Hittade en anledning till att ej hälsa på HD-folk.

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Har avverkat ganska många mil på hojen idag. Är på väg hem för att slänga ner mig i soffan och bara få vara. Men när jag är ca 2 kilometer hemifrån i ett samhälle som heter Ragunda så ser jag en stor vindskiva komma farandes i mötande körfält. Aha tänker jag jag, en tuffande HD.

Japp min gissning var rätt! Och beslutar mig för att testa att hälsa på han. (en äldre herre med grått skägg). Slänger ut vänster handen i ett hej, och jag tror gubbfan får spunk! Han ställer sig upp bakom vindfånget och vinkar med hela armen så hojen far fram och tillbaks över våra bådas körbanor.
Ok, han blev jätteglad. Men han höll fasen på att ramma en när han korsade fram vinkades som en besatt.

Vågar fasen inte hälsa på dessa hd förare något mer!

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Var det bara en vindskiva som kom farande? Hade jag inte heller hälsat på, definift!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag hade fan duckat om en vindskiva kom farandes :3freak

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Ja ja ja förutom den stora plexi skivan såg jag tre ljus och ett framdäck! Och jultomten som körde!Nöjda nu? Jääääla messsersmittarrr!!!

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Ja ja ja förutom den stora plexi skivan såg jag tre ljus och ett framdäck! Och jultomten som körde!Nöjda nu? Jääääla messsersmittarrr!!!

Man får passa sig vad man skriver på forumet en fredagkväll. Vi är många schakaler som sitter och hungrar i lönndom!:smasha:D

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Är du säkert på att det verkligen var Jultomten? Byter han till HD när renarna har semester? Eller var det Hjultomten? Eller letade han bara efter vindskivan nere på tomten? Att han vinglade omkring kanske berodde på att skivan var vind och tog vind när han släppte styret?

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Att möta Framdäcksdemoner samtidigt som tre ljus tänds, det kommer att bringa otur i både skatteåterbäring och sjökortsläsning samt förmåga att hitta gammal lakrikts i godishyllan.

Last edited:

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Är du säkert på att det verkligen var Jultomten? Byter han till HD när renarna har semester? Eller var det Hjultomten? Eller letade han bara efter vindskivan nere på tomten? Att han vinglade omkring kanske berodde på att skivan var vind och tog vind när han släppte styret?

Ingen snö ute nu så då tar tomten fram kromsläden ostället :D

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Alla som kör H-D är ju inta gamla gubbar med grått skägg. Finns folk som fladdrar runt på vägen utan att hälsa

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Tycker att rubriken talar för sig själv....
han körde ju HD, med andra ord hälsar man inte.
Om man inte är övertygad av den anledningen så luktar han nog illa med....

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Det var inte så att du lur-hälsade på honom för att få honom förvirrad å perplex så att han skulle missa nästa kurva och plantera HD:n nånstans där bara en John Deere hade kunnat hitta den?:va

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Jag mötte en H-D åkare med monkeybars som jag hälsade på men han ville väl inte släppa styret i en kurva så han kastade upp foten istället och höll fan på att trilla av åbäket :rofl

En annan gång mötte jag tuffa gänget som jag hälsade på trots att jag var rätt övertygad om att inte få nått svar men en mitt i klungan hälsade faktiskt tillbaka! Antagligen fick han väl däng och blev utstött sen :hihi

Två anledningar till att inte hälsa alltså: de kraschar eller får stryk av sina polare.

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
XJ 900 F -92
Trams !

Jag morsar på all som kör hoj. Vilket fabrikat man kör är den resandes ensak.

Bad Company

Ride slow, Die old.
Gick med
25 Jan 2011
Hoj
GSX R-1000 K7
Trams !

Jag morsar på all som kör hoj. Vilket fabrikat man kör är den resandes ensak.

Morsar även jag på alla, dock 9 fall av 10 får man ingen respons från glidaråkarna.
Brorsan är dock inbiten glidaråkare, och han i sin tur hälsar på alla.

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yammaha TDM 850 1999 Och en Fyrhyling CF Moto 500
Men är det inte konstigt att typ hd åkare nästan aldrig hälsar, och dom som kör touring och sporthoj nästan alltid hälsar på varandra. Jag kör sporthoj och har slutat att hälsa på dom tvåcylindrarna. Undantaget om någon sådan hälsar, ja då hälsar jag tillbaks. Men hojåkare är väll ett konstigt släckte i alla fall.:banana

Bad Company

Ride slow, Die old.
Gick med
25 Jan 2011
Hoj
GSX R-1000 K7
Men är det inte konstigt att typ hd åkare nästan aldrig hälsar, och dom som kör touring och sporthoj nästan alltid hälsar på varandra. Jag kör sporthoj och har slutat att hälsa på dom tvåcylindrarna. Undantaget om någon sådan hälsar, ja då hälsar jag tillbaks. Men hojåkare är väll ett konstigt släckte i alla fall.:banana

Min gissning är att många av dem är "för hårda" för att hälsa.

Scenario:
Arbetat på kontoret hela veckan, aktiebörsen har pendlat kraftigt vilket har givit huvudvärk.
Tar Mercedes AMG'n hem till fru som precis blivit klar med maten. Äter upp entrecoten och ringer sina arbetskamrater.
Bestämmer att träffas för en åktur, tar av sig prada-kostymet och sätter på sig sina slitna jeans (stentvättade), sin snusnäsduk med döskalle på samt sin skinnväst med emblem på ryggen som svärmor ordnat, även fast hon inte förstod innebörden "Kill the pigs". Sätter sig på den sprillans nya HD'n som inte ens har gått 5 mil i ägon, och lär knappast passera 40 mil innan den byts in mot en ny.

Väl sittandes på hojen uppstår förvandlingen från aktie-hajen Kaj till "The old greasemonkey" som inte har gjort annat än kört och skruvat hoj i hela sitt liv. Hårdare än den hårda skolan själv, och ingen är tuffare.
The old greasemonkey nedvärderar sig inte att hälsa på "Wannabe bikers" som susar runt på billiga plastraketer till motorcyklar.

Så.. det var en teori.. :tummenupp

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...