.



har en 1990 fzr 1000 passar din frontkåpa har du den kvar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top